Art. 4. - Norma din 2009 privind principiile de organizare a unui sistem de control intern şi management al riscurilor, precum şi organizarea şi desfăşurarea activităţii de audit intern la asigurători/reasiguratori

M.Of. 621

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 3 Aprilie 2015
Art. 4
Activităţile de control intern includ cel puţin următoarele:
a)analize la nivelul conducerii administrative şi al conducerii executive;
b)analize operative la nivelul compartimentelor şi al structurilor teritoriale ale asigurătorilor;
c)controale faptice care au în vedere restricţionarea accesului la active, cum ar fi disponibilităţi băneşti etc.;
d)analiza încadrării în limitele impuse expunerilor la risc şi urmărirea modului în care sunt soluţionate situaţiile de neconformitate;
e)aprobări şi autorizări, în cazul operaţiunilor ce depăşesc anumite limite de sume, asigurându-se astfel controlul asupra realizării operaţiunilor respective de către nivelul de conducere competent şi stabilirea responsabilităţilor;
f)verificări ale tranzacţiilor efectuate la nivelul asigurătorului şi efectuarea de reconcilieri, în special acolo unde există diferenţe între metodologiile sau sistemele de evaluare utilizate în compartimentele responsabile cu iniţierea tranzacţiilor (front office) şi compartimentele responsabile cu înregistrarea şi monitorizarea tranzacţiilor iniţiate (back office). Rezultatele verificărilor vor fi comunicate nivelului de conducere superior competent.