Capitolul iv - Studiul de traseu - Norma din 2018 privind autorizarea şi desfăşurarea circulaţiei vehiculelor rutiere cu mase şi/sau dimensiuni ce depăşesc masele şi/sau dimensiunile maxime admise prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor

M.Of. 48

În vigoare
Versiune de la: 18 Ianuarie 2019
CAPITOLUL IV:Studiul de traseu
Art. 29: Condiţii de întocmire a studiului de traseu
(1)Studiul de traseu se întocmeşte dacă este îndeplinită cel puţin una dintre următoarele condiţii:
a)lungime mai mare sau egală cu 50,0 metri, pentru drumurile reabilitate şi cele nereabilitate;
b)lungime mai mare sau egală cu 40,0 metri, pentru drumurile modernizate;
c)lungime mai mare sau egală cu 25,0 metri, pentru drumurile pietruite;
d)lăţime mai mare sau egală cu 7,0 metri, pentru drumurile reabilitate;
e)lăţime mai mare sau egală cu 6,0 metri, pentru drumurile nereabilitate;
f)lăţime mai mare sau egală cu 5,0 metri, pentru drumurile modernizate;
g)lăţime mai mare sau egală cu 4,0 metri, pentru drumurile pietruite;
h)înălţime mai mare sau egală cu 5,0 metri, dacă pe sectorul de drum ce urmează a fi parcurs sunt instituite restricţii pentru înălţime, indiferent de valoarea restricţiei;
i)lungime mai mare sau egală cu 30,0 metri şi lăţime mai mare sau egală cu 5,0 metri, pentru drumurile reabilitate şi pentru cele nereabilitate;
j)lungime mai mare sau egală cu 25,0 metri şi lăţime mai mare sau egală cu 4,0 metri, pentru drumurile pietruite;
k)dacă există restricţii de circulaţie ale căror valori sunt mai mici decât cele ale vehiculului cu depăşiri;
l)dacă raza interioară sau raza exterioară a coroanei de virare a vehiculului cu depăşiri este mai mare decât raza interioară sau raza exterioară a curbei.
(2)În studiul de traseu se vor menţiona posibilitatea şi condiţiile de circulaţie şi pentru celelalte dimensiuni care depăşesc dimensiunile maxime admise şi sunt mai mici decât cele prevăzute la alin. (1).
Art. 30: Întocmirea studiului de traseu
(1)Studiul de traseu se întocmeşte de persoane fizice autorizate sau de persoane juridice care au ca obiect de activitate proiectare şi consultanţă lucrări de drumuri, poduri şi construcţii aferente.
(2)Studiul de traseu se întocmeşte strict în funcţie de caracteristicile reale ale vehiculului cu depăşiri.
(3)Studiul de traseu se întocmeşte pentru fiecare vehicul cu depăşiri în parte şi constituie anexă la AST.
(4)Prin excepţie de la prevederile alin. (3), studiul de traseu se poate întocmi şi pentru mai multe transporturi efectuate cu unul sau mai multe vehicule cu depăşiri, ce urmează a se deplasa pe acelaşi traseu, pe o perioadă limitată de timp, dar nu mai mult de 60 de zile calendaristice; în acest caz, în studiul de traseu se vor specifica următoarele:
a)în cazul în care vehiculele cu depăşiri au caracteristici diferite, studiul de traseu va descrie etapele de desfăşurare a transportului pentru fiecare caracteristică în parte;
b)perioada de valabilitate a studiului de traseu.
(5)Studiul de traseu îşi păstrează valabilitatea dacă masa totală sau dimensiunile maxime ale vehiculului cu depăşiri sunt inferioare celor menţionate în studiul de traseu, cu condiţia încadrării în gabaritele de trecere specificate în studiul de traseu; confirmarea încadrării în gabaritele de trecere se face pe propria răspundere a solicitantului.
(6)Studiul de traseu prevăzut la alin. (3) şi (4) îşi încetează valabilitatea în cazul în care pe traseul studiat sunt instituite restricţii de circulaţie, datorate stării tehnice a lucrărilor de artă sau a părţii carosabile, ulterior datei elaborării studiului de traseu.
(7)Studiul de traseu nu este transmisibil.
Art. 31: Conţinutul studiului de traseu
Studiul de traseu va cuprinde cel puţin următoarele date:
1.date generale:
a)datele de identificare ale solicitantului;
b)datele de identificare ale operatorului de transport;
c)datele de identificare ale vehiculelor cu depăşiri şi ale vehiculelor de rezervă;
d)datele de identificare ale persoanei fizice autorizate sau persoanei juridice care a întocmit studiul de traseu;
e)legislaţie de referinţă;
2.descrierea detaliată a caracteristicilor vehiculului cu depăşiri, inclusiv planşe desenate, din care să rezulte:
a)masa totală a vehiculului cu depăşiri, cu detalierea maselor pe axe;
b)dimensiunile maxime ale vehiculului cu depăşiri, în secţiune longitudinală şi transversală;
c)caracteristicile de virare ale vehiculului cu depăşiri;
d)posibilităţile de reducere a dimensiunilor, în cazul parcurgerii unui sector de drum care impune aceasta;
3.descrierea traseului cu specificarea:
a)poziţiilor kilometrice de început şi sfârşit al fiecărui sector ce urmează a fi parcurs;
b)manevrelor de înscriere în curbă, acolo unde se impune;
c)spaţiilor de oprire şi staţionare;
d)sectoarelor în care deplasarea se face cu întreruperea parţială sau totală a circulaţiei;
e)sectoarelor pe care deplasarea se face pe sensul opus de circulaţie;
4.analiza traversării/subtraversării în condiţii de siguranţă a lucrărilor de artă existente pe traseu din punctul de vedere al caracteristicilor geometrice ale lucrării de artă şi ale vehiculului cu depăşiri;
5.lucrările de amenajare sau de consolidare a infrastructurii rutiere, de modificare a instalaţiilor aeriene sau subterane, precum şi orice alte lucrări necesare deplasării vehiculului cu depăşiri;
6.angajamentul persoanei fizice autorizate sau persoanei juridice care a întocmit studiul de traseu privind circulaţia în condiţii de siguranţă a vehiculului cu depăşiri.
Art. 32: Execuţia lucrărilor necesare circulaţiei vehiculului cu depăşiri
(1)Execuţia lucrărilor de amenajare sau de consolidare a infrastructurii rutiere, de modificare a instalaţiilor aeriene sau subterane, precum şi orice alte lucrări necesare circulaţiei vehiculului cu depăşiri, cuprinse în studiul de traseu, revin persoanelor fizice sau persoanelor juridice prevăzute la art. 15 alin. (2).
(2)Execuţia lucrărilor prevăzute la alin. (1) se aprobă de administratorul drumului respectiv.
(3)Lucrările impuse prin studiul de traseu se supraveghează pe parcursul execuţiei şi se recepţionează de administratorul drumului înaintea parcurgerii traseului de către vehiculul cu depăşiri.
(4)Documentaţia tehnică a lucrărilor se avizează înaintea începerii execuţiei de către administratorul drumului.
(5)Cheltuielile corespunzătoare execuţiei lucrărilor impuse prin studiul de traseu se suportă de către persoanele fizice sau persoanele juridice prevăzute la art. 15 alin. (2).
Art. 33: Eliberarea AST în baza studiului de traseu
CNAIR - S.A. şi subunităţile sale eliberează AST în baza studiului de traseu, în funcţie de limitele de competenţă prevăzute în anexa nr. 1.