Capitolul iii - Efectuarea operaţiunii de inventariere - Norma 25/2016 privind inventarierea elementelor patrimoniale ale fondurilor de pensii private
M.Of. 385
În vigoare Versiune de la: 25 Martie 2020
CAPITOLUL III:Efectuarea operaţiunii de inventariere
SECŢIUNEA 1:Inventarierea imobilizărilor financiare
Art. 18
(1)Inventarierea imobilizărilor financiare se efectuează pe baza documentelor care atestă dreptul de proprietate asupra acestora şi a altor documente justificative.
(2)Pentru toate elementele de natura activelor financiare, cu ocazia inventarierii, se verifică realitatea soldurilor conturilor respective, conform documentelor justificative.
(3)Toate elementele de natura imobilizărilor financiare se înscriu în listele de inventariere.
SECŢIUNEA 2:Inventarierea creanţelor şi obligaţiilor faţă de terţi
Art. 19
(1)Creanţele şi obligaţiile sunt supuse verificării şi confirmării pe baza extraselor soldurilor debitoare şi creditoare ale conturilor de creanţe şi datorii, conform extrasului de cont sau punctajelor reciproce scrise.
(2)Pentru toate elementele de natura creanţelor şi obligaţiilor faţă de terţi, cu ocazia inventarierii, se verifică realitatea soldurilor conturilor respective, conform documentelor justificative.
SECŢIUNEA 3:Inventarierea conturilor de trezorerie
Art. 20
(1)Inventarierea investiţiilor financiare pe termen scurt se efectuează pe baza documentelor care atestă dreptul de proprietate asupra acestora şi a altor documente justificative, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
(2)Pentru toate elementele de natura investiţiilor financiare pe termen scurt, cu ocazia inventarierii, se verifică realitatea soldurilor conturilor respective, conform documentelor justificative.
(3)Toate elementele de natura investiţiilor financiare pe termen scurt se înscriu în listele de inventariere.
Art. 21
Disponibilităţile aflate în conturi deschise la instituţiile de credit se inventariază prin compararea soldurilor din extrasele de cont emise de acestea cu cele din contabilitatea fondului de pensii private.
Art. 22
Disponibilităţile în numerar din casieria fondului, după caz, se inventariază în ultima zi lucrătoare a exerciţiului financiar, după înregistrarea tuturor operaţiunilor de încasări şi plăţi privind exerciţiul respectiv, prin compararea soldurilor din registrul de casă cu monetarul şi cu datele din contabilitate.
SECŢIUNEA 4:Inventarierea capitalurilor proprii
Art. 23
(1)Pentru toate elementele de natura capitalurilor proprii, cu ocazia inventarierii, se verifică realitatea soldurilor conturilor respective, conform documentelor justificative.
(2)Pentru inventarierea elementelor de natura capitalurilor proprii se întocmesc situaţii analitice distincte.
(3)Totalul situaţiilor analitice menţionate la alin. (2) se verifică cu soldurile conturilor sintetice corespunzătoare, care se preiau în Registrul-inventar.
Art. 24
(1)Pentru toţi participanţii, cu ocazia inventarierii, se verifică realitatea soldurilor conturilor individuale ale acestora, cantitativ şi valoric, conform documentelor justificative.
(2)Pentru inventarierea soldurilor conturilor individuale ale participanţilor se întocmesc situaţii analitice distincte.
(3)Situaţiile analitice prevăzute la alin. (2) se întocmesc şi se arhivează electronic.
Art. 25
Actele individuale de aderare aferente participanţilor din registru şi persoanelor eligibile se înscriu în listele de inventariere în ordinea seriilor şi numerelor, în conformitate cu prevederile legale.