Capitolul 3 - Norme de timp pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate ale drezinelor pantograf şi drezinelor macara şi periodicitatea acestora (ciclul) - Normativ 67-007/2012 FEROVIAR - ''Vehicule de cale ferată. Drezine pantograf şi drezine macara. Tipuri de revizii şi reparaţii planificate. Normele de timp pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate. Lucrări minime executate în cadrul reviziilor şi reparaţiilor planificate'' (NF 67-007:2012)

M.Of. 632

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 4 Octombrie 2012
CAPITOLUL 3:Norme de timp pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate ale drezinelor pantograf şi drezinelor macara şi periodicitatea acestora (ciclul)
(1)3.1. Normele pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate ale drezinelor pantograf şi drezinelor macara şi succesiunea reviziilor şi reparaţiilor sunt prevăzute în tabelul 3.1.
Aceste norme sunt maximale, deţinătorii drezinelor pantograf şi drezinelor macara putând fixa intervale de timp mai mici atunci când caracteristicile tehnice ale acestor vehicule feroviare şi condiţiile de exploatare o impun.
Intervalele la care se execută reviziile şi reparaţiile planificate la drezinele pantograf şi drezinele macara sunt exprimate în unităţi de timp - ore funcţionare sau ani. Retragerea din circulaţie, pentru efectuarea reviziilor sau reparaţiilor planificate, se efectuează atunci când una dintre unităţile de timp a fost realizată prima.
(2)3.2. Pentru a nu depăşi normele de timp la care sunt scadente drezinele pantograf şi drezinele macara, pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate, deţinătorii acestora trebuie să ţină evidenţa orelor de funcţionare.
Pentru evidenţa orelor de funcţionare realizate, se vor utiliza registre de evidenţă sau baze de date pentru evidenţa pe calculator. Înregistrările efectuate vor fi validate prin semnătura reprezentantului legal al deţinătorului drezinei pantograf sau a drezinei macara.
În cazul în care se înregistrează perioade de staţionare (reparaţii accidentale, lipsă de prestaţii), intervalul dintre două revizii planificate consecutive se prelungeşte documentat cu numărul de zile ale perioadei de staţionare.
La punerea în circulaţie a drezinei pantograf sau a drezinei macara, după perioada de staţionare (maximum 6 luni), se va efectua tipul de revizie la care era scadentă drezina pantograf ori drezina macara şi va fi supusă probelor şi verificărilor la ieşirea acestui vehicul feroviar din revizie, în conformitate cu cerinţele documentului tehnic de referinţă ce conţine lucrările aferente.
(3)3.3. Inscripţionarea pe cutia drezinelor pantograf şi a drezinelor macara, pe părţile laterale, a datelor referitoare la reviziile şi reparaţiile planificate efectuate se face în conformitate cu documentaţia de inscripţionare şi trebuie să cuprindă informaţii privind tipul reviziei sau al reparaţiei planificate, luna şi ultimele două cifre ale anului în care s-a efectuat revizia ori reparaţia planificată şi numele reparatorului.
Inscripţionarea drezinelor pantograf şi drezinelor macara la care au fost efectuate revizii şi reparaţii planificate se va face în locurile prevăzute pe cutie sau pe şasiu, în condiţiile menţionate în [14], [15] şi [16].
(4)3.4. La ieşirea din reparaţie, pentru fiecare drezină pantograf şi drezină macara se va completa cartea tehnică, în care se vor înscrie principalele caracteristici tehnice, precum şi datele de bază privind exploatarea şi reparaţia vehiculului feroviar respectiv.
(5)3.5. În situaţiile în care drezinele pantograf sau drezinele macara nu se utilizează pe perioade mai mari de 6 luni, acestea se vor conserva obligatoriu în conformitate cu prevederile cărţilor tehnice ale acestor vehicule feroviare şi ale ansamblurilor şi subansamblurilor componente.
Ansamblurile şi subansamblurile care nu trebuie conservate se depozitează în condiţiile prevăzute în cărţile tehnice ale acestora.
După expirarea perioadei de conservare, drezina pantograf sau drezina macara care a fost conservată se introduce în exploatare numai după efectuarea unei reparaţii cu ridicare.
(6)Tabelul 3.1

Nr. crt.

Vehicul feroviar

Durata de serviciu (ani)

Revizii planificate

Reparaţii planificate

R1

R2

RR

RG

RK

ore funcţionare/ani

ore funcţionare/ani

1

DP 66 (86) UD

32

250/0,25

1000/1

4000/4

8000/8

16000/16

2

DS - MARUB

3

DC - GRIVIŢA

4

DP 90 (93) UD

5

UAM 215 E

6

DPE 82

7

DPM - MOBILIA

8

VMT 863C - GEISMAR

9

MTW 10-812 - PLASSER

10

66 UD 3213

11

66 UD 2624