Secţiunea 3 - Proiectarea lucrărilor de consolidare la clădiri de locuit multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public - Norme Metodologice din 2001 de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 20/1994*) privind masuri pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente, republicata
M.Of. 100
Ieşit din vigoare Versiune de la: 16 Iulie 2014
SECŢIUNEA 3:Proiectarea lucrărilor de consolidare la clădiri de locuit multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public
SUBSECŢIUNEA 1:Centralizarea clădirilor de locuit multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public şi estimarea cheltuielilor pentru proiectarea lucrărilor de consolidare
Art. 71
Consiliile locale, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti:
a)întocmesc şi actualizează periodic lista clădirilor de locuit multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic;
b)până la data de 1 mai a anului în curs pentru anul următor transmit consiliului judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti, listele actualizate.
Art. 72
c)estimează cheltuielile pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie, din care sumele necesare din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 8 alin. (1) lit. a) din ordonanţă, pentru finanţarea cheltuielilor aferente proiectării lucrărilor de intervenţie la locuinţele proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.
Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti:
a)analizează, verifică şi centralizează listele actualizate de consiliile locale;
b)stabilesc priorităţile, pe criterii tehnice conform art. 50 alin. (2), la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, cu avizul inspectoratelor teritoriale în construcţii, cuprinzând clădirile de locuit multietajate care prezintă pericol public, din cele încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic;
c)estimează cheltuielile pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie, din care sumele necesare din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 8 alin. (1) lit. a) din ordonanţă, pentru finanţarea cheltuielilor aferente proiectării lucrărilor de intervenţie la locuinţele proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.Art. 73
Până la data de 15 mai a anului în curs pentru anul următor consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, întocmesc şi transmit la Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei centralizatorul listelor de priorităţi întocmit conform anexei nr. 17, privind proiectarea lucrărilor de consolidare la clădiri de locuit multietajate, încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.
SUBSECŢIUNEA 2:Fundamentarea necesarului de fonduri bugetare
Art. 74
Până la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul următor, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului examinează centralizatoarele listelor de priorităţi şi prezintă Ministerului Finanţelor Publice propunerile pentru includerea în proiectul bugetului de stat a sumelor necesare din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 8 alin. (1) lit. a) din ordonanţă, pentru finanţarea cheltuielilor aferente proiectării lucrărilor de intervenţie la locuinţele proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.
Până la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul următor, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului examinează centralizatoarele listelor de priorităţi şi prezintă Ministerului Finanţelor Publice propunerile pentru includerea în proiectul bugetului de stat a sumelor necesare din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 8 alin. (1) lit. a) din ordonanţă, pentru finanţarea cheltuielilor aferente proiectării lucrărilor de intervenţie la locuinţele proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.SUBSECŢIUNEA 3:Comunicarea fondurilor bugetare aprobate
Art. 75
(1)Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în limita fondurilor aprobate anual prin legea bugetului de stat la capitolul 70.01 "Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică", titlul VI "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", articolul "Transferuri de capital", cod 51.02.09 "Finanţarea acţiunilor privind reducerea riscului seismic al construcţiilor existente cu destinaţia de locuinţă", stabileşte şi comunică consiliilor judeţene, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti sumele aprobate din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 3 alin. (1) lit. a) din ordonanţă, aferente proiectării lucrărilor de intervenţie la locuinţele proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.
(2)Consiliul judeţean comunică consiliilor locale sumele aprobate privind finanţarea cheltuielilor din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 8 alin. (1) lit. a) din ordonanţă, aferente proiectării lucrărilor de intervenţie la locuinţele proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.
(1)Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în limita fondurilor aprobate anual prin legea bugetului de stat la capitolul 70.01 "Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică", titlul VI "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", articolul "Transferuri de capital", cod 51.02.09 "Finanţarea acţiunilor privind reducerea riscului seismic al construcţiilor existente cu destinaţia de locuinţă", stabileşte şi comunică consiliilor judeţene, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti sumele aprobate din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 3 alin. (1) lit. a) din ordonanţă, aferente proiectării lucrărilor de intervenţie la locuinţele proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.
