Art. 9. - Serviciile de educaţie timpurie complementare, structuri în cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar, sunt: - Metodologie din 2024 de organizare şi funcţionare a serviciilor de educaţie timpurie complementare
M.Of. 1249
În vigoare Versiune de la: 11 Decembrie 2024
Art. 9
(1)Serviciile de educaţie timpurie complementare, structuri în cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar, sunt:
a)servicii tip grădiniţă comunitară;
b)servicii tip ludotecă şi/sau grup de joacă.
(2)Serviciile de educaţie timpurie complementare tip grădiniţă comunitară oferă un program educaţional pentru copiii cu vârste cuprinse între 4 şi 6 ani care urmăreşte parcurgerea integrală a Curriculumului pentru educaţia timpurie.
(3)Serviciile de educaţie timpurie complementare tip ludotecă şi/sau grup de joacă oferă un program educaţional pentru copiii antepreşcolari şi, în mod excepţional, pentru preşcolarii până la 4 ani, cu activităţi de joc şi recreative specifice fiecărei grupe de vârstă, care urmăresc dezvoltarea copiilor din punct de vedere fizic, cognitiv, socioemoţional, precum şi din punctul de vedere al dezvoltării limbajului în conformitate cu nivelul minimal menţionat în Fişa de apreciere a progresului copilului înainte de intrarea în învăţământul preşcolar, parte a Curriculumului pentru educaţia timpurie.
(4)Serviciile prevăzute la alin. (1) implică şi servicii de informare şi consiliere a părinţilor, servicii de terapie logopedică şi servicii de asistenţă psihopedagogică oferite, după caz, de cadrele didactice din cadrul serviciului de educaţie timpurie complementar şi de personalul specializat din cadrul Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională/centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională, denumite în continuare CMBRAE/CJRAE.
(5)Serviciile de educaţie timpurie complementare funcţionează ca structuri arondate unor unităţi de învăţământ preuniversitar. Serviciile de educaţie timpurie complementare se oferă în baza unui contract educaţional încheiat între părinţii sau reprezentanţii legali ai copiilor şi conducerea unităţii de învăţământ preuniversitar care are, ca structură, serviciul de educaţie timpurie complementar.