Art. 10. - În vederea obţinerii autorizaţiei sanitar-veterinare a unităţilor prevăzute în anexa nr. 6, cu excepţia celor prevăzute la nr. crt. 18-30, operatorul depune la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti sau prin platformele electronice PCUe/PCUEL, după caz, următoarele documente: - Norma sanitara veterinara din 2019 privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar-veterinară a unităţilor din domeniul subproduselor de origine animală şi produselor derivate care nu sunt destinate consumului uman

M.Of. 690 bis

În vigoare
Versiune de la: 4 Noiembrie 2025
Art. 10
(1)În vederea obţinerii autorizaţiei sanitar-veterinare a unităţilor prevăzute în anexa nr. 6, cu excepţia celor prevăzute la nr. crt. 18-30, operatorul depune la direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti sau prin platformele electronice PCUe/PCUEL, după caz, următoarele documente:
a)cererea, în original, conform modelului prevăzut în anexa nr. 13;
b)certificatul constatator şi certificatul unic de înregistrare emise de oficiul registrului comerţului;
c)copia de pe cartea de identitate a reprezentantului legal al operatorului economic;
d)actul doveditor al dreptului de proprietate/folosinţă asupra spaţiului şi terenului în care îşi va desfăşura activitatea;
e)copia chitanţei care atestă că au fost achitate tarifele prevăzute în Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 96/2014, cu modificările şi completările ulterioare;
f)avizul de principiu, unde este cazul;
g)planul de încadrare în zonă, cu menţionarea vecinătăţilor, distanţa până la acestea şi profilul de activitate al unităţilor învecinate;
h)schiţa unităţii, cu descrierea fluxului tehnologic;
i)memoriul tehnic justificativ;
j)acordul scris al autorităţilor judeţene pentru protecţia mediului şi de sănătate publică, pentru amplasarea şi funcţionarea cimitirului de animale de companie;
k)documentul emis de autoritatea pentru protecţia mediului prin care se atestă îndeplinirea cerinţelor prevăzute în cap. V lit. B alin. (1), (3) şi (4) din anexa III la Regulamentul (UE) nr. 142/2011, pentru unitatea de combustie din exploataţie care utilizează gunoi de grajd provenit de la păsări drept combustibil;
l)declaraţia pe propria răspundere conform modelului prevăzut în anexa nr. 30 în cazul unităţilor prevăzute la nr. crt. 8 din anexa nr. 6;
m)pentru unităţile de incinerare şi coincinerare, declaraţia de conformitate a instalaţiilor de incinerare/coincinerare, emisă de către producătorii/distribuitorii acestora.

(2)Direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti are obligaţia de a soluţiona cererea de autorizare sanitar-veterinară în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia.
(3)Personalul sanitar-veterinar de specialitate din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti are obligaţia de a completa fişa de evaluare în unitatea ce solicită autorizarea.
(4)Modelul fişelor de evaluare prevăzute la alin. (3) este stabilit de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, pentru fiecare tip de unitate, şi cuprinde condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească unităţile în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.069/2009, ale Regulamentului (UE) nr. 142/2011, ale Regulamentului (CE) nr. 999/2001 şi ale prezentei norme sanitar-veterinare.

(5)În vederea obţinerii autorizaţiei sanitar-veterinare, pentru unităţile prevăzute la art. 24, alin. (1) lit. (a), (e) şi (g), (h) şi (i) din Regulamentul (CE) nr. 1069/2009, trebuie să fie elaborate proceduri bazate pe principiile privind analiza riscurilor şi punctele critice de control (HACCP), cu respectarea prevederilor art. 29 din Regulamentul (CE) nr. 1069/2009, iar cele prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. (e) trebuie să respecte condiţiile de igienă prevăzute de Regulamentul (CE) Nr. 183/2005 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a cerinţelor privind igiena hranei pentru animale, cu modificările şi completările ulterioare.
(6)În situaţia în care sunt îndeplinite cerinţele sanitar-veterinare în unităţile prevăzute în anexa nr. 6, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti emite, în termen de 5 zile lucrătoare de la data completării fişei de evaluare, autorizaţia sanitar-veterinară al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, iar pentru unităţile de incinerare/coincinerare şi anexa la autorizaţia sanitar-veterinară al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1 a).
(7)În situaţia în care personalul sanitar-veterinar de specialitate din cadrul direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti constată neîndeplinirea condiţiilor prevăzute de legislaţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor în vigoare, menţionează în fişa de evaluare deficienţele constatate şi măsurile dispuse.
(8)Fişa de evaluare este adusă la cunoştinţa reprezentantului legal al unităţii.
(9)După remedierea deficienţelor, reprezentantul legal al unităţii solicită în scris direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti reevaluarea unităţii.
(10)Autorizaţia sanitar-veterinară emisă pentru unităţile prevăzute în anexa nr. 6 îşi păstrează valabilitatea atât timp cât sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute de legislaţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor în vigoare.
(11)Orice modificări ulterioare ale fluxului tehnologic, modernizări şi extinderi ale unităţii trebuie autorizate de către direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, cu reluarea procedurii de autorizare şi perceperea tarifului prevăzut la alin. (1) lit. e), conform prevederilor art. 7 alin. (8) şi (9).