Art. 27. - Art. 27 - Norma sanitara veterinara din 2019 privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor din domeniul subproduselor de origine animală şi produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman
M.Of. 690 bis
În vigoare Versiune de la: 4 Noiembrie 2025
Art. 27 (1)În vederea obţinerii autorizaţiei sanitar-veterinare pentru unităţile prevăzute la nr. crt. 18-21 din anexa nr. 6, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 999/2001, operatorul economic depune la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti sau prin platformele electronice PCUe/PCUEL următoarele documente:
a)cererea, conform modelului prevăzut în anexa nr. 26;
b)copia autorizaţiei sanitar-veterinare a unităţii de abatorizare/tranşare/altor tipuri de unităţi autorizate/înregistrate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 853/2004 pentru sacrificarea/tranşarea/manipularea rumegătoarelor şi nerumegătoarelor;
c)copia certificatului constatator eliberat de oficiul registrului comerţului;
d)copia certificatului unic de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului;
e)schiţa unităţii prevăzute la lit. b), cu menţionarea clară a fluxului tehnologic pe specii;
f)planul HACCP al unităţii respective, în baza căruia este stabilită frecvenţa de prelevare a probelor de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, cu scopul de a verifica absenţa contaminării încrucişate cu produsele interzise, prezentându-se şi frecvenţa de prelevare propusă;
g)contractul de servicii încheiat cu un laborator autorizat şi acreditat pentru efectuarea testelor de laborator solicitate - metode de analiză pentru determinarea constituenţilor de origine animală pentru controlul furajelor prevăzute în anexa VI la Regulamentul (CE) nr. 152/2009 al Comisiei de stabilire a metodelor de eşantionare şi analiză pentru controlul oficial al furajelor, cu modificările şi completările ulterioare;
h)dovada achitării în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară unitatea respectivă activitatea, a tarifului de autorizare prevăzut de legislaţia sanitar-veterinară în vigoare.
a)cererea, conform modelului prevăzut în anexa nr. 26;
b)copia autorizaţiei sanitar-veterinare a unităţii de abatorizare/tranşare/altor tipuri de unităţi autorizate/înregistrate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 853/2004 pentru sacrificarea/tranşarea/manipularea rumegătoarelor şi nerumegătoarelor;
c)copia certificatului constatator eliberat de oficiul registrului comerţului;
d)copia certificatului unic de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului;
e)schiţa unităţii prevăzute la lit. b), cu menţionarea clară a fluxului tehnologic pe specii;
f)planul HACCP al unităţii respective, în baza căruia este stabilită frecvenţa de prelevare a probelor de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, cu scopul de a verifica absenţa contaminării încrucişate cu produsele interzise, prezentându-se şi frecvenţa de prelevare propusă;
g)contractul de servicii încheiat cu un laborator autorizat şi acreditat pentru efectuarea testelor de laborator solicitate - metode de analiză pentru determinarea constituenţilor de origine animală pentru controlul furajelor prevăzute în anexa VI la Regulamentul (CE) nr. 152/2009 al Comisiei de stabilire a metodelor de eşantionare şi analiză pentru controlul oficial al furajelor, cu modificările şi completările ulterioare;
h)dovada achitării în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară unitatea respectivă activitatea, a tarifului de autorizare prevăzut de legislaţia sanitar-veterinară în vigoare.
(2)Pentru unităţile prevăzute la alin. (1) se aplică prevederile art. 10 alin. (2)-(5) şi (7)-(11).
(3)În situaţia în care sunt îndeplinite cerinţele sanitar-veterinare, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti emite, în termen de 5 zile lucrătoare de la data completării fişei de evaluare, autorizaţia sanitar-veterinară, conform modelului prevăzut în anexa nr. 28.
(4)Operatorii sunt obligaţi să informeze imediat direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe a căror rază teritorială se află unitatea de unde au fost prelevate probele, asupra oricărui rezultat pozitiv al testelor de laborator prevăzute la alin. (1) lit. g).