Art. 8. - Norma din 2021 privind reglementarea, recunoaşterea, aprobarea sau acceptarea procedurii de identificare a persoanei la distanţă utilizând mijloace video
M.Of. 1119
În vigoare Versiune de la: 24 Decembrie 2021
Art. 8
(1)Organismul din sectorul public care va pune la dispoziţie servicii publice online va efectua o analiză a informaţiilor utilizate/stocate pe platformă, pe baza căreia va stabili nivelul de asigurare pentru mijloacele de identificare electronică pe care le va utiliza sau accepta pentru autentificare în sistem, în conformitate cu prevederile Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/1.502 al Comisiei din 8 septembrie 2015 de stabilire a unor specificaţii şi proceduri tehnice minime pentru nivelurile de asigurare a încrederii ale mijloacelor de identificare electronică în temeiul art. 8 alin. (3) din Regulamentul eIDAS.
(2)Organismul din sectorul public care utilizează identificarea persoanei la distanţă utilizând mijloace video, în vederea emiterii mijloacelor de identificare electronice folosite, va efectua auditarea sistemului de identificare electronică în raport cu nivelul de asigurare stabilit pentru platforma de servicii publice şi prevederile cadrului naţional de interoperabilitate.
(3)În procesul de auditare, auditorul va avea în vedere cerinţele din prezentele norme şi va menţiona în clar opinia sa cu privire la respectarea acestora, în cadrul raportului de audit.
(4)Totodată, în procesul de auditare, auditorul va avea în vedere şi analiza informaţiilor întocmită de către organismul din sectorul public, precum şi concordanţa acesteia cu procedurile şi procesele desfăşurate pentru identificarea persoanei la distanţă utilizând mijloace video.
(5)Organismul din sectorul public va informa Autoritatea cu 30 de zile înainte de utilizarea mijloacelor video pentru identificarea persoanei la distanţă, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, şi va depune raportul de audit întocmit în acest sens.
(6)Reauditarea platformei de identificare se va realiza la fiecare 24 de luni, dacă pe această perioadă nu s-au făcut modificări.
(7)Odată cu raportul de audit va fi depus şi actul administrativ al organismului din sectorul public prin care s-a stabilit nivelul de asigurare al platformei prin care sunt puse la dispoziţie serviciile publice online.
(8)Organismele din sectorul public au obligaţia de a realiza proceduri interne cu privire la identificarea persoanei la distanţă utilizând mijloace video pentru punerea la dispoziţie a serviciilor publice online.
(9)În cazul în care organismul din sectorul public va utiliza, pentru identificarea persoanei la distanţă prin mijloace video, serviciile furnizate de către un terţ, acesta va depune la Autoritate o copie a contractului încheiat în acest sens, înlocuind astfel raportul de audit.
(10)În cazul în care organismul din sectorul public permite autentificarea la serviciile publice online exclusiv prin utilizarea unor mijloace de identificare electronică puse la dispoziţie de către un emitent terţ, acesta va depune la Autoritate o copie a contractului încheiat în acest sens, înlocuind astfel raportul de audit.
(11)În cazul în care în urma analizei informaţiilor utilizate/stocate pe platformă rezultă necesitatea unui nivel de asigurare ridicat, raportul de audit pentru sistemul de identificare a persoanei utilizând mijloace video trebuie să fie întocmit de către un organism de evaluare a conformităţii, astfel cum este definit în Regulamentul eIDAS.