Capitolul xi - Norme privind drepturile prevăzute la art. 9 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 168/2020 - Norma din 2021 de aplicare în Ministerul Afacerilor Interne a Legii nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat

M.Of. 331

În vigoare
Versiune de la: 22 Iulie 2024
CAPITOLUL XI:Norme privind drepturile prevăzute la art. 9 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 168/2020
Art. 52
Cuantumul indemnizaţiilor lunare prevăzute la art. 9 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 168/2020 se stabileşte de către unitatea MAI responsabilă, pe baza cererii formulate personal sau de către un reprezentant, depusă la respectiva unitate, la care se anexează:
a)copia actului de identitate al solicitantului şi, după caz, copia actului de identitate al reprezentantului şi a documentului din care rezultă calitatea de reprezentant;
b)după caz, copiile actelor de cercetare şi înregistrare a evenimentului care a condus la rănirea persoanei, întocmite potrivit legislaţiei specifice în vigoare;
c)copia deciziei medicale/certificatului-decizie medicală de clasare apt limitat sau inapt, emisă/emis de către comisia de expertiză medico-militară, sau copia deciziei medicale de încadrare în grad de invaliditate, emisă de medicul de expertiză a capacităţii de muncă, după caz;

d)după caz, declaraţie pe propria răspundere a însoţitorului, însoţită de copia actului de identitate a acestuia, din care să rezulte faptul că acompaniază persoana invalidă;
e)după caz, copia fişei de boală profesională BP2, emisă de structurile abilitate, conform legislaţiei securităţii şi sănătăţii în muncă.
Art. 53
Plata indemnizaţiei lunare pentru însoţitor se suspendă pe perioada în care persoana invalidă este internată într-o instituţie de asistenţă socială sau într-o unitate medicală specializată, în care se asigură supraveghere şi îngrijire permanente.
Art. 54
(1)Unitatea MAI responsabilă emite dispoziţia/ordinul de alocare a persoanei invalide la drepturile prevăzute de prezentul capitol potrivit cuantumului stabilit conform art. 52.
(2)În situaţia în care personalul prevăzut la alin. (1) are calitatea de pensionar militar aflat în evidenţa Casei de Pensii Sectoriale a MAI, unitatea MAI responsabilă comunică la Casa de Pensii Sectoriale a MAI cuantumul indemnizaţiilor lunare stabilit potrivit art. 52, pentru alocarea şi plata dreptului.
(3)Plata indemnizaţiei lunare pentru invaliditate şi, după caz, a indemnizaţiei lunare pentru însoţitor se face odată cu plata drepturilor de pensie, a altor drepturi de asigurări sociale sau a drepturilor salariale şi se asigură din bugetul Casei de Pensii Sectoriale a MAI/al unităţii MAI responsabile, conform alocării prevăzute la alin. (1) şi (2).