Capitolul v - Diseminarea şi recunoaşterea exemplelor de bune practici identificate în cadrul programului - Metodologie din 2023 de organizare a Programului ''Şcoala altfel''

M.Of. 916

În vigoare
Versiune de la: 11 Octombrie 2023
CAPITOLUL V:Diseminarea şi recunoaşterea exemplelor de bune practici identificate în cadrul programului
Art. 27
Unităţile de învăţământ sunt încurajate să promoveze activitatea şi rezultatele Programului "Şcoala altfel" în rândul părinţilor şi al publicului larg. Vor fi folosite mijloace de promovare, precum prezentarea activităţilor pe site-ul propriu, pe site-urile partenerilor implicaţi în activităţi, informări/articole în mass-media locală sau centrală, fotografii, filme.
Art. 28
În baza instrumentelor şi criteriilor de evaluare agreate, fiecare unitate de învăţământ va selecta o activitate din cele desfăşurate, cu care să participe la competiţia "Şcoala altfel" desfăşurată la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti.
Art. 29
Pentru a participa la competiţia organizată la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, unitatea de învăţământ va încărca pe site-ul inspectoratului şcolar dosarul celei mai bune activităţi selectate, la rubrica dedicată competiţiei din cadrul Programului "Şcoala altfel".
Art. 30
La nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, competiţia îşi propune să selecteze şi să promoveze pe site-ul inspectoratului şcolar zece activităţi care s-au desfăşurat în cadrul Programului "Şcoala altfel" şi s-au dovedit eficiente în dezvoltarea competenţelor de învăţare şi a abilităţilor socioemoţionale.
Art. 31
Selecţia activităţilor se va face de către o comisie constituită la nivel judeţean/al municipiul Bucureşti, în baza unor criterii stabilite de inspectoratul şcolar printr-o procedură transparentă, prin implicarea consiliului judeţean/al municipiului Bucureşti al elevilor, a organizaţiilor reprezentative ale părinţilor şi a consiliului consultativ al cadrelor didactice. Criteriile şi modul de evaluare vor fi stabilite de fiecare inspectorat şcolar şi comunicate unităţilor de învăţământ din subordine şi publicului larg în timp util, dar nu mai târziu de data de 20 octombrie. Termenul-limită de trimitere a dosarelor activităţilor selectate de fiecare şcoală este 16 iunie.
Art. 32
Fiecare inspectorat şcolar va stabili, prin decizie a inspectorului şcolar general, componenţa comisiei de evaluare a dosarelor activităţilor primite de la unităţile de învăţământ. Comisia va evalua dosarele depuse, în conformitate cu modalităţile şi criteriile stabilite la nivelul inspectoratului şcolar şi comunicate public.
Art. 33
În baza instrumentelor şi a criteriilor de evaluare stabilite la nivelul inspectoratelor şcolare, activităţile desfăşurate pot fi premiate la nivelul judeţului/al municipiului Bucureşti, cu sprijinul autorităţilor administraţiei publice locale, al partenerilor educaţionali, din resurse proprii etc. şi vor fi publicate pe site-urile inspectoratelor şcolare ca exemple de bună practică.
Art. 34
La nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, inspectoratul şcolar va selecta şi zece exemple de orare detaliate ale Programului "Şcoala altfel", din unităţile de învăţământ în care acest program se desfăşoară cu succes, ca modele de organizare şi derulare a programului, în conformitate cu scopul prevăzut la art. 1.