Secţiunea 2 - Identificarea-inventarierea construcţiilor cu destinaţia de locuinţă, expertizarea tehnică şi aprobarea deciziei de intervenţie - Norme Metodologice din 2001 de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 20/1994*) privind masuri pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente, republicata
M.Of. 100
Ieşit din vigoare Versiune de la: 16 Iulie 2014
SECŢIUNEA 2:Identificarea-inventarierea construcţiilor cu destinaţia de locuinţă, expertizarea tehnică şi aprobarea deciziei de intervenţie
SUBSECŢIUNEA 1:Identificarea şi inventarierea construcţiilor cu destinaţia de locuinţă
Art. 42
Conform art. 4 alin. (8) lit. b) din ordonanţă, consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale acţionează, în aria lor de autoritate, pentru:
Conform art. 4 alin. (8) lit. b) din ordonanţă, consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale acţionează, în aria lor de autoritate, pentru:a)identificarea şi inventarierea construcţiilor cu destinaţia de locuinţă care prezintă niveluri insuficiente de protecţie la acţiuni seismice, degradări sau avarieri în urma unor acţiuni seismice;
b)întocmirea fişelor de identificare;
c)stocarea, gestionarea şi prelucrarea datelor sub formă de situaţii analitice şi de sinteză, cu ajutorul sistemelor automate de calcul, pentru elaborarea programelor şi monitorizarea acţiunilor privind reducerea riscului seismic al construcţiilor cu destinaţia de locuinţă.
Art. 43
[textul din Art. 43 din capitolul V, sectiunea 2, subsectiunea 1 a fost abrogat la 03-mai-2012 de Art. I, punctul 24. din Hotarirea 206/2012]
SUBSECŢIUNEA 2:Întocmirea fişei de identificare a construcţiei tip clădire
Art. 44
Administratorul asociaţiei de proprietari, după caz, responsabilul desemnat cu urmărirea comportării în timp a construcţiei, îndrumat din punct de vedere tehnic de persoana desemnată din aparatul propriu de specialitate al primarului, întocmeşte fişa de identificare a construcţiei tip clădire cu destinaţia de locuinţă.
SUBSECŢIUNEA 3:Solicitarea expertizării tehnice a construcţiei cu destinaţia de locuinţă
Art. 45
(1)Asociaţia de proprietari, pe baza fişei de identificare, solicită expertizarea tehnică a construcţiei cu destinaţia de locuinţă.
(2)Cererea pentru expertizarea tehnică, întocmită conform anexei nr. 7, se înregistrează la consiliul local, respectiv la consiliul local al sectorului municipiului Bucureşti, însoţită de următoarele documente întocmite de asociaţia de proprietari şi verificate de persoana desemnată din aparatul propriu de specialitate al primarului:
a)fişa de identificare a construcţiei tip clădire cu destinaţia de locuinţă, întocmită conform anexei nr. 5;
b)lista proprietarilor şi destinaţia spaţiilor din clădire, întocmită conform anexei nr. 6.
(3)Până la data de 1 mai a anului în curs pentru anul următor, consiliile locale, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti verifică şi centralizează cererile şi transmit consiliilor judeţene, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti, listele întocmite conform anexei nr. 8, cuprinzând solicitările pentru anul următor privind expertizarea tehnică a construcţiilor cu destinaţia de locuinţă.
SUBSECŢIUNEA 4:Centralizarea solicitărilor şi estimarea cheltuielilor pentru expertizare
Art. 46
b)stabilesc priorităţile, din punct de vedere tehnic, la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, cu avizul direcţiilor regionale în construcţii, respectiv al Direcţiei regionale în construcţii Bucureşti-Ilfov, şi estimează cheltuielile pentru expertizarea tehnică, din care sumele necesare din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 6 alin. (2) din ordonanţă, pentru finanţarea cheltuielilor aferente expertizării tehnice a locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă.
Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti:
a)analizează, verifică şi centralizează listele cu propuneri privind expertizarea tehnică a construcţiilor cu destinaţia de locuinţă;
b)stabilesc priorităţile, din punct de vedere tehnic, la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, cu avizul direcţiilor regionale în construcţii, respectiv al Direcţiei regionale în construcţii Bucureşti-Ilfov, şi estimează cheltuielile pentru expertizarea tehnică, din care sumele necesare din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 6 alin. (2) din ordonanţă, pentru finanţarea cheltuielilor aferente expertizării tehnice a locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă.Art. 47
Până la data de 15 mai a anului în curs pentru anul următor consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, întocmesc şi transmit la Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei centralizatorul listelor de priorităţi, întocmit conform anexei nr. 9, privind expertizarea tehnică a construcţiilor cu destinaţia de locuinţă.
SUBSECŢIUNEA 5:Fundamentarea necesarului de fonduri bugetare
Art. 48
Până la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul următor, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului examinează centralizatoarele listelor de priorităţi şi prezintă Ministerului Finanţelor Publice propunerile pentru includerea în proiectul bugetului de stat a sumelor necesare din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 6 alin. (2) lit. a) din ordonanţă, pentru finanţarea cheltuielilor aferente expertizării tehnice a locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă.
Până la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul următor, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului examinează centralizatoarele listelor de priorităţi şi prezintă Ministerului Finanţelor Publice propunerile pentru includerea în proiectul bugetului de stat a sumelor necesare din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 6 alin. (2) lit. a) din ordonanţă, pentru finanţarea cheltuielilor aferente expertizării tehnice a locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă.SUBSECŢIUNEA 6:Comunicarea fondurilor bugetare aprobate
Art. 49
(1)Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie prin legea bugetului de stat la capitolul 70.01 "Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică", titlul VI "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", articolul "Transferuri de capital", cod 51.02.09 "Finanţarea acţiunilor privind reducerea riscului seismic al construcţiilor existente cu destinaţia de locuinţă", stabileşte şi comunică consiliilor judeţene, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti sumele aprobate din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 6 alin. (2) lit. a) din ordonanţă, aferente expertizării tehnice a locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă.
(2)Consiliul judeţean comunică consiliilor locale sumele aprobate din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 6 alin. (2) lit. a) din ordonanţă, aferente expertizării tehnice a locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă.
(1)Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie prin legea bugetului de stat la capitolul 70.01 "Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică", titlul VI "Transferuri între unităţi ale administraţiei publice", articolul "Transferuri de capital", cod 51.02.09 "Finanţarea acţiunilor privind reducerea riscului seismic al construcţiilor existente cu destinaţia de locuinţă", stabileşte şi comunică consiliilor judeţene, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti sumele aprobate din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 6 alin. (2) lit. a) din ordonanţă, aferente expertizării tehnice a locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă.
(2)Consiliul judeţean comunică consiliilor locale sumele aprobate din transferuri de la bugetul de stat, conform art. 6 alin. (2) lit. a) din ordonanţă, aferente expertizării tehnice a locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă.SUBSECŢIUNEA 7:Stabilirea priorităţilor anuale pentru expertizarea tehnică a construcţiilor cu destinaţia de locuinţă
Art. 50
(1)Consiliile locale, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în limita sumelor aprobate din transferuri de la bugetul de stat şi a celorlalte surse de finanţare asigurate, după caz, din bugetul local şi/sau sursele proprii ale proprietarilor, definitivează, pe criterii tehnice, lista de priorităţi pentru anul în curs privind expertizarea tehnică a construcţiilor cu destinaţia de locuinţă.
(2)Criteriile tehnice avute în vedere sunt:
a)clasa de importanţă a construcţiei (începând cu clădirile de locuit încadrate în clasa III de importanţă, conform Normativului P100-92);
b)numărul de persoane din clădire, începând cu cele cu mari aglomerări de persoane;
c)regimul de înălţime al clădirii, începând cu clădirile multietajate, cu spaţii publice la parter sau la alte niveluri;
d)anul construirii/normativul de proiectare antiseismică utilizat pentru proiectarea clădirii (începând cu clădirile a căror structură de rezistenţă a fost realizată fără cunoştinţe de proiectare antiseismică);
e)poziţia în localitate a clădirii, începând cu cele ce pot avea consecinţe la scară urbană în urma prăbuşirii;
f)condiţiile locale de teren, începând cu cele ce pot favoriza perioade predominante ale terenului cvasirezonante cu perioada fundamentală a clădirii;
g)acţiunea unor factori cu efecte agravante asupra rezistenţei şi stabilităţii clădirii (tasări neuniforme, explozii, incendii, coroziuni, intervenţii neautorizate la structura de rezistenţă etc.).
