Nou Art. 7. - Elaborarea proiectului planului de şcolarizare pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat se realizează pe baza următoarelor criterii specifice obligatorii: - Metodologie din 2025 privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari/preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular pentru anul şcolar 2026-2027

M.Of. 1135

În vigoare
Versiune de la: 9 Decembrie 2025
Art. 7
(1)În vederea elaborării proiectului planului de şcolarizare, la nivelul centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională se realizează un studiu privind orientarea şcolară a elevilor din clasa a VIII-a.
(2)Elaborarea proiectului planului de şcolarizare pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat se realizează pe baza următoarelor criterii specifice obligatorii:
a)constituirea formaţiunilor de studiu la educaţie timpurie, învăţământ primar - clasele pregătitoare, I şi a II-a, învăţământ gimnazial - clasele a V-a, a VI-a şi a VII-a, în cadrul limitelor prevăzute de art. 23 alin. (1), (11), (12) şi alin. (13) lit. b) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
b)constituirea formaţiunilor de studiu la clasa a IX-a/a XI-a/anul I în învăţământul de masă se realizează astfel:
(i)învăţământ liceal cu frecvenţă (zi), filiera teoretică, filiera tehnologică, inclusiv dual, din 28 de locuri;
(ii)învăţământ liceal cu frecvenţă (zi), filiera vocaţională, profil sportiv, teologic, pedagogic, precum şi învăţământ liceal de artă, din 24 de locuri;
(iii)învăţământ liceal cu frecvenţă seral şi frecvenţă redusă, clasa a IX-a, din 30 de locuri;
(iv)învăţământ liceal cu frecvenţă seral, filiera tehnologică, filiera teoretică, clasa a XI-a, din 30 de locuri;
(v)învăţământ terţiar nonuniversitar (postliceal şi de maiştri), din 32 de locuri;
c)formaţiunile de studiu în învăţământul liceal tehnologic, inclusiv dual, pot fi constituite din maximum 3 grupe de calificări diferite, conform solicitărilor operatorilor economici;
d)includerea în proiectul planului de şcolarizare pentru anul şcolar 2026-2027 al fiecărei unităţi de învăţământ care poate şcolariza în filiera vocaţională, profilul pedagogic, a cel puţin o clasă a IX-a, învăţământ cu frecvenţă "zi", specializarea "Pedagogia educaţiei timpurii", precum şi a cel puţin o clasă a IX-a, specializarea "Pedagogia învăţământului primar";
e)stabilirea de către inspectoratele şcolare a numărului de locuri, repartizat pe unităţi de învăţământ, pentru:
(i)candidaţii de etnie romă;
(ii)candidaţii cu cerinţe educaţionale speciale;
(iii)tinerii de origine română din Republica Moldova, ţări învecinate şi diasporă;
f)asigurarea cuprinderii întregii generaţii a copiilor în vârstă de 4 ani în grupa mijlocie;
g)asigurarea cuprinderii întregii generaţii a copiilor în vârstă de 5 ani în grupa mare;
h)asigurarea cuprinderii întregii generaţii a copiilor în vârstă de 6 ani în clasa pregătitoare;
i)asigurarea cuprinderii întregii generaţii de absolvenţi ai clasei a VIII-a în învăţământul liceal, inclusiv în sistem dual, în vederea finalizării învăţământului obligatoriu;
j)organizarea programului educaţional "A doua şansă", pentru persoanele care au depăşit vârsta corespunzătoare clasei, potrivit prevederilor art. 17 alin. (2) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent dacă persoana respectivă a mai fost sau nu a mai fost înscrisă în sistemul de învăţământ preuniversitar sau de momentul şi motivele abandonului şcolar;
k)formaţiunile de studiu care intră sub incidenţa prevederilor art. 23 alin. (8) şi (9) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, se constituie de regulă cu maximum 3 elevi cu cerinţe educaţionale speciale/clasă.