Art. 127. - Anularea se poate cere în cazul când: - Metodologie din 2011 cu privire la aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă

M.Of. 151

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 16 Decembrie 2019
Art. 127
(1)Anularea se poate cere în cazul când:
a)actul de stare civilă a fost întocmit într-un registru necorespunzător;
b)actul nu trebuia întocmit la S.P.C.L.E.P. sau, după caz, la primăria din cadrul unităţii administrativ-teritoriale respective;
c)faptul sau actul de stare civilă nu există;
d)nu s-au respectat prevederile legale la întocmirea actului de stare civilă;
e)menţiunea a fost înscrisă pe alt act de stare civilă;
f)menţiunea a fost înscrisă cu un text greşit.
(2)Anularea actului de stare civilă ori a unei menţiuni se face prin bararea acestora cu două linii, în diagonală, respectiv "X", trasate cu cerneală roşie, şi înscrierea, în rubrica "Menţiuni", a numărului şi a datei hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile, precum şi a denumirii instanţei care a pronunţat-o.
(3)Prin modificarea actelor de stare civilă se înţelege înscrierea unor menţiuni privitoare la statutul civil al titularului, aşa cum sunt descrise în cap. III.
(4)Completările se înscriu, în întregime, cu cerneală roşie.