(2)Consiliul judeţean comunică consiliilor locale sumele aprobate privind finanţarea cheltuielilor din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 8 alin. (1) lit. a) din ordonanţă, aferente proiectării lucrărilor de intervenţie la locuinţele proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.SUBSECŢIUNEA 4:Stabilirea priorităţilor anuale pentru proiectarea lucrărilor de consolidare
Art. 76
În limita sumelor aprobate, consiliile judeţene împreună cu consiliile locale, orăşeneşti şi municipale, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, definitivează pe criterii tehnice şi înaintează la Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei lista de priorităţi pentru anul în curs privind includerea clădirilor de locuit multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public în programul anual de acţiuni pentru proiectarea lucrărilor de consolidare.
SUBSECŢIUNEA 5:Avizarea priorităţilor pentru proiectarea lucrărilor de consolidare
Art. 77
Comisia Naţională din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, conform art. 7 alin. (3) din ordonanţă, avizează lista de priorităţi pentru anul în curs privind includerea construcţiilor cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public în programul anual de acţiuni pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie.
Comisia Naţională din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, conform art. 7 alin. (3) din ordonanţă, avizează lista de priorităţi pentru anul în curs privind includerea construcţiilor cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public în programul anual de acţiuni pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie.SUBSECŢIUNEA 6:Promovarea programului anual de acţiuni
Art. 78
(1)Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, conform art. 7 alin. (3) din ordonanţă, în baza priorităţilor stabilite pe criterii tehnice de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi de consiliile judeţene şi avizate de Comisia Naţională, elaborează, respectiv actualizează, ori de câte ori este necesar, programul anual de acţiuni pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie la construcţiile cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în limita prevederilor bugetare anuale aprobate cu această destinaţie.
(2)Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale care beneficiază de sume alocate din transferuri de la bugetul de stat pentru finanţarea programelor anuale sunt obligate, conform art. 7 alin. (4) din ordonanţă, să pună la dispoziţia Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului toate documentele justificative solicitate, răspunzând pentru necesitatea şi oportunitatea sumelor solicitate, precum şi pentru realitatea, exactitatea şi legalitatea sumelor cheltuite în scopul pentru care au fost alocate.
(1)Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, conform art. 7 alin. (3) din ordonanţă, în baza priorităţilor stabilite pe criterii tehnice de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi de consiliile judeţene şi avizate de Comisia Naţională, elaborează, respectiv actualizează, ori de câte ori este necesar, programul anual de acţiuni pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie la construcţiile cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în limita prevederilor bugetare anuale aprobate cu această destinaţie.
(2)Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale care beneficiază de sume alocate din transferuri de la bugetul de stat pentru finanţarea programelor anuale sunt obligate, conform art. 7 alin. (4) din ordonanţă, să pună la dispoziţia Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului toate documentele justificative solicitate, răspunzând pentru necesitatea şi oportunitatea sumelor solicitate, precum şi pentru realitatea, exactitatea şi legalitatea sumelor cheltuite în scopul pentru care au fost alocate.SUBSECŢIUNEA 7:Notificarea proprietarilor/asociaţiei de proprietari
Art. 79
Consiliile locale, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, vor notifica în scris proprietarilor/asociaţiilor de proprietari (anexa nr. 18), includerea clădirilor de locuit multietajate, încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public, în programul anual de acţiuni aprobat prin hotărâre a Guvernului pentru proiectarea lucrărilor de consolidare.
SUBSECŢIUNEA 8:Hotărârea asociaţiei de proprietari
Art. 80
În baza notificării privind includerea construcţiei cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public în programul anual de acţiuni aprobat prin hotărâre a Guvernului pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie, asociaţia de proprietari hotărăşte contractarea proiectării în vederea executării lucrărilor, care urmează să fie finanţată conform art. 8 alin. (1) şi, după caz, alin. (2) din ordonanţă.
În baza notificării privind includerea construcţiei cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public în programul anual de acţiuni aprobat prin hotărâre a Guvernului pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie, asociaţia de proprietari hotărăşte contractarea proiectării în vederea executării lucrărilor, care urmează să fie finanţată conform art. 8 alin. (1) şi, după caz, alin. (2) din ordonanţă.SUBSECŢIUNEA 9:Constituirea asociaţiei contractante
Art. 81
(1)În scopul atribuirii în comun a contractului privind proiectarea lucrărilor de consolidare, prin convenţie civilă, se constituie asociaţia contractantă, conform art. 39.
(2)Autoritatea contractantă răspunde pentru adaptarea conţinutului-cadru al convenţiei civile, prezentat în anexa nr. 30, la cerinţele impuse prin actele normative şi reglementările tehnice pentru proiectarea lucrărilor de consolidare la construcţii cu destinaţia de locuinţă.
SUBSECŢIUNEA 10:Organizarea procedurii de achiziţie publică şi atribuirea contractului de prestare de servicii pentru proiectarea lucrărilor de consolidare
Art. 82
Consiliul local, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, este autoritatea contractantă care organizează, cu respectarea art. 31 şi 39, atribuirea contractului de achiziţie publică de servicii pentru proiectarea lucrărilor de consolidare la clădirile de locuit multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.
Art. 83
În documentaţia de atribuire privind achiziţia publică de servicii pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie la construcţii cu destinaţia de locuinţă se vor' preciza cel puţin următoarele:
a)criteriul pentru atribuirea contractului de servicii este preţul cel mai scăzut;
b)se acceptă actualizarea preţului contractului numai în condiţiile legii şi în conformitate cu Normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 925/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
c)plata din transferuri de la bugetul de stat a cotei-părţi din preţul contractului, inclusiv TVA, pentru cheltuielile efectuate privind proiectarea consolidării locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice se datorează şi se efectuează după aprobarea şi deschiderea, în condiţiile legii, a creditelor bugetare şi virarea sumelor aprobate în bugetele consiliilor judeţene şi locale, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
În documentaţia de atribuire privind achiziţia publică de servicii pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie la construcţii cu destinaţia de locuinţă se vor' preciza cel puţin următoarele:
a)criteriul pentru atribuirea contractului de servicii este preţul cel mai scăzut;
b)se acceptă actualizarea preţului contractului numai în condiţiile legii şi în conformitate cu Normele de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 925/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
c)plata din transferuri de la bugetul de stat a cotei-părţi din preţul contractului, inclusiv TVA, pentru cheltuielile efectuate privind proiectarea consolidării locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice se datorează şi se efectuează după aprobarea şi deschiderea, în condiţiile legii, a creditelor bugetare şi virarea sumelor aprobate în bugetele consiliilor judeţene şi locale, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.SUBSECŢIUNEA 11:Elaborarea studiului de fezabilitate
Art. 84
Studiul de fezabilitate reprezintă faza I de proiectare a lucrărilor de consolidare şi se elaborează în baza raportului de expertiză tehnică, cu respectarea actelor normative şi a reglementărilor tehnice în vigoare la data elaborării acestuia, precum şi a precizărilor din cap. II secţiunea a 4-a.
Art. 85
Studiul de fezabilitate, cuprinzând piese scrise şi desenate, se predă de către proiectant, după cum urmează:
a)un exemplar la consiliul local;
b)două exemplare la consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, din care un exemplar pentru Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei;
c)un exemplar la asociaţia de proprietari.
SUBSECŢIUNEA 12:Avizarea studiului de fezabilitate
Art. 86
Comisia tehnică pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei avizează soluţiile de intervenţie dezvoltate în studiul de fezabilitate pentru proiectarea lucrărilor de consolidare la clădiri de locuit multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.
SUBSECŢIUNEA 13:Aprobarea studiului de fezabilitate
Art. 87
(1)Consiliul local, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, conform art. 11 alin. (1) lit. a) din ordonanţă, aprobă prin hotărâre documentaţiile de avizare pentru lucrări de intervenţii şi indicatorii tehnico-economici pentru consolidarea construcţiilor cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public, incluse în programele anuale de acţiuni.
(1)Consiliul local, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, conform art. 11 alin. (1) lit. a) din ordonanţă, aprobă prin hotărâre documentaţiile de avizare pentru lucrări de intervenţii şi indicatorii tehnico-economici pentru consolidarea construcţiilor cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public, incluse în programele anuale de acţiuni.(2)La avizare se vor lua în considerare avizele de principiu nominalizate în certificatul de urbanism, precum şi avizul Comisiei tehnice pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
SUBSECŢIUNEA 14:Elaborarea proiectului tehnic, caietelor de sarcini şi detaliilor de execuţie
Art. 88
Proiectul tehnic, caietele de sarcini şi detaliile de executare reprezintă fazele ulterioare de proiectare a lucrărilor de consolidare la clădiri de locuit multietajate şi se elaborează cu respectarea actelor normative şi a reglementărilor tehnice în vigoare la data elaborării acestora, precum şi a precizărilor din cap. II secţiunea a 4-a.
Art. 89
Proiectul tehnic, caietele de sarcini şi detaliile de executare a lucrărilor de consolidare la clădiri de locuit multietajate, cuprinzând piese scrise şi desenate, se predă de către proiectant, după cum urmează:
a)patru exemplare la consiliul local, din care trei exemplare pentru persoana juridică autorizată care va executa lucrările de consolidare;
b)două exemplare la consiliul judeţean, respectiv la Consiliul General al Municipiului Bucureşti, din care un exemplar pentru Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei;
c)un exemplar la asociaţia de proprietari, pentru completarea cărţii tehnice a construcţiei.
SUBSECŢIUNEA 15:Asigurarea verificării documentaţiei tehnice de proiectare a lucrărilor de consolidare
Art. 90
(1)Documentaţia tehnică de proiectare a lucrărilor de consolidare la clădiri de locuit multietajate se verifică, pe specialităţi, pentru asigurarea cerinţelor de calitate impuse prin Legea nr. 10/1995.
(2)Verificarea se efectuează de către verificatori tehnici atestaţi, cu respectarea Regulamentului aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 925/1995 şi a celorlalte acte normative în domeniu.
SUBSECŢIUNEA 16:Recepţia proiectului
Art. 91
(1)Consiliul local, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, numeşte comisia şi organizează recepţia proiectului pentru executarea lucrărilor de consolidare la clădiri de locuit multietajate.
(2)La recepţia proiectului pentru executarea lucrărilor de consolidare la clădiri de locuit multietajate, încadrate prin raportul de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public, se va lua în considerare avizul Comisiei tehnice pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
SUBSECŢIUNEA 17:Verificarea documentelor de plată, întocmirea decontului justificativ şi acordarea vizei de control financiar preventiv
Art. 92
(1)Consiliul local, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, verifică documentele, întocmeşte decontul justificativ (anexa nr. 20) şi acordă viza de control financiar preventiv pentru proiectele pentru care a fost admisă recepţia în Consiliul tehnico-economic.
(2)Până la data de 5 a fiecărei luni pentru luna precedentă consiliile locale înaintează la consiliul judeţean deconturile justificative, în două exemplare, însoţite de procesele-verbale de recepţie.
SUBSECŢIUNEA 18:Centralizarea deconturilor justificative
Art. 93
(1)Consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, verifică documentele şi întocmeşte centralizatorul deconturilor justificative conform anexei nr. 21.
(2)Până la data de 10 a fiecărei luni pentru luna precedentă consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, înregistrează la Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei centralizatoarele deconturilor justificative avizate, anexând câte un exemplar din:
a)sinteza studiului de fezabilitate, întocmită conform anexei nr. 19;
b)proiectul tehnic, caietele de sarcini şi detaliile de execuţie;
c)procesul-verbal de admitere a recepţiei documentaţiei tehnico-economice privind proiectarea lucrărilor de consolidare.
