Secţiunea 6 - Înregistrarea naşterii, căsătoriei sau decesului în cazul în care are loc în tren, pe o navă ori o aeronavă - Metodologie din 2011 cu privire la aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă

M.Of. 151

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 16 Decembrie 2019
SECŢIUNEA 6:Înregistrarea naşterii, căsătoriei sau decesului în cazul în care are loc în tren, pe o navă ori o aeronavă
Art. 66
(1)Dacă naşterea sau decesul are loc în tren, pe o navă ori aeronavă, sau într-un alt mijloc de transport, în timpul unei călătorii care nu depăşeşte graniţele statului român, înregistrarea naşterii ori a decesului se face la S.P.C.L.E.P. sau, după caz, de ofiţerul de stare civilă din cadrul primăriei unităţii administrativ-teritoriale a locului de coborâre ori de debarcare.
(2)Nu pot fi încheiate căsătorii în timpul unei călătorii în interiorul graniţelor ţării, în tren, pe o navă ori o aeronavă.
Art. 67
(1)În cazul în care naşterea, căsătoria sau decesul are loc pe o navă, în timpul unei călătorii în afara apelor teritoriale române, înregistrarea se face de către comandantul navei, în jurnalul de bord.
(2)Dacă naşterea sau decesul are loc pe o aeronavă, în timpul unei călătorii în afara spaţiului aerian al României, evenimentul se înregistrează de comandantul aeronavei, în carnetul de drum.
Art. 68
Prevederile prezentului capitol referitoare la actele şi condiţiile necesare înregistrării naşterii, căsătoriei sau decesului se aplică în mod corespunzător şi în cazul înregistrării naşterii, căsătoriei ori decesului pe o navă, în timpul unei călătorii în afara apelor teritoriale române, sau pe o aeronavă, în timpul unei călătorii în afara spaţiului aerian al României.
Art. 69
(1)Înregistrările făcute în jurnalul de bord sau în carnetul de drum vor cuprinde datele necesare întocmirii actului de stare civilă, precum şi semnăturile cerute de lege, acestea făcând dovada evenimentului până la întocmirea actului de stare civilă.
(2)Comandantul navei sau aeronavei eliberează persoanelor îndreptăţite o dovadă cu privire la înregistrarea făcută, iar în termen de 30 de zile de la sosirea în ţară înaintează, prin căpitănia portului, respectiv comandantul aeroportului, un extras de pe jurnalul de bord sau de pe carnetul de drum la Direcţia de Stare Civilă a Sectorului 1 al municipiului Bucureşti, denumită în continuare D.S.C. - Sector 1, care va întocmi actul de stare civilă şi va elibera certificatul corespunzător.
(3)Comandanţii de nave pot proceda la încheierea unei căsătorii, în afara apelor teritoriale ale României, cu condiţia ca viitorii soţi să fie cetăţeni români, conform prevederilor art. 8 alin. (3) din Legea nr. 119/1996, republicată, cu modificările ulterioare.
(4)După expirarea termenului de 10 zile, căsătoria se poate încheia numai cu aprobarea comandantului, conform prevederilor art. 49 alin. (4).
(5)În timpul călătoriei ce depăşeşte apele teritoriale române, comandanţii de nave nu pot încheia căsătoria între un cetăţean străin şi un cetăţean român, precum şi între cetăţenii străini care se află pe navă, chiar dacă viitorii soţi ar avea dovezile cerute de lege.