Art. 26. - Art. 26: Raportări ale companiilor de brokeraj - Norma 22/2021 privind distribuţia de asigurări

M.Of. 835

În vigoare
Versiune de la: 1 Septembrie 2021
Art. 26: Raportări ale companiilor de brokeraj
(1)Companiile de brokeraj transmit A.S.F. raportările şi informaţiile solicitate în vederea desfăşurării procesului de monitorizare şi supraveghere, cu respectarea termenelor de transmitere a acestora către A.S.F.
(2)Companiile de brokeraj se înregistrează ca utilizatori în aplicaţia ASF-EWS, în baza formularului de înregistrare publicat pe site-ul A.S.F.
(3)Raportările transmise de către companiile de brokeraj, privind primele de asigurare distribuite, conţin informaţii care corespund evidenţei tehnico-operative, iar raportarea privind veniturile realizate din activitatea de distribuţie corespunde evidenţei financiar-contabile.
(4)Companiile de brokeraj transmit, la solicitarea A.S.F., în termenele indicate de aceasta, informaţii şi documente necesare în vederea clarificării aspectelor rezultate din analiza raportărilor, inclusiv date şi documente care stau la baza înregistrărilor în contabilitate şi în evidenţa tehnico-operativă.
(5)Raportările se transmit în format electronic în aplicaţia ASF-EWS, conducerea executivă îşi asumă realitatea şi exactitatea informaţiilor şi datelor încărcate în aplicaţie şi rămâne răspunzătoare pentru acestea.
(6)Concomitent cu transmiterea raportărilor, conducerea executivă transmite, electronic, o adresă cu informaţii cu privire la colaborarea cu intermediari exceptaţi în perioada de raportare, dacă este cazul.
(7)Prin excepţie de la prevederile alin. (5), raportările semestriale şi anuale prevăzute la alin. (8) lit. a) pct. (i) şi lit. b) sunt transmise de companiile de brokeraj în format electronic, în aplicaţia ASF-EWS, dar şi pe hârtie, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(8)Companiile de brokeraj transmit A.S.F. următoarele raportări:
a)raportări anuale:
(i)situaţiile financiare anuale, conform reglementărilor contabile în vigoare;
(ii)raportări referitoare la auditarea sistemelor informatice, conform reglementărilor în vigoare privind gestionarea riscurilor operaţionale generate de sistemele informatice;
b)raportări semestriale: oraportări contabile, conform reglementărilor contabile în vigoare;
c)raportări trimestriale:
(i)raportarea privind activitatea de distribuţie, conform anexei nr. 8;
(ii)raportarea privind activitatea de distribuţie pe teritoriul altor state membre, conform machetelor nr. 3 şi 4 din anexa nr. 9, pentru companiile de brokeraj care au notificat extinderea activităţii de distribuţie;
(iii)raportarea privind situaţia veniturilor totale obţinute de companiile de brokeraj, conform anexei nr. 10;
(iv)raportarea privind situaţia activelor şi pasivelor bilanţiere deţinute de companiile de brokeraj, conform anexei nr. 11;
(v)raportarea privind situaţia datoriilor şi a creanţelor din activitatea de distribuţie, conform anexei nr. 12;
(vi)raportarea privind taxa de funcţionare pentru activitatea de distribuţie şi situaţiile rectificative aferente, conform reglementărilor în vigoare privind veniturile A.S.F.
(9)Raportările menţionate la alin. (8), cu excepţia celor de la lit. a) pct. (ii), lit. b) şi lit. c) pct. (ii)-(v), sunt transmise la A.S.F. şi de intermediarii de asigurări care desfăşoară activitate de distribuţie pe teritoriul României în baza dreptului de stabilire.
(10)Fără a aduce atingere termenelor prevăzute la art. 28 alin. (1), în situaţia în care, într-o perioadă de 6 luni consecutiv, companiile de brokeraj nu au transmis nicio raportare către A.S.F., acestea sunt sancţionate conform art. 28 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 236/2018.
(11)Raportarea prevăzută la alin. (8) lit. c) pct. (ii) include şi activitatea desfăşurată de către intermediarii secundari care au notificat la A.S.F. desfăşurarea activităţii de distribuţie pe teritoriul altor state membre, sub răspunderea companiilor de brokeraj.