Art. 13. - În vederea stabilirii pensiei de serviciu, dosarul de pensie trebuie să cuprindă următoarele documente: - Norma din 2024 cu privire la punerea în aplicare a prevederilor art. XV din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu şi a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal

M.Of. 131

În vigoare
Versiune de la: 15 Februarie 2024
Art. 13
(1)Pensia de serviciu se acordă la cererea persoanei îndreptăţite, a tutorelui sau a curatorului acesteia, depusă personal sau prin mandatar desemnat prin procură specială.
(2)Cererea de înscriere la pensia de serviciu, însoţită de documentaţia necesară, se depune la casa teritorială de pensii competentă, în a cărei rază îşi are domiciliul persoana îndreptăţită. Cererea poate fi depusă, după caz, şi de către mandatarul desemnat prin procură specială, tutorele sau curatorul.
(3)În vederea stabilirii pensiei de serviciu, dosarul de pensie trebuie să cuprindă următoarele documente:
a)cererea de înscriere la pensia de serviciu, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;
b)actele necesare stabilirii pensiei conform prevederilor sistemului public de pensii, prevăzute de legislaţia privind sistemul public de pensii;
c)adeverinţa-tip întocmită de angajator, care cuprinde elementele necesare stabilirii pensiei de serviciu, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
d)copia ultimei decizii de pensionare în sistemul public de pensii ori talonul de pensie, după caz;
e)alte documente necesare stabilirii şi plăţii pensiei de serviciu.