Secţiunea 3 - Aprovizionarea, recepţia, transformarea şi gestionarea materiilor prime şi a materialelor - Metodologie din 2025 privind confecţionarea şi valorificarea plăcilor cu numere de înmatriculare cu fond reflectorizant, precum şi aprovizionarea cu acestea în formă brută
M.Of. 798
În vigoare Versiune de la: 17 Septembrie 2025
SECŢIUNEA 3:Aprovizionarea, recepţia, transformarea şi gestionarea materiilor prime şi a materialelor
Art. 8
(1)D.G.P.C.Î. aprovizionează S.O.U.P.T./atelierele cu materiile prime şi materialele necesare în procesul de fabricaţie, în baza contractelor de furnizare încheiate.
(2)Aprovizionarea atelierelor cu materii prime şi materiale se efectuează conform repartizării stabilite prin dispoziţie de zi pe unitate a directorului general al D.G.P.C.Î., la propunerea şefului S.O.U.P.T.
Art. 9
(1)Aprovizionarea cu materii prime şi materiale necesare atelierelor în procesul de fabricaţie se poate efectua cu autovehiculele care se află în folosinţa D.G.P.C.Î./S.O.U.P.T./atelierelor, precum şi cu alte autovehicule asigurate logistic de către Direcţia asigurare logistică integrată şi de instituţiile prefectului.
(2)Cheltuielile ocazionate de aprovizionarea realizată potrivit alin. (1) se decontează de D.G.P.C.Î., pe baza protocoalelor încheiate cu unităţile deţinătoare ale autovehiculelor.
(3)În măsura în care autovehiculele nu pot fi asigurate, la solicitarea expresă a D.G.P.C.Î., de către Direcţia asigurare logistică integrată, instituţiile prefectului din raza teritorială a atelierelor pentru/de la care se realizează aprovizionarea ori instituţiile prefectului din judeţele limitrofe acestora, D.G.P.C.Î. poate pune la dispoziţia S.O.U.P.T. autovehicule aparţinând unor operatori economici specializaţi, în condiţiile legii.
Art. 10
(1)Recepţia materiilor prime şi materialelor repartizate de D.G.P.C.Î. se efectuează la sediul fiecărui atelier de o comisie de recepţie numită prin dispoziţie de zi pe unitate de către şeful S.O.U.P.T.
(2)Nota de recepţie şi constatare de diferenţe se completează la nivelul atelierului, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 81 la Regulile şi politicile contabile în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 126/2016, cu modificările şi completările ulterioare, se avizează de responsabilul de atelier şi se aprobă de directorul general al D.G.P.C.Î. sau persoana desemnată de acesta, în condiţiile legii. Nota de recepţie şi constatare de diferenţe are următoarele destinaţii:
a)exemplarul nr. 1 se transmite la D.G.P.C.Î., împreună cu exemplarul nr. 1 al avizului de însoţire a mărfii;
b)exemplarul nr. 2 se păstrează la atelier, pentru operare în fişa de magazie.
Art. 11
(1)Redistribuirea bunurilor materiale între ateliere se face în baza propunerii şefului S.O.U.P.T., aprobată de către directorul general al D.G.P.C.Î.
(2)Gestionarul atelierului distribuitor va întocmi şi va semna avizul de însoţire a mărfii, în 3 exemplare, cu menţiunile "fără factură" şi "transfer între gestiuni". Pe toate cele 3 exemplare ale avizului de însoţire a mărfii delegatul primitor înscrie, cu cerneală de culoare albastră/neagră, menţiunea "primit întreaga cantitate de marfă" şi data primirii şi semnează. Gestionarul atelierului primitor întocmeşte o notă de recepţie şi constatare de diferenţe, în două exemplare, conform modelului din anexa nr. 81 la Regulile şi politicile contabile în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 126/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)Avizul de însoţire a mărfii are următoarele destinaţii:
a)exemplarul nr. 1 la D.G.P.C.Î. - structura Financiar;
b)exemplarul nr. 2 la gestiunea atelierului primitor;
c)exemplarul nr. 3 la atelierul distribuitor.
(4)Nota de recepţie şi constatare de diferenţe are următoarele destinaţii:
a)exemplarul nr. 1 la D.G.P.C.Î. - structura Financiar;
b)exemplarul nr. 2 la gestiunea atelierului primitor.
Art. 12
Depozitarea materiilor prime şi materialelor se face în spaţiile amenajate în acest scop în cadrul atelierelor.
Art. 13
(1)Pentru confecţionarea plăcilor cu numere de înmatriculare, lucrătorul desemnat prin dispoziţie de zi pe unitate de şeful serviciului public comunitar emite comanda de lucru, în 2 exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, care au următoarele destinaţii:
a)exemplarul nr. 1, semnat şi ştampilat de şeful serviciului public comunitar sau de o persoană desemnată de acesta prin dispoziţie zilnică pe unitate, se transmite la atelier;
b)exemplarul nr. 2 rămâne la serviciul public comunitar emitent.
