Art. 69. - Cererea prevăzută la alin. (1) este însoţită de următoarele acte, în original sau copie, certificate pentru conformitate cu originalul: - Norma din 2024 de aplicare a Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii

M.Of. 171

În vigoare
Versiune de la: 1 Martie 2024
Art. 69
(1)Modelul cererii pentru expertizarea medicală a capacităţii de muncă este cel prevăzut în anexa nr. 9.
(2)Cererea prevăzută la alin. (1) este însoţită de următoarele acte, în original sau copie, certificate pentru conformitate cu originalul:
a)actul de identitate;
b)documente medicale din care să rezulte afecţiunile prezentate şi rezultatele investigaţiilor, necesare pentru susţinerea diagnosticului clinic şi funcţional, respectiv forma clinică şi stadiul evolutiv al bolii, care să evidenţieze evoluţia sub tratament şi prognosticul recuperator;
c)adeverinţa eliberată de angajator, care să ateste numărul de zile de concediu medical, cumulat în ultimele 12/24 de luni, cu menţionarea datei ultimei zile de concediu medical;
d)documentul din care să rezulte cauza invalidităţii;
e)documentul care să ateste data ivirii invalidităţii, pentru cazurile prevăzute la art. 74 lit. c) din lege.
(3)Documentele care atestă cauza invalidităţii sunt:
a)formularul pentru înregistrarea accidentului de muncă - FIAM, avizat de inspectoratul teritorial de muncă, sau fişa de declarare a cazului de boală profesională - BP2, avizată de direcţia de sănătate publică, după caz;
b)documente medicale eliberate de medicii de specialitate, care confirmă diagnosticul.
(4)În situaţii motivate de imposibilitatea obiectivă a procurării documentelor originale, medicul expert al asigurărilor sociale poate accepta copii simple ale acestora, solicitând titularului documentelor o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte confirmarea exactităţii copiilor cu originalele pe care nu le mai deţine.
(5)Documentele medicale eliberate în alte state se acceptă numai însoţite de traducerea lor în limba română, efectuată de un traducător autorizat.
(6)Medicul expert al asigurărilor sociale poate solicita şi alte documente, respectiv livretul militar/adeverinţă emisă de centrul militar, certificatul de încadrare în grad de handicap şi anexa acestuia, adeverinţă emisă de inspectoratul şcolar.