SUBSECŢIUNEA 8:Înştiinţarea asociaţiei de proprietari
Art. 51
Consiliul local, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în baza listei de priorităţi, definitivată conform art. 50, comunică asociaţiilor de proprietari includerea construcţiilor cu destinaţia de locuinţă în programul de acţiuni pe anul în curs pentru expertizarea tehnică.
SUBSECŢIUNEA 9:Hotărârea asociaţiei de proprietari
Art. 52
În baza înştiinţării privind includerea construcţiei cu destinaţia de locuinţă în programul de acţiuni pe anul în curs pentru expertizarea tehnică, asociaţia de proprietari hotărăşte contractarea expertizării, care urmează să fie finanţată conform art. 6 din ordonanţă.
În baza înştiinţării privind includerea construcţiei cu destinaţia de locuinţă în programul de acţiuni pe anul în curs pentru expertizarea tehnică, asociaţia de proprietari hotărăşte contractarea expertizării, care urmează să fie finanţată conform art. 6 din ordonanţă.SUBSECŢIUNEA 10:Constituirea asociaţiei contractante
Art. 53
(1)În scopul atribuirii, în comun, a contractului de expertizare tehnică, prin convenţie civilă se constituie asociaţia contractantă, conform art. 39.
(2)Autoritatea contractantă răspunde pentru adaptarea conţinutului-cadru al convenţiei civile, conform modelului prezentat în anexa nr. 30, la cerinţele impuse prin actele normative şi reglementările tehnice privind expertizarea tehnică a construcţiilor.
SUBSECŢIUNEA 11:Organizarea procedurii de achiziţie publică şi atribuirea contractului de prestare de servicii pentru expertizarea tehnică
Art. 54
Consiliul local, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti organizează, cu respectarea art. 31 şi 39, atribuirea contractului de achiziţie publică de servicii pentru expertizarea tehnică a construcţiei cu destinaţia de locuinţă.
Art. 55
(1)[textul din Art. 55, alin. (1) din capitolul V, sectiunea 2, subsectiunea 11 a fost abrogat la 03-mai-2012 de Art. I, punctul 29. din Hotarirea 206/2012]
(2)Ca regulă, în documentaţia privind elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achiziţia expertizării tehnice a construcţiilor cu destinaţia de locuinţă se vor preciza:
(i)criteriul pentru atribuirea contractului de servicii este preţul cel mai scăzut;
(ii)preţul contractului nu se actualizează;
(iii)plata din transferuri de la bugetul de stat a cotei-părţi din preţul contractului (inclusiv TVA), pentru cheltuielile efectuate privind expertizarea tehnică a locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice, se datorează şi se efectuează după aprobarea şi deschiderea, în condiţiile legii, a creditelor bugetare şi virarea sumelor aprobate în bugetele consiliilor judeţene şi locale, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti.
SUBSECŢIUNEA 12:Elaborarea raportului de expertiză tehnică
Art. 56
Raportul de expertiză tehnică se elaborează în baza Normativului P100-92 şi a celorlalte reglementări tehnice în vigoare la data elaborării acestuia, cu respectarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii şi a Regulamentului de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor şi a execuţiei lucrărilor şi construcţiilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 925/1995.
Art. 57
Raportul de expertiză tehnică, cuprinzând piese scrise şi desenate, se predă de către expertul tehnic, după cum urmează:
a)două exemplare la consiliul local, din care un exemplar pentru persoana juridică autorizată, care va elabora proiectarea lucrărilor de consolidare;
b)două exemplare la consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, din care un exemplar pentru Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei;
c)un exemplar la asociaţia de proprietari pentru completarea cărţii tehnice a construcţiei şi aprobarea, conform art. 2 din ordonanţă, a deciziei de intervenţie privind proiectarea şi executarea lucrărilor de consolidare.
SUBSECŢIUNEA 13:Avizarea raportului de expertiză în Comisia tehnică de specialitate
Art. 58
La solicitarea consiliului local, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, Comisia tehnică pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei avizează, din punct de vedere tehnic, soluţiile de intervenţie fundamentate în raportul de expertiză tehnică pentru construcţiile cu destinaţia de locuinţă încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic.
SUBSECŢIUNEA 14:Recepţia raportului de expertiză tehnică
Art. 59
(1)Consiliul local, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti numeşte comisia şi organizează recepţia rapoartelor de expertiză tehnică.
(2)La recepţia rapoartelor de expertiză tehnică ale construcţiilor cu destinaţia de locuinţă expertizate tehnic şi încadrate în clasa I de risc seismic se va lua în considerare avizul Comisiei tehnice pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei.
SUBSECŢIUNEA 15:Verificarea documentelor, întocmirea decontului justificativ şi acordarea vizei de control financiar preventiv
Art. 60
(1)Consiliul local, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, verifică documentele, întocmeşte decontul justificativ întocmit conform anexei nr. 11 şi acordă viza de control financiar preventiv pentru rapoartele de expertiză tehnică pentru care a fost admisă recepţia.
(2)Până la data de 5 a fiecărei luni pentru luna precedentă consiliile locale înaintează la consiliul judeţean deconturile justificative, în două exemplare, însoţite de procesele-verbale de recepţie.
SUBSECŢIUNEA 16:Centralizarea deconturilor justificative
Art. 61
(1)Consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, verifică documentele, întocmeşte centralizatorul deconturilor justificative conform anexei nr. 12.
(2)Până la data de 10 a fiecărei luni pentru luna precedentă consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, înregistrează la Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei centralizatoarele deconturilor justificative avizate, anexând câte un exemplar din:
a)sinteza raportului de expertiză tehnică întocmită conform anexei nr. 10;
b)raportul de expertiză tehnică;
c)procesul-verbal de admitere a recepţiei raportului de expertiză tehnică.
SUBSECŢIUNEA 17:Solicitarea deschiderii creditelor bugetare pentru servicii executate de expertizare tehnică
Art. 62
c)solicită Ministerului Finanţelor Publice deschiderea de credite bugetare privind plata din transferuri de la bugetul de stat, în condiţiile art. 6 alin. (2) lit. a) din ordonanţă, pentru expertizarea tehnică a locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă.
Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei:
a)examinează centralizatoarele deconturilor justificative;
b)întocmeşte Nota de fundamentare, conform anexei nr. 13;
c)solicită Ministerului Finanţelor Publice deschiderea de credite bugetare privind plata din transferuri de la bugetul de stat, în condiţiile art. 6 alin. (2) lit. a) din ordonanţă, pentru expertizarea tehnică a locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice din construcţiile cu destinaţia de locuinţă.SUBSECŢIUNEA 18:Repartizarea fondurilor bugetare aprobate
Art. 63
În limita creditelor bugetare deschise:
a)Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei virează sumele aprobate, cu ordine de plată tip trezorerie, în bugetele consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, la venituri cu destinaţie specială pentru finanţarea acţiunilor privind reducerea riscului seismic al construcţiilor existente cu destinaţia de locuinţă;
b)consiliul judeţean virează sumele aprobate, cu ordine de plată tip trezorerie, în bugetele consiliilor locale, la venituri cu destinaţie specială pentru finanţarea acţiunilor privind reducerea riscului seismic al construcţiilor existente cu destinaţia de locuinţă.
SUBSECŢIUNEA 19:Plata deconturilor justificative
Art. 64
Consiliile locale, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, la primirea sumelor în cont, în termen de 3 zile lucrătoare, vor efectua plăţile în conturile experţilor nominalizaţi în deconturile justificative.
Art. 65
Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale, răspund, în condiţiile legii, de utilizarea sumelor primite ca transferuri de la bugetul de stat, pentru finanţarea cheltuielilor privind expertizarea tehnică a locuinţelor proprietate privată a persoanelor fizice.
SUBSECŢIUNEA 20:Notificarea proprietarilor
Art. 66
(1)Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, conform art. 4 alin. (8) lit. c) din ordonanţă, pentru construcţiile cu destinaţia de locuinţă, expertizate tehnic şi încadrate prin raportul de expertiza tehnică în clasa I de risc seismic, vor notifica în scris proprietarilor, persoane fizice sau juridice, şi asociaţiilor de proprietari, precum şi persoanelor juridice care au în administrare aceste construcţii obligaţiile ce le revin, potrivit prevederilor legale, pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor, precum şi faptul că îşi asumă riscul şi răspunderea pentru efectele potenţiale ale seismelor, în situaţia în care nu se conformează obligaţiilor legale.
