Art. 49. - - pasagerii au fost invitati sa calatoreasca de pe teritoriul unei parti contractante pe teritoriul altei parti contractante, costul transportului fiind suportat de persoana care a facut invitatia. Acesti pasageri trebuie sa constituie un grup omogen, care nu a fost constituit in mod special in vederea acestei calatorii; grupul este adus apoi pe teritoriul tarii de resedinta a operatorului de transport. - Norma din 1997 de organizare si efectuare a transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora -M.Of.50 bis/1998

M.Of. 50 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 11 Decembrie 1998
Art. 49
Tramsporturile ocazionale si turistice de persoane in trafic intern si international pot fi executate de catre operatorii de transport in baza urmatoarelor documente, dupa caz:
- licenta de transport;
- licenta de executie pentru vehicul, corespunzatoare tipului si categoriei de transport;
- contract sau comanda din partea beneficiarului transportului ori a unei agentii de turism;
- lista pasagerilor transportati, intomicta de beneficiar, care pana la aparitia altor dispozitii, va fi vizata de catre serviciul rutier teritorial cu minimum 24 de ore inainte de efectuarea cursei. Dupa vizare, transportul va fi evidentiat in fisa transportatorului;
- asigurarea serviciilor turistice platite (voucher).
Operatorii de transport care efectueaza transporturi rutiere internationale de persoane, ocazionale sau turistice, in folos propriu trebuie sa faca si dovada ca persoanele transportate sunt angajati ai operatorului de transport sau membrii de familie ai acestora.
In cazul transporturilor internationale de persoane, turistice sau ocazionale, se vor utiliza foi de parcurs tip ASOR (Acordul de la Dublin privind serviciile ocazionale internationale de calatoril efectuate cu autocare sau autobuze) al caror model este prezentat in anexa nr. 5 la prezentele norme.
Foaia de parcurs tip ASOR cuprinde urmatoarele feluri de servicii de transport:
A.- circuitele cu "usile inchise", adica serviciile prin care acelasi vehicul este utilizat pentru transportul aceluiasi grup de pasageri pe intregul traseu si aducerea lui inapoi la locul de plecare, acest loc fiind situat pe teritoriul tarii de inregistrare a operatorului de transport (casuta "A" pe foaia de parcurs tip ASOR).
B.- servicii care fac calatoria de dus cu pasageri si calatoria de intors fara pasageri. Locul de plecare este situat pe teritoriul tarii de inregistrare a operatorului de transport (casuta "B" pe foaia de parcurs tip ASOR).
C.- servicii pentru care cursa de dus se efectueaza fara pasageri si cursa de intors cu pasageri, pasagerii fiind imbarcati in acelasi loc, cu conditia sa fie indeplinita una dintre urmatoarele conditii:
C1.- pasagerii constituie un grup format sub un contract de transport incheiat pe teritoriul unei parti contractante, alta decat cea in care operatorul de transport este inregistrat sau de unde pasagerii sunt imbarcati, contract incheiat inainte de sosirea grupului in tara de imbarcare. Pasagerii sunt transportati in teritoriul tarii de resedinta a operatorului de transport.
C2.- pasagerii au fost adusi anterior, printr-un serviciu la care se refera punctul "B", de catre acelasi trasnportator, in teritoriul unei parti contractante, de unde pasagerii sunt imbarcati din nou si transportati in teritoriul tarii de resedinta a operatorului de transport.
C3.- pasagerii au fost invitati sa calatoreasca de pe teritoriul unei parti contractante pe teritoriul altei parti contractante, costul transportului fiind suportat de persoana care a facut invitatia. Acesti pasageri trebuie sa constituie un grup omogen, care nu a fost constituit in mod special in vederea acestei calatorii; grupul este adus apoi pe teritoriul tarii de resedinta a operatorului de transport.
Modul de ruilizare a foii de parcurs tip ASOR se stabileste de Ministerul Transporturilor.