Secţiunea v - ÎMBUNĂTĂŢIRE - Norma din 2003 privind cerinţele specifice pentru sistemele de management al calităţii aplicate activităţilor de fabricare a produselor si de furnizare a serviciilor destinate instalaţiilor nucleare

M.Of. 681 bis

În vigoare
Versiune de la: 19 Noiembrie 2025
SECŢIUNEA V:ÎMBUNĂTĂŢIRE
Art. 92: Îmbunătăţirea continua
(1)Organizaţia responsabila trebuie sa asigure un sistem pentru a colecta informaţiile acumulate pe parcursul realizării produselor, astfel incat informaţiile sunt:
a)identificate, obţinute si furnizate utilizatorilor;
b)evaluate pentru a fi folosite pentru imbunatatirea performantelor produselor sau proceselor.
(2)Participanţii trebuie sa stabilească aranjamente pentru asigurarea schimbului de experienţa cu alte organizaţii din domeniul nuclear din lume.
Art. 93
Organizaţia responsabila trebuie sa asigure indeplinirea prevederilor privind continua imbunatatire in conformitate cu cerinţele standardului de la art. 7, a).
Art. 94: Acţiune corectiva
Trebuie identificate responsabilităţile pentru dezvoltarea si implementarea acţiunilor corective satisfăcătoare.
Art. 95
(1)Persoanele responsabile pentru analiza neconformitatilor trebuie sa aibă acces la toate informaţiile pertinente.
(2)Trebuie avute in vedere atât neconformitatile identificate, cat si cele potenţiale, analizate cauzele de profunzime si intreprinse acţiuni pentru prevenirea reapariţiei acestora.
Art. 96
Stadiul acţiunilor corective rezultate din auditurile clientor sau neconformitatile depistate la produse trebuie raportate pana la inchidere clientului
Art. 97: Acţiune preventiva
(1)Managementul organizaţiei responsabile va analiza periodic informaţiile disponibile, rapoartele de neconformitate, rapoartele de audit, cerinţele CNCAN, dovezi in scopul identificării ariilor cu probleme care necesita o analiza a cauzelor iniţiale, pentru a confirma ca au fost luate acţiuni pentru prevenirea neconformitatilor si pentru a imbunatati performantele organizaţiei.
(2)Trebuie de asemenea evaluate informaţiile despre incidente, evenimente sau deficiente de calitate de la produsele livrate altor clienţi.