Art. 25. - În vederea obţinerii autorizaţiei sanitar-veterinare prevăzute la alin. (1), reprezentantul legal al operatorului economic depune la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti sau prin platformele electronice PCUe/PCUEL următoarele documente: - Norma sanitara veterinara din 2019 privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor din domeniul subproduselor de origine animală şi produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman

M.Of. 690 bis

În vigoare
Versiune de la: 4 Noiembrie 2025
Art. 25
(1)Unităţile înregistrate/autorizate sanitar-veterinar conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 183/2005, prevăzute la nr. crt. 22-30 din anexa nr. 6 la prezenta normă sanitară veterinară, trebuie să deţină o autorizaţie sanitar-veterinară, dacă sunt îndeplinite prevederile anexei nr. IV la Regulamentul (CE) nr. 999/2001.

(2)Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au obligaţia de a actualiza permanent listele unităţilor şi ale prelucrătorilor la domiciliu prevăzute în secţiunea A capitolul V din anexa IV la Regulamentul (CE) nr. 999/2001, în vederea transmiterii acestora la Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, atunci când sunt solicitate.

(3)În vederea obţinerii autorizaţiei sanitar-veterinare prevăzute la alin. (1), reprezentantul legal al operatorului economic depune la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti sau prin platformele electronice PCUe/PCUEL următoarele documente:
a)cererea, conform modelului prevăzut în anexa nr. 26;
b)copia autorizaţiei/înregistrării sanitare - veterinare de funcţionare a unităţii respective;
c)copia certificatului constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului;
d)copia certificatului unic de înregistrare emis de Oficiul Registrului Comerţului;
e)schiţa unităţii, cu descrierea fluxului tehnologic;
f)dovada achitării în contul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară unitatea respectivă activitatea, a tarifului de autorizare prevăzut în legislaţia sanitar-veterinară în vigoare.
g)planul HACCP al unităţii respective, din care să rezulte frecvenţa prelevărilor de probe de furaje combinate, în vederea controlului absenţei constituenţilor de origine animală neautorizaţi;
h)contractul de servicii încheiat cu un laborator autorizat şi acreditat pentru efectuarea testelor de laborator solicitate - metode de analiză pentru determinarea constituenţilor de origine animală pentru controlul furajelor prevăzute în anexa VI la Regulamentul (CE) nr. 152/2009 al Comisiei de stabilire a metodelor de eşantionare şi analiză pentru controlul oficial al furajelor, cu modificările şi completările ulterioare.

(4)Pentru unităţile prevăzute la alin. (1) se aplică prevederile art. 10 alin. (2)-(4) şi (7)-(11).

(5)În situaţia în care sunt îndeplinite cerinţele sanitar-veterinare, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti emite, în termen de 5 zile lucrătoare de la data completării fişei de evaluare, autorizaţia sanitar-veterinară pentru utilizarea produselor de la nerumegătoare pentru producerea furajelor combinate destinate animalelor nerumegătoare de fermă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 27.
(51)Operatorii sunt obligaţi să informeze imediat direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe a căror rază teritorială se află unitatea de unde au fost prelevate probele, asupra oricărui rezultat pozitiv al testelor de laborator prevăzute la alin. (3) lit. g).

(6)În termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei norme, unităţile ce deţin o autorizaţie pentru utilizarea produselor de la nerumegătoare în cadrul unităţii de fabricare a furajelor pentru hrana animalelor de fermă eliberată în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui ANSVSA nr. 16/2010, cu modificările şi completările ulterioare, trebuie să depună la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, împreună cu documentele prevăzute la alin (3) lit. a) şi b), în vederea preschimbării.
(7)Direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti anulează, în termen de 15 zile de la data depunerii documentelor prevăzute la alin (6), vechea autorizaţie şi emite o nouă autorizaţie sanitar-veterinară conform modelului prevăzut în anexa nr. 27, fără a percepe tarif şi fără a efectua o nouă evaluare.