Art. 53. - Comisia de înscriere din unitatea de învăţământ este alcătuită din: - Metodologie din 2013 de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2013-2014
M.Of. 162
În vigoare Versiune de la: 26 Martie 2013
Art. 53
(1)Comisia de înscriere din unitatea de învăţământ este alcătuită din:
a)preşedinte - directorul sau directorul adjunct al unităţii de învăţământ;
b)secretar - secretarul şef sau secretarul unităţii de învăţământ;
c)membri - 1-7 cadre didactice, informaticieni, secretari etc.
(2)Comisiile de înscriere din unităţile de învăţământ au următoarele atribuţii:
a)asigură informarea părinţilor referitor la prevederile legale, la procedurile şi calendarul înscrierii;
b)asigură crearea bazei de date privitoare la candidaţii pentru înscrierea în clasa pregătitoare; în acest scop alocă un număr suficient de calculatoare pentru a asigura fluenţa procesului de înscriere la clasa pregătitoare, precum şi resursa umană necesară şi competentă pentru operarea pe calculator;
c)verifică documentele depuse la înscriere, în prezenţa părinţilor, completează în aplicaţia informatică şi/sau validează cererile-tip de înscriere, cuprinzând datele personale şi, după caz, informaţia necesară pentru asigurarea departajării candidaţilor proveniţi din alte circumscripţii;
d)răspund de transcrierea corectă a datelor în cererile-tip de înscriere şi verifică, împreună cu părinţii, corectitudinea informaţiilor introduse în aplicaţia informatică; efectuează corectarea greşelilor sesizate;
e)stabilesc şi anunţă din timp criteriile de departajare specifice unităţii de învăţământ, care se aplică în situaţia în care există mai multe cereri de la părinţi din afara circumscripţiei şcolare decât locuri rămase libere după înscrierea copiilor din circumscripţia şcolară;
f)transmit, spre analiză şi în vederea acordării avizului de legalitate, comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti criteriile specifice de departajare care se aplică în cazul în care există mai multe solicitări de înscriere a copiilor din afara circumscripţiei şcolare decât locuri libere;
g)procesează, pe baza informaţiilor din cererile-tip de înscriere şi din documentele depuse de părinţi, cererile de înscriere ale părinţilor care au domiciliul în afara circumscripţiei şcolare şi solicită înscrierea la respectiva unitate de învăţământ pe locurile rămase libere; admit sau resping cererile acestora, prin aplicarea criteriilor generale şi specifice de departajare, şi propun consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ lista candidaţilor admişi, spre validare;
h)asigură marcarea în aplicaţia informatică a cererilor-tip de înscriere depuse de părinţii copiilor care provin din altă circumscripţie şcolară, admişi în unitatea de învăţământ;
i)asigură prezenţa permanentă, pe perioada înscrierii, a unor membri ai comisiei de înscriere din unitatea de învăţământ, care să ofere informaţii şi consiliere persoanelor care se prezintă pentru completarea ori validarea cererilor-tip de înscriere sau pentru a solicita informaţii referitoare la cuprinderea copiilor în învăţământul primar;
j)afişează, în termenul stabilit de prezenta metodologie, listele copiilor înmatriculaţi la clasa pregătitoare;
k)asigură înscrierea copiilor care îndeplinesc condiţiile de la art. 45, ai căror părinţi solicită înscrierea direct în clasa I, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii şi ale procedurii specifice elaborate de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti, şi completează în aplicaţia informatică datele acestora;
l)elaborează şi transmit ISJ/ISMB raportul cu privire la modul de desfăşurare a procesului de înscriere a copiilor în învăţământul primar, în termen de 5 zile de la încheierea ultimei etape de înscriere, şi propun eventuale modificări ale prezentei metodologii.