Art. 7. - Notificarea va fi însoţită de următoarele documente: - Norma din 2021 privind reglementarea, recunoaşterea, aprobarea sau acceptarea procedurii de identificare a persoanei la distanţă utilizând mijloace video
M.Of. 1119
În vigoare Versiune de la: 24 Decembrie 2021
Art. 7
(1)Prestatorii de servicii de plată, instituţiile de credit şi instituţiile financiare nebancare care doresc să utilizeze mijloace video pentru identificarea clienţilor la distanţă, cu respectarea cerinţelor legale aplicabile în materia prevenirii şi combaterii spălării banilor şi finanţării terorismului, au obligaţia de a notifica Autoritatea cu 30 de zile înainte de utilizarea mijloacelor video pentru identificarea clienţilor la distanţă, conform modelului prezentat în anexa nr. 1.
(2)Notificarea va fi însoţită de următoarele documente:
a)descrierea soluţiei tehnice şi a echipamentelor utilizate în procesul de identificare a persoanei la distanţă utilizând mijloace video (poate fi inclusă în documentaţia de avizare a instrumentului financiar de plată cu acces la distanţă);
b)raport de audit în care să se specifice conformitatea cu cerinţele prevăzute în prezentele norme, realizat de un auditor din lista auditorilor IT publicată pe site-ul Autorităţii (referinţele la identificarea utilizând mijloace video pot fi incluse în raportul de audit întocmit pentru avizarea instrumentului financiar de plată cu acces la distanţă);
c)o poliţă de asigurare de răspundere civilă faţă de terţi, în valoare de 100.000 euro, care să acopere prejudiciile cauzate de identificarea incorectă a clientului (poliţa de asigurare trebuie să fie valabilă/reînnoită pe toată perioada cât prestatorul de servicii de plată utilizează metoda de identificare a persoanei la distanţă utilizând mijloace video);
d)declaraţia reprezentantului legal că prestatorul de servicii de plată dispune de politici şi proceduri de identificare şi diminuare a riscului asociat metodei de identificare, inclusiv personal specializat în conformitate cu prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
e)lista standardelor recomandate de către ETSI şi Comisia Europeană, în cazul în care au fost definite la nivelul Uniunii Europene, în baza cărora se realizează identificarea video;
f)o declaraţie pe proprie răspundere a reprezentantului legal al prestatorului de servicii de plată din care să rezulte că prestatorul a adoptat şi implementat proceduri privind protecţia datelor cu caracter personal în procesul de identificare a persoanei la distanţă utilizând mijloace video, în concordanţă cu legislaţia în domeniu.
(3)În cazul în care prestatorul de servicii de plată, instituţia de credit sau instituţia financiară nebancară va utiliza, pentru identificarea persoanei la distanţă utilizând mijloace video, servicii şi/sau sisteme/procese furnizate de către un terţ de verificare a identităţii sau de un prestator de servicii de încredere calificate, va depune în locul documentelor prevăzute la alin. (2) o copie a contractului încheiat cu terţul/prestatorul de servicii de încredere, precum şi declaraţia reprezentantului legal că dispune de politici şi proceduri interne privind utilizarea acestora.
(4)În cazul în care soluţia tehnică utilizată de către prestatorul de servicii de plată, instituţia de credit sau instituţia financiară nebancară pentru identificarea persoanei la distanţă utilizând mijloace video este utilizată de către un prestator de servicii de încredere în scopul furnizării de servicii de încredere calificate, este obligatoriu ca prestatorul de servicii de plată, instituţia de credit sau instituţia financiară nebancară să prezinte Autorităţii raportul de evaluare a conformităţii soluţiei, întocmit de către un organism de evaluare a conformităţii, în concordanţă cu prevederile Regulamentului eIDAS.