Art. 35. - Art. 35 - Norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor din 2008 privind procedura de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor de obţinere şi de vânzare directă şi/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum şi a activităţilor de producţie, procesare, depozitare, transport şi comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală

M.Of. 895

În vigoare
Versiune de la: 19 Iulie 2024
Art. 35
(1)Toate activităţile din unităţile prevăzute în anexa nr. 9 sunt supuse controlului privind siguranţa alimentelor de către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2)În cazul în care, în urma controalele efectuate, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti constată că nu sunt îndeplinite condiţiile legale de funcţionare, dispune următoarele măsuri:
a)sancţionarea contravenţională în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
b)reţinerea oficială a produselor alimentare de origine nonanimală, care se va efectua în baza documentului de sechestru/reţinere oficială, document emis de direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7; această măsură este menţinută până la luarea deciziei cu privire la destinaţia produselor alimentare, respectiv ridicarea reţinerii oficiale sau distrugerea produselor alimentare;
c)ridicarea reţinerii oficiale a produselor alimentare de origine nonanimală, care constituie acţiunea prin care direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti dispune ca produsele de origine nonanimală reţinute oficial să fie scoase de sub reţinerea oficială, în vederea punerii pe piaţă sau denaturării/distrugerii; ridicarea reţinerii oficiale a produselor alimentare se va efectua în baza documentului de ridicare a sechestrului/reţinerii oficiale, conform modelului prevăzut în anexa nr. 11;
d)distrugerea produselor alimentare de origine nonanimală, pentru care direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti emit documentul de însoţire a produselor alimentare de origine nonanimală în vederea distrugerii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 12.
(3)În cazul suspendării activităţii, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, prin inspectorii autorităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, consemnează în procesul-verbal de constatare întocmit la unitate motivele suspendării activităţii şi emite ordonanţa privind suspendarea activităţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.
(4)Termenul de remediere a deficienţelor începe de la data notificării reprezentantului legal al unităţii de către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti şi poate fi stabilit. după caz, împreună cu operatorul din sectorul alimentar, dar nu poate fi mai mare de 4 luni.
(5)Direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti anulează documentul de înregistrare pentru siguranţa alimentelor şi emite ordonanţa privind interzicerea activităţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, atunci când, în cadrul acţiunilor de control efectuate de inspectorii autorităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, se constată neîndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare.
(6)În cazul unităţilor prevăzute în anexa nr. 9, a căror activitate a fost interzisă, reluarea activităţii se realizează prin parcurgerea procedurii de înregistrare conform prevederilor legale în vigoare, dar numai după remedierea neconformităţilor.
(7)În cazul în care, în urma controalelor efectuate de direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, se constată neîndeplinirea condiţiilor privind siguranţa alimentelor stabilite în legislaţia în vigoare, reprezentanţii legali ai unităţilor implicate în activităţile din domeniul alimentar desfăşurate de unităţile prevăzute în anexa nr. 9 trebuie să aplice măsurile pentru remedierea deficienţelor constatate şi să informeze în scris direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti atunci când deficienţele au fost remediate.
(8)Reprezentanţii legali ai unităţii trebuie să aplice măsurile pentru remedierea deficienţelor constatate şi să solicite, printro cerere scrisă, reverificarea acesteia de către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti atunci când deficienţele au fost corectate.
(9)În cazul în care se constată că activităţile desfăşurate de unităţile prevăzute în anexa nr. 9 se desfăşoară fără înregistrare pentru siguranţa alimentelor conform prezentei norme sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, direcţia sanitare veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti notifică în scris operatorului faptul că nu are dreptul să îşi desfăşoare activitatea în domeniul de competenţă pentru care este necesară înregistrarea pentru siguranţa alimentelor şi notifică pentru aplicarea măsurilor legale Ministerul Justiţiei, respectiv Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Ministerul Economiei, respectiv Garda Financiară şi Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale.
(10)Unităţile nou-înfiinţate se vor înregistra, conform prezentei norme sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, în termen de 30 de zile de la înfiinţare.
(11)La încetarea activităţii la cererea operatorului din sectorul alimentar, acesta are obligaţia să depună o notificare care să cuprindă motivele care stau la baza încetării activităţii, conform modelului din anexa nr. 18, documentul de înregistrare pentru siguranţa alimentelor în original şi documentul emis de oficiul registrului comerţului care face dovada încetării activităţii; direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti retrage documentul de înregistrare pentru siguranţa alimentelor şi emite decizia privind încetarea activităţii din unităţile supuse înregistrării sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, conform anexei nr. 19.
(12)În cazul unor modificări referitoare la denumirea societăţii, schimbarea sediului social sau al altor modificări care nu necesită efectuarea verificării unităţii/mijlocului de transport la faţa locului se emite un nou document de înregistrare pentru siguranţa alimentelor, cu acelaşi număr de înregistrare la data emiterii documentului, fără a se percepe tarifele pentru siguranţa alimentelor.
(13)La emiterea noului document de înregistrare pentru siguranţa alimentelor se anulează şi se retrage documentul de înregistrare pentru siguranţa alimentelor emis anterior.
(14)Operatorii din sectorul alimentar care desfăşoară activităţi de recepţie, depozitare, comercializare de produse de origine nonanimală în spaţii închiriate, aflate în cadrul unor obiective supuse înregistrării pentru siguranţa alimentelor, trebuie să obţină documentul individual de înregistrare pentru siguranţa alimentelor pentru fiecare dintre aceste spaţii.
(15)În vederea eliberării unui duplicat al documentului de înregistrare pentru siguranţa alimentelor, în cazul pierderii sau deteriorării/furtului acestuia, operatorul din sectorul alimentar depune la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti următoarele documente:
1.cerere privind emiterea unui duplicat al documentului de înregistrare pentru siguranţa alimentelor;
2.anunţul din presă privind publicarea pierderii/deteriorării/furtului documentului de înregistrare pentru siguranţa alimentelor în vederea declarării nulităţii acestuia;
3.documentul care atestă achitarea tarifului de emitere a duplicatului, reprezentând 20% din cuantumul tarifului de înregistrare.