Art. 58. - Raportul trebuie să fie aprobat de comitetul de management al riscului şi trebuie să cuprindă cel puţin: - Norma din 2009 privind principiile de organizare a unui sistem de control intern şi management al riscurilor, precum şi organizarea şi desfăşurarea activităţii de audit intern la asigurători/reasiguratori
M.Of. 621
Ieşit din vigoare Versiune de la: 3 Aprilie 2015
Art. 58
(1)Asigurătorii / Reasiguratorii trebuie să întocmească anual un raport privind măsurile luate pe linia managementului riscurilor la care sunt expuşi aceştia şi, după caz, măsurile luate de entităţile cuprinse în perimetrul lor de consolidare şi societăţile prestatoare de servicii auxiliare sau conexe.
(2)Raportul trebuie să fie aprobat de comitetul de management al riscului şi trebuie să cuprindă cel puţin:
a)profilul de risc al societăţii şi politica de management al riscurilor, cu specificarea toleranţei asigurătorului / reasiguratorului la principalele riscuri şi limitele stabilite pentru gestionarea acestora;
b)metodologia folosită în evaluarea fiecărei categorii de risc, testele de stres folosite şi rezultatele acestora, frecvenţa şi conţinutul rapoartelor interne privind analiza şi administrarea riscurilor;
c)detalii ale politicilor de investiţii, incluzând procedurile de identificare, monitorizare şi control al riscurilor, detalii referitoare la strategiile investiţionale cu produse derivate sau produse cu efect similar, precum şi procedurile referitoare la introducerea de noi instrumente de investiţii şi de monitorizare a riscurilor asociate cu utilizarea acestora;
d)informaţii despre managementul intern al portofoliilor de active şi al obligaţiilor: detalii despre administrarea activelor în corelaţie cu natura şi scadenţa obligaţiilor, detalii despre investiţiile intragrup realizate;
e)procedurile asigurătorului / reasiguratorului pentru alegerea partenerilor, cu specificarea detaliilor procedurilor de selectare şi monitorizare a administratorilor de fonduri şi a societăţilor de servicii de investiţii financiare;
f)o prezentare a modului de abordare şi a politicilor asigurătorului / reasiguratorului referitoare la produsele de asigurare, procesul de subscriere, activitatea de reasigurare şi solvabilitate;
g)detalii referitoare la salarizarea personalului pentru a stabili dacă compania acordă prime sau alte stimulente salariale mari care determină o mărire nejustificată a expunerii la risc a societăţii;
h)un plan de afaceri global al asigurătorului / reasiguratorului pentru anul următor, care cuprinde informaţii referitoare la noile produse lansate de societate, strategia de distribuţie a produselor, procesul de subscriere şi activitatea de reasigurare;
i)planurile elaborate de asigurător / reasigurator pentru împrejurări neprevăzute;
j)lista tuturor deciziilor consiliului de administraţie / consiliului de supraveghere;
k)detalii referitoare la serviciile externalizate;
l)eventuale modificări în organigrama societăţii şi în sistemul de delegare a responsabilităţilor faţă de cele comunicate anterior către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor;
m)planul de activitate al comitetului de management al riscului în perioada analizată.