Art. 20. - schiţa sau planul de situaţie este piesa desenată, făcută de regulă la scara 1:500, în care trebuie să figureze încadrarea în zonă a obiectivului, vecinătăţile care ar putea fi influenţate de acesta sau care ar putea să o influenţeze, reţelele de drumuri publice, reţelele edilitare etc. - Norme Metodologice din 1997 de avizare sanitara si autorizare sanitara
M.Of. 348
Ieşit din vigoare Versiune de la: 9 Decembrie 1997
Art. 20
O dată cu cererea pentru autorizare se depune următoarea documentaţie:
a)memoriul tehnic este piesa scrisă, care va cuprinde date generale, descrierea funcţiunilor, a instalaţiilor sanitare şi a punctelor critice pentru sănătatea publică şi a salariaţilor; memoriul tehnic va cuprinde şi descrierea procesului tehnologic de la materia primă până la produsul finit, cu specificarea spaţiilor de lucru şi a utilajelor. La memoriul tehnic se anexează lista cu substanţe toxice care implică periculozitate pentru manipulatorii expuşi profesional sau pentru populaţie (materii prime, produse intermediare sau produse finite);
b)schiţa sau planul de situaţie este piesa desenată, făcută de regulă la scara 1:500, în care trebuie să figureze încadrarea în zonă a obiectivului, vecinătăţile care ar putea fi influenţate de acesta sau care ar putea să o influenţeze, reţelele de drumuri publice, reţelele edilitare etc.
În anumite cazuri, la obiectivele mai mari planurile pot fi la scara 1:1000 sau 1:2000, iar în cazul locuinţelor individuale, la scara 1:100;
c)schiţe sau planuri cu detalierea arhitecturală, de structură interioară şi de dotări, în care să figureze dimensiunile încăperilor, amplasarea acestora în circuitele funcţionale, iluminatul natural şi artificial, ventilaţia naturală şi artificială, reţelele de utilităţi, finisajele, utilajele;
d)actul de la serviciul de sistematizare teritorial, din care să reiasă destinaţia iniţială a spaţiului;
e)obiectul de activitate din actul de constituire a agentului economic, actul de pregătire profesională în domeniu, actul de abilitare a managerului, actele de înmatriculare la Oficiul Registrului comerţului, codul fiscal, actul de deţinere a spaţiului şi/sau a terenului, actul privind destinaţia spaţiului prin construcţie, care vor fi prezentate în copii xerox, pe care secretariatul tehnic al inspectoratului de sănătate publică judeţean sau al municipiului Bucureşti menţioneză: "conform cu originalul";
f)pentru personalul care lucrează în sectoarele: alimentar, aprovizionare cu apă potabilă, îngrijirea copiilor în colectivităţi şi în unităţile sanitare şi a cărui stare de sănătate (bolnav, convalescent sau purtător sănătos) poate crea riscul de transmitere a unor boli, se vor prezenta dovezi ale stării de sănătate (examen medical la angajare şi/sau control periodic), conform reglementărilor în vigoare ale Ministerului Sănătăţii;
g)pentru personalul care lucrează în producţia, depozitarea, transportul şi desfacerea alimentelor, inclusiv în alimentaţie publică şi colectivă, la întreţinerea instalaţiilor de aprovizionare cu apă potabilă, în prestări de servicii de frizerie, coafură, cosmetică şi la întreţinerea curăţeniei în hoteluri şi în unităţi de cazare colectivă, care, prin manevre neadecvate, ar putea crea riscuri de transmitere a unor boli, se vor prezenta documente din care să rezulte că acest personal a fost instruit şi şi-a însuşit noţiunile fundamentale de igienă specifice meseriei şi locului de muncă. Certificarea are valabilitate 2 ani, după care instruirea trebuie repetată. Instruirea şi certificarea însuşirii cunoştinţelor fundamentale de igienă pot fi făcute numai de către unităţi acreditate de Ministerul Educaţiei Naţionale şi de Ministerul Sănătăţii.
Dovada instruirii şi a însuşirii cunoştinţelor poate fi şi o diplomă de absolvire a unor forme de învăţământ care cuprind în programa analitică noţiuni de igienă specifice, ca de exemplu: facultatea de chimie alimentară, şcoala de alimentaţie publică etc. Inspectoratul de Sănătate Publică Bucureşti nu poate emite certificate de însuşire a noţiunilor fundamentale de igienă, întrucât are numai atribuţii de control în acest domeniu.
În funcţie de specificul obiectivului sau al activităţii, secretariatul tehnic al inspectoratului de sănătate publică judeţean sau al municipiului Bucureşti poate solicita şi alte date necesare evaluării riscului sanitar.