(2)Proprietarii, asociaţiile de proprietari, precum şi persoanele juridice care au în administrare astfel de construcţii, pe lângă obligaţiile şi responsabilităţile ce le revin potrivit ordonanţei, au şi obligaţiile şi responsabilităţile prevăzute de:
a)Legea nr. 10/1995, cu modificările ulterioare;
b)Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c)Legea nr. 230/2007, cu modificările ulterioare.
(1)Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, conform art. 4 alin. (8) lit. c) din ordonanţă, pentru construcţiile cu destinaţia de locuinţă, expertizate tehnic şi încadrate prin raportul de expertiza tehnică în clasa I de risc seismic, vor notifica în scris proprietarilor, persoane fizice sau juridice, şi asociaţiilor de proprietari, precum şi persoanelor juridice care au în administrare aceste construcţii obligaţiile ce le revin, potrivit prevederilor legale, pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor, precum şi faptul că îşi asumă riscul şi răspunderea pentru efectele potenţiale ale seismelor, în situaţia în care nu se conformează obligaţiilor legale.
(2)Proprietarii, asociaţiile de proprietari, precum şi persoanele juridice care au în administrare astfel de construcţii, pe lângă obligaţiile şi responsabilităţile ce le revin potrivit ordonanţei, au şi obligaţiile şi responsabilităţile prevăzute de:
a)Legea nr. 10/1995, cu modificările ulterioare;
b)Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c)Legea nr. 230/2007, cu modificările ulterioare.SUBSECŢIUNEA 21:Aprobarea deciziei de intervenţie pentru proiectarea şi executarea lucrărilor de consolidare
Art. 67
În baza raportului de expertiză tehnică pentru care a fost admisă recepţia, preşedintele asociaţiei de proprietari convoacă adunarea generală a proprietarilor pentru:
a)prezentarea concluziilor fundamentale în raportul de expertiză tehnică;
b)aprobarea, în condiţiile ordonanţei, a deciziei de intervenţie şi continuarea, conform art. 2 din ordonanţă, a acţiunilor privind proiectarea şi executarea lucrărilor de consolidare pentru reducerea riscului seismic al construcţiei cu destinaţia de locuinţă.
Art. 68
(1)Hotărârea asociaţiei de proprietari, al cărei conţinut-cadru este prezentat în anexa nr. 15, privind aprobarea în condiţiile ordonanţei a acţiunilor pentru proiectarea şi executarea lucrărilor de consolidare privind reducerea riscului seismic al construcţiei cu destinaţia de locuinţă este obligatorie pentru toţi proprietarii din cadrul condominiului.
(2)La hotărârea asociaţiei de proprietari se anexează:
a)lista cuprinzând proprietarii şi destinaţia spaţiilor din clădire, întocmită conform anexei nr. 6;
b)declaraţiile formulate conform anexei nr. 16, pe propria răspundere, autentificate, ale proprietarilor condominiului privind continuarea, conform ordonanţei, a acţiunilor pentru proiectarea şi executarea lucrărilor de consolidare în vederea reducerii riscului seismic al construcţiei cu destinaţia de locuinţă.
SUBSECŢIUNEA 22:Cererea pentru emiterea certificatului de urbanism
Art. 69
Urmare aprobării în adunarea generală a proprietarilor a deciziei de intervenţie privind continuarea acţiunilor pentru reducerea riscului seismic al construcţiei cu destinaţia de locuinţă, asociaţia de proprietari depune cerere la autoritatea administraţiei publice locale abilitată, în condiţiile legii, pentru emiterea certificatului de urbanism.
SUBSECŢIUNEA 23:Emiterea certificatului de urbanism
Art. 70
Certificatul de urbanism se emite în condiţiile şi cu respectarea Legii nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a prevederilor Ordinului ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare.
Certificatul de urbanism se emite în condiţiile şi cu respectarea Legii nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a prevederilor Ordinului ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare.