Art. 316. - Art. 31 6 - Metodologie din 2011 cu privire la aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă

M.Of. 151

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 16 Decembrie 2019
Art. 316
(1)După finalizarea verificărilor, ofiţerul de stare civilă/personalul cu atribuţii de stare civilă întocmeşte referatul prevăzut la art. 311 alin. (3), care trebuie să conţină datele necesare întocmirii actului de naştere.
(2)Referatul se înaintează S.P.C.J.E.P./D.G.E.P.M.B., împreună cu documentele aferente şi rezultatul verificărilor efectuate.
(3)După verificarea documentelor, S.P.C.J.E.P./D.G.E.P.M.B. restituie întreaga documentaţie, împreună cu avizul conform dat pe referatul prevăzut la art. 311 alin. (3), S.P.C.L.E.P./primăriei unităţii administrativ-teritoriale competente.
(4)La primirea referatului avizat de S.P.C.J.E.P./D.G.E.P.M.B., ofiţerul de stare civilă/personalul cu atribuţii de stare civilă îl prezintă primarului pentru aprobare.
(5)În baza referatului aprobat, ofiţerul de stare civilă/personalul cu atribuţii de stare civilă întocmeşte actul de stare civilă şi eliberează certificatul de naştere persoanei îndreptăţite.
(6)După înregistrarea actului de stare civilă, cererea solicitantului, referatul împreună cu documentele şi rezultatul verificărilor se păstrează în arhiva proprie a primăriei.
(7)Este interzisă înregistrarea naşterii peste termenul de 30 de zile fără avizul conform al S.P.C.J.E.P./D.G.E.P.M.B. şi fără aprobarea primarului pe referatul prevăzut la art. 311 alin. (3).
(8)În cazul neavizării referatului, S.P.C.J.E.P./D.G.E.P.M.B. restituie motivat întreaga documentaţie în vederea completării.