Art. 121. - În situaţia în care persoana cu dizabilităţi este declarată admisă la verificarea eligibilităţii candidaţilor, comisia de concurs are următoarele obligaţii: - Norma din 2023 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice în cadrul cărora sunt stabilite funcţiile publice prevăzute la art. 385 alin. (1) şi (2) din prezentul cod, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii

M.Of. 1184

În vigoare
Versiune de la: 28 Decembrie 2023
Art. 121
(1)În procesul de constituire a dosarelor de concurs, atât în etapa de recrutare, cât şi în cea de selecţie, persoanele cu dizabilităţi solicită adaptarea rezonabilă a condiţiilor de desfăşurare a concursului, prin completarea secţiunii corespunzătoare din formularul de înscriere. Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru constituirea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
(2)Comisia de concurs verifică dacă, din documentele depuse de candidaţi la dosarele de concurs, rezultă înscrierea unor persoane cu dizabilităţi.
(3)În situaţia în care persoana cu dizabilităţi este declarată admisă la verificarea eligibilităţii candidaţilor, comisia de concurs are următoarele obligaţii:
a)de a informa conducătorul autorităţii sau instituţiei publice organizatoare a etapei de concurs despre acest fapt, cu identificarea instrumentelor necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs pentru candidatul în cauză, respectiv interpret în limbaj mimico-gestual, suplimentarea numărului de persoane care asigură secretariatul comisiei de concurs, suplimentarea numărului de săli de concurs ori alte instrumente sau măsuri de adaptare pe care le consideră necesare;
b)de a menţiona în cuprinsul documentului privind rezultatele verificării eligibilităţii candidaţilor despre aplicarea prevederilor prezentului capitol.