SUBSECŢIUNEA 19:Solicitarea deschiderii creditelor bugetare pentru servicii executate de proiectare a lucrărilor de consolidare
Art. 94
c)solicită Ministerului Finanţelor Publice deschiderea de credite bugetare privind plata din transferuri de la bugetul de stat, în condiţiile art. 8 alin. (1) lit. a) din ordonanţă, a cheltuielilor efectuate pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie aferente locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.
Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei:
a)examinează centralizatoarele deconturilor justificative;
b)întocmeşte Nota de fundamentare, conform anexei nr. 22;
c)solicită Ministerului Finanţelor Publice deschiderea de credite bugetare privind plata din transferuri de la bugetul de stat, în condiţiile art. 8 alin. (1) lit. a) din ordonanţă, a cheltuielilor efectuate pentru proiectarea lucrărilor de intervenţie aferente locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.SUBSECŢIUNEA 20:Repartizarea fondurilor bugetare aprobate
Art. 95
În limita creditelor bugetare deschise:
a)Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei virează sumele aprobate, cu ordine de plată tip trezorerie, în bugetele consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, la venituri cu destinaţie specială pentru finanţarea acţiunilor privind reducerea riscului seismic al construcţiilor cu destinaţia de locuinţă;
b)consiliul judeţean virează sumele aprobate, cu ordine de plată tip trezorerie, în bugetele consiliilor locale, la venituri cu destinaţie specială pentru finanţarea acţiunilor privind reducerea riscului seismic al construcţiilor cu destinaţia de locuinţă.
SUBSECŢIUNEA 21:Plata deconturilor justificative
Art. 96
Consiliul local, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, la primirea sumelor în cont, în termen de trei zile lucrătoare, va efectua plăţile în conturile proiectanţilor - persoane juridice - nominalizaţi în deconturile justificative.
Art. 97
Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale răspund, în condiţiile legii, de utilizarea sumelor primite ca transferuri de la bugetul de stat, pentru finanţarea cheltuielilor privind proiectarea lucrărilor de consolidare a clădirilor de locuit multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public.
SUBSECŢIUNEA 22:Cererea pentru emiterea autorizaţiei de construire
Art. 98
Asociaţia de proprietari, în vederea continuării executării lucrărilor de consolidare, conform ordonanţei, pentru reducerea riscului seismic al clădirii de locuit multietajate încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public, depune cerere la autoritatea administraţiei publice locale abilitată, în condiţiile legii, pentru emiterea autorizaţiei de construire.
SUBSECŢIUNEA 23:Emiterea autorizaţiei de construire
Art. 99
(1)Autorizaţia de construire pentru executarea lucrărilor de intervenţie la construcţia cu destinaţia de locuinţă multietajată încadrată prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public se emite în condiţiile şi cu respectarea Legii nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Potrivit prevederilor art. 16 din ordonanţă, prin exceptarea de la prevederile legale, proprietarii beneficiază de scutirea de taxa privind eliberarea autorizaţiei de construire pentru executarea lucrărilor de intervenţie la construcţiile cu destinaţia de locuinţă din proprietate, precum şi de taxa privind timbrul arhitecturii.
(1)Autorizaţia de construire pentru executarea lucrărilor de intervenţie la construcţia cu destinaţia de locuinţă multietajată încadrată prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic şi care prezintă pericol public se emite în condiţiile şi cu respectarea Legii nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Potrivit prevederilor art. 16 din ordonanţă, prin exceptarea de la prevederile legale, proprietarii beneficiază de scutirea de taxa privind eliberarea autorizaţiei de construire pentru executarea lucrărilor de intervenţie la construcţiile cu destinaţia de locuinţă din proprietate, precum şi de taxa privind timbrul arhitecturii.