Art. 36. - În contextul prevederilor alin. (1), conducerea executivă are cel puţin următoarele atribuţii: - Norma din 2009 privind principiile de organizare a unui sistem de control intern şi management al riscurilor, precum şi organizarea şi desfăşurarea activităţii de audit intern la asigurători/reasiguratori

M.Of. 621

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 3 Aprilie 2015
Art. 36
(1)Conducerea executivă a asigurătorului / reasiguratorului are responsabilităţi pe linia monitorizării funcţionării adecvate şi eficiente a sistemului de control intern.
(2)În contextul prevederilor alin. (1), conducerea executivă are cel puţin următoarele atribuţii:
a)defineşte în detaliu structura organizatorică a societăţii, drepturile şi responsabilităţile unităţilor operative şi procesele decizionale, în concordanţă cu politica stabilită de conducerea administrativă; asigură o separare a obligaţiilor şi a responsabilităţilor între funcţii în scopul de a evita situaţiile de conflict de interese;
b)realizează politica de evaluare şi de gestiune a riscurilor aprobată de conducerea administrativă, asigurând definirea limitelor operative, şi verifică încadrarea în aceste limite; monitorizează expunerea la riscuri şi respectarea nivelurilor de toleranţă aprobate de organul administrativ;
c)se asigură că responsabilităţile delegate conducerii operative cu privire la stabilirea politicilor şi procedurilor de control intern sunt îndeplinite în mod corespunzător;
d)verifică dacă conducerea administrativă este periodic informată despre eficienţa şi funcţionalitatea sistemului de control intern şi de gestiune a riscurilor;
e)urmăreşte dacă personalul societăţii îşi cunoaşte propriul rol şi propriile responsabilităţi, cu scopul de a fi efectiv implicat în desfăşurarea controlului ca şi cum ar face parte din propria sa activitate;
f)stabileşte procese operative şi canale de raportare;
g)promovează continuu comunicarea în cadrul societăţii cu scopul de a favoriza adeziunea întregului personal la principiile de integritate morală şi valorile etice;
h)propune conducerii administrative iniţiative menite să îmbunătăţească sistemul de control intern şi de gestiune a riscurilor;
i)asigură instruirea corespunzătoare a personalului.