Art. 9. - În vederea obţinerii avizului de principiu, operatorul trebuie să depună la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti un dosar care cuprinde următoarele documente: - Norma sanitara veterinara din 2019 privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor din domeniul subproduselor de origine animală şi produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman
M.Of. 690 bis
În vigoare Versiune de la: 4 Noiembrie 2025
Art. 9
(1)Avizul de principiu se solicită de către operatori, înainte de amplasarea şi de începerea construcţiei unităţilor prevăzute la nr. crt. 1, 2, 3, 4, 8, 10 şi 11 din anexa nr. 6, în vederea verificării şi certificării conformităţii cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.069/2009, ale Regulamentului (UE) nr. 142/2011 şi ale Regulamentului (CE) nr. 999/2001.
(1)Avizul de principiu se solicită de către operatori, înainte de amplasarea şi de începerea construcţiei unităţilor prevăzute la nr. crt. 1, 2, 3, 4, 8, 10 şi 11 din anexa nr. 6, în vederea verificării şi certificării conformităţii cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.069/2009, ale Regulamentului (UE) nr. 142/2011 şi ale Regulamentului (CE) nr. 999/2001.(2)În vederea obţinerii avizului de principiu, operatorul trebuie să depună la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti un dosar care cuprinde următoarele documente:
a)cererea, în original, conform modelului prevăzut în anexa nr. 11;
b)planul de încadrare în zonă, cu menţionarea vecinătăţilor, distanţa până la acestea şi profilul de activitate al unităţilor învecinate;
c)schiţa unităţii cu descrierea fluxului tehnologic;
d)memoriul tehnic justificativ;
e)copie de pe cartea de identitate a reprezentantului legal al operatorului economic;
f)copie de pe chitanţa care atestă că au fost achitate tarifele prevăzute în Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 96/2014 privind aprobarea tarifelor aplicabile în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)Planul de încadrare în zonă, prevăzut la alin. (2) lit. b), trebuie sa cuprindă cel puţin următoarele informaţii: poziţia unităţii faţă de vecinătăţi, delimitarea unităţii faţă de acestea, descrierea vecinătăţilor, căile de acces în unitate.
(4)Schiţa unităţii, prevăzută la alin. (2) lit. c), trebuie să cuprindă cel puţin următoarele informaţii: compartimentarea spaţiilor, destinaţia fiecărui spaţiu, dispunerea echipamentelor tehnice în spaţiile de producţie şi denumirea acestora, fluxul materiei prime, fluxul produselor finite, fluxul apelor reziduale, împărţirea unităţii pe tipuri de zone, respectiv zona curată şi zona murdară, după caz, precum şi menţionarea zonelor de spălare şi de dezinfecţie.
(5)Memoriul tehnic justificativ, prevăzut la alin. (2) lit. d), trebuie să cuprindă cel puţin următoarele informaţii: tipul de unitate, conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1069/2009, categoria şi tipul materiilor prime, categoria şi tipul produselor finite obţinute şi destina ia acestora, descrierea detaliată a procesului tehnologic, cu menţionarea fiecărei etape tehnologice, schiţa fluxului tehnologic, parametrii tehnologici care vor fi utilizaţi şi care trebuie să corespundă cerinţelor specifice din Regulamentul (CE) nr. 1069/2009, din Regulamentul (UE) nr. 142/2011, precum şi din prezenta normă sanitar-veterinară.
(6)Tariful perceput de direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti pentru verificările efectuate în vederea certificării conformităţii cu legislaţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a documentaţiei depuse, prevăzută la alin. (2), este reprezentat de 50% din tariful perceput pentru autorizarea sanitar-veterinară prevăzut în Ordinul ANSVSA nr. 96/2014, cu modificările şi completările ulterioare care se achită de către reprezentantul legal al unităţii în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la depunerea documentaţiei.
(7)Direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti înregistrează dosarul şi verifică, prin personalul de specialitate, conformitatea informaţiilor menţionate în dosar cu condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia sanitar-veterinară specifică în vigoare aplicabilă unităţii pentru care se solicită emiterea avizului de principiu; în urma verificării dosarului se întocmeşte o notă de constatare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 12, în care se precizează detaliat dacă sunt respectate sau nu toate condiţiile prevăzute de legislaţia sanitar-veterinară specifică în vigoare.
(8)În cazul în care se constată că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de legislaţia sanitar-veterinară specifică în vigoare, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti emite, în termen de 5 zile lucrătoare de la data întocmirii notei de constatare, avizul de principiu, conform modelului prevăzut în anexa nr. 9.
(9)În cazul în care, în urma verificării documentaţiei prevăzute la alin. (2), se constată neconformităţi faţă de legislaţia sanitar-veterinară specifică în vigoare, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, prin reprezentanţii săi, întocmeşte nota de constatare prevăzută la alin. (7).