(2)Pe exemplarul nr. 1 al comenzii de lucru responsabilul de atelier menţionează persoana/persoanele care efectuează ambutisarea şi vopsirea plăcilor cu numere de înmatriculare.
(3)Comenzile de lucru se transmit la ateliere, prin grija serviciilor publice comunitare, zilnic, astfel:
a)la intervale de cel mult două ore, în cazul în care atelierul funcţionează în acelaşi imobil;
b)de cel puţin 3 ori pe zi, în alte situaţii.
(4)Comenzile se recepţionează şi se execută în aceeaşi zi în care au fost emise şi transmise atelierului.
(5)Comenzile de lucru se emit avându-se în vedere necesarul previzionat de serviciile publice comunitare.
(6)La stabilirea necesarului se au în vedere atât rezolvarea solicitărilor persoanelor fizice sau persoanelor juridice, cât şi necesitatea evitării supraîncărcării atelierelor ori a înregistrării de stocuri de plăci cu numere de înmatriculare la nivelul serviciilor publice comunitare.
(7)Comenzile privind numerele de înmatriculare preferenţiale se emit numai în cazul în care cererea de înmatriculare, însoţită de toate documentele prevăzute de reglementările în vigoare, a fost depusă la serviciul public comunitar.
Art. 14
(1)Pentru confecţionarea plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor, materiile prime şi materialele se scot zilnic din depozitul atelierului, pe bază de bon de predare-transfer-restituire.
(2)Bonul de predare-transfer-restituire se întocmeşte în două exemplare, care au următoarele destinaţii:
a)exemplarul nr. 1 se transmite la D.G.P.C.Î. - structura Financiar;
b)exemplarul nr. 2 rămâne în evidenţa atelierului, pentru operare în fişa de magazie.
Art. 15
Zilnic, după transformarea plăcilor semifabricate în plăci cu numere de înmatriculare, la nivelul fiecărui atelier se întocmeşte procesul-verbal de transformare, în 3 exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3, care au următoarele destinaţii:
a)exemplarul nr. 1 se transmite la D.G.P.C.Î. - structura Financiar;
b)exemplarul nr. 2 se transmite la S.O.U.P.T.;
c)exemplarul nr. 3 se păstrează la atelier, pentru operare în fişele de magazie ale produselor finite, împreună cu exemplarul nr. 1 al comenzilor de lucru executate în ziua respectivă.
Art. 16
(1)Materiile prime şi materialele utilizate la confecţionarea plăcilor cu numere de înmatriculare se justifică pe baza procesului-verbal de transformare.
(2)În baza procesului-verbal de transformare, plăcile cu numere de înmatriculare rezultate în urma confecţionării se operează în fişele de magazie, la atelier.
Art. 17
(1)Transferul plăcilor cu numere de înmatriculare de la atelier la gestiunea de plăci finite se efectuează prin grija responsabilului de atelier, pe baza avizului de însoţire a mărfii, întocmit în 3 exemplare de către acesta.
(2)Recepţia plăcilor cu numere de înmatriculare în gestiunea de plăci finite se face pe baza avizului de însoţire a mărfii, cu înscrisul "fără factură", precum şi a exemplarului nr. 2 al comenzii prevăzut la art. 13 alin. (1) lit. b). Cu această ocazie, gestionarul de plăci finite verifică concordanţa dintre combinaţiile alfanumerice şi culoarea înscrise pe comandă şi plăcile cu numere de înmatriculare recepţionate. Această activitate se va materializa şi în sistemul informatic.
(3)Avizul de însoţire a mărfii prevăzut la alin. (2) se semnează de responsabilul de atelier, ca predător, şi de gestionarul de plăci finite, ca primitor, şi are următoarele destinaţii:
a)exemplarul nr. 1, împreună cu exemplarul nr. 2 al comenzii, prevăzut la art. 13 alin. (1) lit. b), se păstrează şi se arhivează la gestiunea de plăci finite;
b)exemplarul nr. 2 se transmite la D.G.P.C.Î. - structura Financiar;
c)exemplarul nr. 3 se păstrează la atelier.
Art. 18
Plăcile cu numere de înmatriculare se transmit serviciilor publice comunitare ambalate în pungi aferente dimensiunilor acestora care să le asigure o protecţie corespunzătoare împotriva deteriorărilor.
Art. 19
(1)Gestionarul prevăzut la art. 17 alin. (2) se numeşte prin ordin al prefectului, care se comunică S.O.U.P.T.
(2)Evidenţa tehnico-operativă a mişcărilor plăcilor cu numere de înmatriculare efectuate la nivelul serviciului public comunitar este ţinută de gestionar.
Art. 20
În prima zi lucrătoare a săptămânii, responsabilul de atelier întocmeşte pentru săptămâna precedentă situaţia activităţilor desfăşurate pe linia confecţionării plăcilor cu numere de înmatriculare, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, care au următoarele destinaţii:
a)exemplarul nr. 1 se transmite la S.O.U.P.T.;
b)exemplarul nr. 2 rămâne la atelier.