Art. 25. - Norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor din 2008 privind procedura de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor de obţinere şi de vânzare directă şi/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum şi a activităţilor de producţie, procesare, depozitare, transport şi comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală

M.Of. 895

În vigoare
Versiune de la: 19 Iulie 2024
Art. 25
(1)În cazul suspendării activităţii, direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, prin inspectorii autorităţii sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, consemnează în nota de constatare/procesul-verbal de constatare întocmită/întocmit la unitate motivul suspendării activităţii şi emite ordonanţa privind suspendarea activităţii, conform modelului stabilit în anexa nr. 5.
(2)Termenul de remediere a deficienţelor începe de la data notificării reprezentantului legal al unităţii de către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti şi poate fi stabilit. după caz, împreună cu operatorul din sectorul alimentar, dar nu poate fi mai mare de 4 luni.

(3)Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti retrage documentul de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor şi emite ordonanţa privind interzicerea desfăşurării activităţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, atunci când în cadrul acţiunilor de control efectuate de inspectorii autorităţii sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor se constată nerespectarea prevederilor legale în baza cărora acestea au fost înregistrate,
(4)În cazul unităţilor de vânzare cu amănuntul a căror activitate a fost interzisă, reluarea activităţii se realizează prin parcurgerea procedurii de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, conform prevederilor legale, după corectarea neconformităţilor.
(5)Operatorii din sectorul alimentar trebuie să aplice toate măsurile pentru corectarea deficienţelor constatate şi să solicite, printr-o cerere scrisă, reverificarea unităţii de către direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, atunci când deficienţele au fost corectate.
(6)La încetarea activităţii la cererea operatorului din sectorul alimentar, acesta are obligaţia să depună o notificare care să cuprindă motivele care stau la baza încetării activităţii, conform modelului din anexa nr. 18, şi documentul de înregistrare sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor în original. Direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti retrage documentul de înregistrare sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor şi emite decizia privind încetarea activităţii din unităţile supuse înregistrării sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, conform anexei nr. 19.