Art. 123. - Metodologie din 2011 cu privire la aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă
M.Of. 151
Ieşit din vigoare Versiune de la: 16 Decembrie 2019
Art. 123
(1)După semnarea dispoziţiei de către primar, întocmită potrivit modelelor prevăzute în anexele nr. 50-52, aceasta se comunică solicitantului, în termen de 10 zile de la emitere; în caz de admitere, i se pune în vedere să solicite înregistrarea dispoziţiei.
(2)Dacă solicitantul sau o altă persoană interesată contestă dispoziţia de respingere a cererii la instanţa judecătorească în a cărei rază teritorială îşi are sediul S.P.C.L.E.P. ori, după caz, primăria competentă, iar prin sentinţa definitivă şi irevocabilă se admite cererea, ofiţerul de stare civilă delegat din cadrul primăriei unităţii administrativ-teritoriale primeşte declaraţia cetăţeanului, la care ataşează o copie legalizată a sentinţei judecătoreşti, procedând ca şi în cazul în care cererea a fost admisă prin dispoziţie a primarului.
(3)Dispoziţiile de admitere a cererii de reconstituire sau de întocmire ulterioară a unor acte de stare civilă se înregistrează, pe baza declaraţiilor scrise, în registrele de naştere, de căsătorie ori de deces, la S.P.C.L.E.P. sau, după caz, la primăria unităţii administrativ-teritoriale competente.
(4)În cazul prevăzut la art. 55 lit. b) din Legea nr. 119/1996, republicată, cu modificările ulterioare, actul reconstituit se întocmeşte de ofiţerul de stare civilă de la S.P.C.L.E.P. sau, după caz, de la primăria unităţii administrativ-teritoriale a locului de domiciliu al solicitantului.
(5)Dacă înregistrarea ulterioară urmează să se facă la un alt S.P.C.L.E.P. sau, după caz, la altă primărie decât cea la care s-a primit cererea, ofiţerul de stare civilă trimite declaraţia solicitantului, a cărui semnătură o certifică după identificare, primăriei competente să întocmească actul; concomitent, se solicită certificatul de stare civilă şi un exemplar al dispoziţiei de admitere a cererii.