Art. 40. - Norma din 2009 privind principiile de organizare a unui sistem de control intern şi management al riscurilor, precum şi organizarea şi desfăşurarea activităţii de audit intern la asigurători/reasiguratori

M.Of. 621

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 3 Aprilie 2015
Art. 40
Funcţia de audit intern trebuie organizată respectându-se următoarele cerinţe:
a)poziţia funcţiei în cadrul structurii organizatorice trebuie să fie astfel încât să garanteze independenţa şi autonomia, pentru a nu fi compromisă obiectivitatea procesului de audit; funcţia de audit intern nu depinde ierarhic de niciun responsabil din aria operativă; personalului implicat în auditul intern nu trebuie să îi fie încredinţate responsabilităţi operative sau acesta nu trebuie să verifice activitatea desfăşurată în trecut, dacă nu a trecut cel puţin un an de la schimbarea activităţii;
b)funcţia de audit intern trebuie să aibă legături cu toate structurile de control din cadrul societăţii;
c)responsabilul cu funcţia de audit intern este numit de conducerea administrativă. El trebuie să aibă competenţa profesională pentru a realiza această activitate, conform reglementărilor Camerei Auditorilor Financiari din România. Atribuţiile persoanei responsabile cu funcţia de audit intern trebuie clar definite, iar responsabilitatea şi modalitatea de raportare către conducerea administrativă trebuie precizate în fişa postului. Responsabilul cu funcţia de audit intern este împuternicit cu autoritatea necesară pentru a garanta independenţa sa;

d)personalului implicat în activitatea de audit intern trebuie să i se asigure accesul la toate structurile societăţii şi la întreaga documentaţie, inclusiv informaţii privind activităţile externalizate;
e)structura trebuie să fie corespunzătoare dimensiunii societăţii şi obiectivelor stabilite, în ceea ce priveşte resursele umane şi tehnologia.