Art. 19. - Documentele care sunt păstrate de către consultanţii fiscali şi societăţile de consultanţă fiscală se referă la: - Norma din 2024 profesională sectorială privind instituirea măsurilor de prevenire şi combatere a spălării banilor şi a finanţării terorismului, specifice activităţii de consultanţă fiscală
M.Of. 223
În vigoare Versiune de la: 18 Martie 2024
Art. 19
(1)Consultanţii fiscali şi societăţile de consultanţă fiscală stabilesc prin normele interne măsuri de păstrare a evidenţelor şi a tuturor documentelor, precum şi modul de acces la acestea.
(2)Consultanţii fiscali şi societăţile de consultanţă fiscală păstrează documentele şi informaţiile obţinute de la clienţi în format letric sau electronic, în scopul prevenirii, depistării şi investigării cazurilor de spălare de bani sau de finanţare a terorismului, pe toată perioada desfăşurării relaţiei de afaceri şi ulterior pentru o perioadă de 5 ani de la încetarea acestei relaţii sau de la data tranzacţiei ocazionale, cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 21 din Legea nr. 129/2019.
(3)La solicitarea scrisă a autorităţilor competente în domeniul prevenirii, depistării şi investigaţiilor în cazurile de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului, consultanţii fiscali şi societăţile de consultanţă fiscală au obligaţia să extindă perioada de păstrare a documentelor, fără ca această prelungire să depăşească 5 ani.
(4)Documentele care sunt păstrate de către consultanţii fiscali şi societăţile de consultanţă fiscală se referă la:
a)toate înregistrările obţinute prin aplicarea măsurilor de cunoaştere a clientelei, cum ar fi copii ale documentelor de identificare (cărţi de identitate, paşapoarte, permise de şedere), ale monitorizărilor şi verificărilor efectuate şi ale rezultatelor analizelor efectuate în legătură cu clientul (inclusiv raportări interne şi externe, rezultatele screeningului, decizii/hotărâri adoptate de către conducerea superioară în legătură cu clientul etc.), ale dosarelor de client şi ale corespondenţei, inclusiv ale informaţiilor obţinute prin mijloacele de identificare electronică necesare pentru respectarea cerinţelor de cunoaştere privind clientela;
b)documente justificative şi de evidenţă a tranzacţiilor sau de corespondenţă comercială, avute la dispoziţie pentru prestarea serviciului de consultanţă fiscală, inclusiv rezultatele oricărei analize efectuate în legătură cu clientul, de exemplu solicitările pentru a stabili istoricul şi scopul tranzacţiilor complexe dacă acestea au fost necesare pentru realizarea serviciului prestat;
c)toate raportările de tranzacţii suspecte făcute.