Art. 31. - Norma din 2009 privind principiile de organizare a unui sistem de control intern şi management al riscurilor, precum şi organizarea şi desfăşurarea activităţii de audit intern la asigurători/reasiguratori

M.Of. 621

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 3 Aprilie 2015
Art. 31
Comitetul de management al riscurilor va avea cel puţin următoarele atribuţii:
a)să informeze conducerea administrativă asupra situaţiei expunerilor societăţii la riscuri, ori de câte ori intervin schimbări semnificative în expunerea la riscuri, dar cel puţin trimestrial, informări suficient de detaliate şi oportune care să permită conducerii să cunoască şi să evalueze performanţa în monitorizarea şi controlul riscurilor, potrivit politicilor aprobate;
b)să informeze conducerea administrativă asupra problemelor şi evoluţiilor semnificative care ar putea influenţa profilul de risc al asigurătorului / reasiguratorului;
c)să dezvolte politici şi proceduri adecvate pentru identificarea, evaluarea, monitorizarea şi controlul riscurilor şi să stabilească limite corespunzătoare privind expunerea la riscuri, inclusiv pentru condiţii de criză, în conformitate cu mărimea, complexitatea şi situaţia financiară a asigurătorului / reasiguratorului, precum şi proceduri necesare pentru aprobarea excepţiilor de la respectivele limite;
d)să aprobe metodologii şi modele adecvate pentru evaluarea riscurilor şi limitarea expunerilor la riscuri;
e)să aprobe angajarea asigurătorului / reasiguratorului în noi activităţi specifice domeniului de activitate, pe baza analizei riscurilor aferente acestora;
f)să analizeze măsura în care planurile alternative de care dispune asigurătorul/reasiguratorul corespund situaţiilor neprevăzute cu care acesta s-ar putea confrunta;
g)să stabilească sisteme de raportare în cadrul societăţii privind aspecte legate de riscuri;
h)să stabilească competenţe şi responsabilităţi la nivel de compartimente privind administrarea şi controlul expunerilor la riscuri.