Secţiunea 1 - Aspecte generale - Norma 25/2016 privind inventarierea elementelor patrimoniale ale fondurilor de pensii private
M.Of. 385
În vigoare Versiune de la: 25 Martie 2020
SECŢIUNEA 1:Aspecte generale
Art. 5
Operaţiunea de inventariere a elementelor patrimoniale ale fondurilor de pensii private cuprinde ansamblul acţiunilor prin care se constată existenţa tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, cantitativ-valoric sau numai valoric, după caz, la data la care aceasta se efectuează.
Art. 6
Operaţiunea de inventariere are ca scop stabilirea situaţiei reale a tuturor elementelor patrimoniale ale fiecărui fond de pensii private, în vederea întocmirii situaţiilor financiare anuale care trebuie să ofere o imagine fidelă a poziţiei financiare şi a performanţei fondului de pensii private pentru respectivul exerciţiu financiar.
Art. 7
Administratorii au obligaţia să efectueze operaţiunea de inventarierea elementelor patrimoniale deţinute de către fondurile de pensii private în următoarele situaţii:
a)cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar;
b)în cazul fuziunii sau încetării activităţii;
c)la cererea echipei de control;
d)ori de câte ori sunt indicii că există lipsuri sau plusuri în gestiune, care nu pot fi stabilite cert decât prin inventariere;
e)ori de câte ori intervine o predare-primire de gestiune;
f)cu prilejul reorganizării gestiunilor;
g)ca urmare a calamităţilor naturale sau a unor cazuri de forţă majoră;
h)în alte cazuri prevăzute de lege şi de reglementările Autorităţii de Supraveghere Financiare.
Art. 8
Operaţiunea de inventariere a elementelor patrimoniale ale fondurilor de pensii private se face, de regulă, cu ocazia încheierii exerciţiului financiar, în baza procedurii interne emise şi aprobate în acest sens de administratorul fondului de pensii private.