Art. 2. - Entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate de Comisie au obligaţia să întocmească şi să depună la Comisie şi, după caz, la unităţile teritoriale ale Ministerului Economiei şi Finanţelor raportări contabile la 30 iunie 2007 care cuprind următoarele formulare, în funcţie de specificul fiecărei categorii de entităţi: - Norma 24/2007 de raportare contabilă la 30 iunie 2007 a entităţilor autorizate, reglementate şi supravegheate de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private

M.Of. 557

În vigoare
Versiune de la: 15 August 2007
Art. 2
(1)Entităţile autorizate, reglementate şi supravegheate de Comisie au obligaţia să întocmească şi să depună la Comisie şi, după caz, la unităţile teritoriale ale Ministerului Economiei şi Finanţelor raportări contabile la 30 iunie 2007 care cuprind următoarele formulare, în funcţie de specificul fiecărei categorii de entităţi:
a)pentru administratorii de fonduri de pensii facultative şi fonduri de pensii administrate privat care sunt societăţi de pensii autorizate, reglementate şi supravegheate de Comisie:
(i)situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii (cod 10), conform anexei nr. 2;
(ii)contul de profit şi pierdere (cod 20), conform anexei nr. 3;
(iii)date informative (cod 30), conform anexei nr. 4;
b)pentru fondurile de pensii facultative şi fondurile de pensii administrate privat, administratorii acestora vor întocmi:
(i)situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii (cod 10), conform anexei nr. 5;
(ii)situaţia veniturilor şi cheltuielilor (cod 20), conform anexei nr. 6;
c)pentru administratorii de fonduri de pensii facultative care sunt societăţi de asigurare şi societăţi de administrare a investiţiilor pentru activitatea de administrare a fondurilor de pensii:
(i)situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, conform anexei nr. 7;
(ii)situaţia veniturilor şi cheltuielilor, conform anexei nr. 8.
(2)Administratorii fondurilor de pensii vor organiza şi ţine distinct contabilitatea pentru fiecare fond de pensii pe care îl administrează, faţă de propria contabilitate.
Administratorii fondurilor de pensii vor întocmi distinct balanţa de verificare a conturilor analitice pentru fiecare fond de pensii pe care îl administrează, faţă de propria contabilitate.
Administratorii fondurilor de pensii care sunt societăţi de asigurare şi societăţi de administrare a investiţiilor vor întocmi distinct pentru activitatea de administrare a fondurilor balanţa de verificare a conturilor analitice, faţă de celelalte activităţi desfăşurate conform prevederilor legale în vigoare.
Pentru fondurile de pensii aflate în administrare, raportările contabile la 30 iunie 2007 vor fi întocmite de către administratorii de fonduri de pensii distinct de propriile raportări contabile semestriale.
Administratorii fondurilor de pensii vor întocmi raportări contabile la 30 iunie 2007 pentru fiecare fond de pensie administrat.
(3)Situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii prezintă în formă sintetică elementele de activ şi de pasiv grupate după natură şi lichiditate, respectiv după natură şi exigibilitate.
Situaţia activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii se întocmeşte pe baza balanţei de verificare a conturilor sintetice la data de 30 iunie 2007, puse de acord cu soldurile din balanţa conturilor analitice, încheiată după înregistrarea tuturor documentelor în care au fost consemnate operaţiunile financiar-contabile aferente perioadei de raportare.
(4)Contul de profit şi pierdere sau situaţia veniturilor şi cheltuielilor, după caz, cuprinde totalitatea veniturilor realizate, a cheltuielilor efectuate, precum şi rezultatele financiare obţinute (profit sau pierdere), preluate din conturile de venituri şi cheltuieli cuprinse în balanţa de verificare la 30 iunie 2007.
Datele care se raportează în formularul "Contul de profit şi pierdere", respectiv "Situaţia veniturilor şi cheltuielilor" sunt cumulate de la începutul anului până la sfârşitul perioadei de raportare.
Administratorii de fonduri de pensii facultative şi fonduri de pensii administrate privat care sunt societăţi de pensii înscriu în formularul "Contul de profit şi pierdere" (anexa nr. 3), la rândul 12 "Salarii", toate cheltuielile reprezentând drepturi salariale.
Administratorii de fonduri de pensii facultative şi pensii administrate privat care sunt societăţi de asigurare şi societăţi de administrare a investiţiilor înscriu în formularul "Situaţia veniturilor şi cheltuielilor" (anexa nr. 8), la rândul 9 "Salarii", toate cheltuielile reprezentând drepturi salariale.
La aceleaşi rânduri din anexele menţionate în paragrafele de mai sus se va cuprinde şi contravaloarea tichetelor de masă acordate salariaţilor în baza prevederilor Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, cu modificările şi completările ulterioare. Aceste informaţii sunt prezentate, de asemenea, la rândul 25 din anexa nr. 4 "Date informative" (cod 30).
(5)În formularul "Date informative", la rândurile 01 şi 02 din coloana 1, entităţile care au în subordine subunităţi vor înscrie cifra 1, indiferent de numărul acestora. La rândurile privind plăţile restante se înscriu sumele de la sfârşitul perioadei de raportare care au depăşit termenele de plată prevăzute în contracte sau acte normative.