Art. 91. - Metodologie din 2011 cu privire la aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă

M.Of. 151

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 16 Decembrie 2019
Art. 91
(1)Ofiţerul de stare civilă care constată că datele de stare civilă din comunicarea de menţiune nu corespund cu cele din actul pe care urmează a se înscrie menţiunea restituie motivat comunicarea primăriei de la care a primit-o.
(2)La primirea adresei de restituire a comunicării, pentru menţiunea ce nu poate fi înscrisă pe actul de stare civilă indicat, ofiţerul de stare civilă verifică actul întocmit, pentru a stabili dacă nu a fost greşit completată comunicarea.
(3)În cazul în care ofiţerul de stare civilă constată ca s-a comis o greşeală în completarea comunicării de menţiune, se trimite o nouă comunicare, cu datele exacte.
(4)Când ofiţerul de stare civilă constată că în completarea comunicării de menţiune nu s-au comis greşeli, acesta face verificări pentru stabilirea cauzei neconcordanţelor şi pentru clarificarea situaţiei.
(5)Dacă, în urma verificărilor făcute, nu s-a stabilit cauza neconcordanţelor, documentaţia rezultată se înaintează S.P.C.J.E.P., pentru extinderea verificărilor.