Art. 2. - Art. 2: Definiţii - Metodologie din 2024 de stabilire a sistemului de cooperare la nivel naţional şi european între entităţile de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) şi autorităţile naţionale şi europene însărcinate cu punerea în aplicare a legislaţiei privind protecţia consumatorilor

M.Of. 106

În vigoare
Versiune de la: 6 Februarie 2024
Art. 2: Definiţii
(1)În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a)metodologie de cooperare - modalitatea eficientă prin care toate entităţile cu responsabilităţi în domeniu, prin utilizarea în comun a mijloacelor, experienţei şi cunoştinţelor pe care le deţin, pot asigura dezvoltarea durabilă şi coerentă a activităţii SAL în România în armonie cu sistemul juridic naţional şi cu precădere cu domeniul protecţiei consumatorului;
b)cooperarea în domeniul SAL înseamnă:
(i)colaborarea dintre entităţile SAL în vederea schimbului de bune practici;
(ii)cooperarea dintre entităţile SAL şi autorităţile naţionale însărcinate cu punerea în aplicare a legislaţiei privind protecţia consumatorilor prin schimbul reciproc de informaţii în vederea soluţionării litigiilor;
(iii)cooperarea dintre entităţile SAL şi autorităţile naţionale însărcinate cu punerea în aplicare a legislaţiei privind protecţia consumatorilor în domeniu pentru informarea şi promovarea procedurilor SAL în rândul consumatorilor pe site-urile lor de internet;
(iv)cooperarea entităţilor SAL cu organizaţiile de consumatori şi asociaţiile patronale relevante în domeniu;
c)autoritatea competentă şi punct unic de contact pentru România - Ministerului Energiei, prin structura de specialitate, denumită în continuare structura SAL;
d)autorităţi naţionale însărcinate cu punerea în aplicare a legislaţiei privind protecţia consumatorilor în anumite domenii - autorităţile publice abilitate prin actele normative în vigoare să supravegheze şi să sancţioneze cazurile de încălcare a drepturilor consumatorilor menţionate în legislaţia aplicabilă;
e)conciliatori SAL - persoanele fizice care soluţionează cererile adresate de consumatori, printr-o procedură SAL;
f)mecanisme SAL - modalitatea de soluţionare a litigiilor prin propunerea unei soluţii şi/sau impunerea unei soluţii;
g)O.G. nr. 38/2015 - Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, cu modificările ulterioare;
h)entitate SAL - entitate de soluţionare alternativă a litigiilor notificate;
i)procedură SAL - procedură de soluţionare alternativă a litigiilor.
(2)Termenii utilizaţi în prezenta metodologie vor avea acelaşi înţeles cu definiţiile prevăzute la art. 3 din O.G. nr. 38/2015.