Capitolul iii - Evaluarea/Autoevaluarea învăţării în cadrul Programului "Şcoala altfel" - Metodologie din 2023 de organizare a Programului ''Şcoala altfel''
M.Of. 916
În vigoare Versiune de la: 11 Octombrie 2023
CAPITOLUL III:Evaluarea/Autoevaluarea învăţării în cadrul Programului "Şcoala altfel"
Art. 17
Evaluarea contribuţiei activităţilor organizate în unitatea de învăţământ la dobândirea cunoştinţelor, abilităţilor şi atitudinilor vizate prin Programul "Şcoala altfel" se realizează după cum urmează:
a)elevii îşi autoevaluează implicarea în activităţile desfăşurate şi reflectează asupra învăţării - în scris (chestionar, mesaje scrise), prin desen sau oral (reflecţii de grup, focus-grup), ghidaţi de profesorul pentru învăţământ primar/dirigintele clasei;
b)cadrele didactice evaluează abilităţile şi atitudinile antepreşcolarilor, respectiv cunoştinţele, abilităţile şi schimbările de atitudini ale preşcolarilor/elevilor, prin observare, atât pe parcursul Programului "Şcoala altfel", cât şi după încheierea acestuia.
Art. 18
Modul de colectare şi centralizare a rezultatelor şi reflecţiilor este la alegerea cadrelor didactice din unitatea de învăţământ. Feedbackul colectat şi reflecţiile/observaţiile vor fi valorificate de cadrele didactice pentru a evalua relevanţa şi utilitatea activităţilor de învăţare desfăşurate conform scopului enunţat al programului şi pentru a le transfera pe cele eficiente în activitatea de la clasă.
Art. 19
Evaluarea se bazează pe profesionalismul şi integritatea colectivului unităţii de învăţământ şi dorinţa acestuia de a identifica şi testa soluţii pentru dezvoltarea armonioasă a antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor.