Art. 41. - elaborează propunerile pentru oferta educaţională a unităţii de învăţământ, cuprinzând: - Metodologie din 2012 privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor de educaţie fizică şi sport în învăţământul preuniversitar

M.Of. 174

În vigoare
Versiune de la: 29 Septembrie 2021
Art. 41
Atribuţiile catedrei/comisiei metodice sunt următoarele:
a)elaborează propunerile pentru oferta educaţională a unităţii de învăţământ, cuprinzând:
(i)obiectivele şi strategia predării disciplinei, în condiţiile concrete existente în unitatea de învăţământ; se vor face referiri concrete privind disciplinele sportive care vor fi predate cu caracter obligatoriu, prevăzute de programe, opţional sau alternativ;
(ii)formele şi conţinuturile activităţii didactice propuse pentru curriculumul la decizia şcolii;
(iii)după caz, formele şi conţinuturile activităţii didactice propuse pentru curriculumul diferenţiat;
(iv)numărul şi conţinuturile orelor de ansamblu sportiv;
(v)disciplinele sportive şi numărul de ore necesare pentru pregătirea formaţiilor sportive reprezentative, obiectivele de performanţă ale acestora;
(vi)structura şi eşalonarea activităţilor sportiv-turistice pe parcursul anului şcolar;
b)elaborează programele de activităţi semestriale, cu termene şi responsabilităţi, nominalizând componentele prevăzute în oferta educaţională, la care se adaugă:
(i)creşterea eficienţei activităţii didactice prin lecţii deschise, dezbateri tematice etc.;
(ii)perfecţionarea continuă şi periodică a cadrelor didactice prin documentare şi prezentare de referate metodice, interasistenţe şi schimburi de experienţă, organizare şi participare la sesiuni de comunicări, referate ştiinţifice, susţinerea examenelor de definitivat şi grade didactice, participarea la cursuri de perfecţionare;
(iii)optimizarea planificării şi proiectării didactice prin prezentarea şi dezbaterea documentelor de planificare şi proiectare specifice, respectiv: eşalonarea anuală a unităţilor de învăţare, planul calendaristic semestrial, proiectarea unităţii de învăţare şi proiectul didactic;
(iv)prezentarea şi dezbaterea sistemelor de evaluare pe clase, respectiv instrumentele de evaluare, caracterul obligatoriu sau alternativ al acestora, eşalonarea pe semestre şi criteriile de stabilire a scalelor de evaluare;
(v)soluţiile de evaluare pentru elevii aflaţi în situaţii speciale, precum cele morfologice, motrice şi de sănătate;
(vi)acţiunile sportive cu caracter de masă înscrise în calendarul competiţional anual;
(vii)acţiunile sportive oficiale cuprinse în calendarul olimpiadelor naţionale ale sportului şcolar la care au fost înscrise formaţiile sportive reprezentative ale unităţii de învăţământ;
(viii)activităţile turistice şi serbările sportive;
(ix)informarea curentă şi periodică a elevilor şi a celorlalte cadre didactice prin avizierul catedrei;
(x)programarea, după caz, a activităţilor de pregătire specială a elevilor pentru probele de aptitudini solicitate de admiterea în cicluri de învăţământ superioare sau de finalizare a studiilor.