Art. 2. - Metodologie din 2024 de organizare şi funcţionare a serviciilor de educaţie timpurie complementare

M.Of. 1249

În vigoare
Versiune de la: 11 Decembrie 2024
Art. 2
Serviciile de educaţie timpurie complementare vizează o serie de aspecte care se constituie în premise ale competenţelor-cheie formate, dezvoltate şi diversificate pe traseul şcolarizării ulterioare:
a)dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a personalităţii copilului, în funcţie de ritmul propriu şi de nevoile sale, sprijinind formarea autonomă şi creativă a acestuia;
b)dezvoltarea capacităţii de a interacţiona cu alţi copii, cu adulţii şi cu mediul pentru a dobândi cunoştinţe, deprinderi, atitudini şi conduite noi;
c)încurajarea explorărilor, exerciţiilor, încercărilor şi experimentărilor, ca experienţe autonome de învăţare;
d)descoperirea, de către fiecare copil, a propriei identităţi şi a autonomiei şi dezvoltarea unei imagini de sine pozitive;
e)sprijinirea copilului în achiziţionarea de cunoştinţe, capacităţi, deprinderi şi atitudini necesare la intrarea în ciclul şcolar următor şi pe tot parcursul vieţii.