Art. 10. - Procesul de verificare şi instruire corespunzătoare a angajaţilor trebuie să asigure: - Norma din 2024 profesională sectorială privind instituirea măsurilor de prevenire şi combatere a spălării banilor şi a finanţării terorismului, specifice activităţii de consultanţă fiscală

M.Of. 223

În vigoare
Versiune de la: 18 Martie 2024
Art. 10
(1)Societăţile de consultanţă fiscală comunică angajaţilor politicile, normele, procedurile şi mecanismele de prevenire şi combatere a spălării banilor şi finanţării terorismului emise în aplicarea art. 24 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 şi asigură aplicarea efectivă a acestora în activitatea desfăşurată de entitatea reglementată.
(2)Societăţile de consultanţă fiscală asigură, periodic sau ori de câte ori se impune, dar cel puţin o dată pe an, instruirea corespunzătoare a angajaţilor cu privire la dispoziţiile Legii nr. 129/2019 şi ale actelor normative emise în aplicarea acesteia, precum şi cu privire la cerinţele relevante privind protecţia datelor cu caracter personal.
(3)Instruirea angajaţilor cu responsabilităţi în aplicarea normelor de prevenire şi combatere a spălării banilor şi finanţării terorismului se realizează în funcţie de rolul şi atribuţiile acestora în cadrul entităţii reglementate.
(4)Procesul de verificare şi instruire corespunzătoare a angajaţilor trebuie să asigure:
a)instruirea corespunzătoare a angajaţilor cu privire la dispoziţiile Legii nr. 129/2019, precum şi cu privire la cerinţele relevante privind protecţia datelor cu caracter personal;
b)participarea la programe speciale de formare profesională permanentă având ca scop recunoaşterea de către angajaţi a operaţiunilor care pot avea legătură cu spălarea banilor sau cu finanţarea terorismului;
c)evaluarea periodică a cunoştinţelor angajaţilor privind legislaţia în vigoare în materia prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului şi a modului de aplicare concretă şi corespunzătoare, în cadrul intern, a obligaţiilor ce le revin conform atribuţiilor primite în baza dispoziţiilor Legii nr. 129/2019.
(5)Documentele întocmite în procesul de instruire şi verificare a angajaţilor se înregistrează şi se păstrează, în format letric sau electronic, şi se pun la dispoziţia Camerei Consultanţilor Fiscali sau a autorităţilor cu atribuţii de control, la cererea acestora.
(6)În cazul în care o persoană fizică ce se încadrează în categoria entităţilor reglementate enumerate la art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 129/2019 desfăşoară activităţi profesionale ca angajat al unei persoane juridice, obligaţiile prevăzute de art. 23 şi 24 din Legea nr. 129/2019 se aplică persoanei juridice respective, şi nu persoanei fizice.