Art. 106. - Metodologie din 2011 cu privire la aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă

M.Of. 151

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 16 Decembrie 2019
Art. 106
(1)Cererea de schimbare a numelui se depune la S.P.C.L.E.P. sau, după caz, la primăria unităţii administrativ-teritoriale de la domiciliul solicitantului, în nume propriu ori prin împuternicit cu procură specială, autentificată conform prevederilor art. 72 alin. (6) sau prin împuternicire avocaţială; în cazul cetăţeanului român cu domiciliul în străinătate, cererea se depune la S.P.C.L.E.P. sau, după caz, la primăria unităţii administrativ-teritoriale de la ultimul domiciliu avut în România, iar dacă nu a avut vreodată domiciliul în România, la D.S.C. - Sector 1.
(2)Copilul care a împlinit vârsta de 14 ani semnează cererea împreună cu părinţii săi; în cazul în care aceasta este semnată numai de unul dintre părinţi, celalalt părinte va da o declaraţie, în formă autentică, din care să rezulte că este de acord cu schimbarea numelui copilului.
(3)La primirea cererii de schimbare a numelui pe cale administrativă, întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 42, ofiţerul de stare civilă competent verifică dacă au fost depuse toate actele prevăzute de legea specială şi, după caz, dovada privind scutirea de publicare a cererii în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 43.
(4)Când se constată că dosarul de schimbare a numelui este incomplet ori soluţionarea acestuia necesită aplicarea altei proceduri, acesta se restituie cu indicaţiile corespunzătoare.
(5)Dacă cererea se încadrează în prevederile legale, în termen de 5 zile de la data primirii acesteia, ofiţerul de stare civilă o înaintează, împreună cu toate actele prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 41/2003 privind dobândirea şi schimbarea pe cale administrativă a numelor persoanelor fizice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 323/2003, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu orice alte documente depuse în susţinere, structurii de stare civilă din cadrul S.P.C.L.E.P. competent pentru efectuarea verificărilor.
(6)Rezultatul verificărilor, care se efectuează în termen de 30 de zile, se consemnează într-un referat, semnat de şeful S.P.C.L.E.P; referatul va cuprinde date referitoare la statutul civil al persoanei, provenienţa numelui actual şi a celui solicitat, motivele reale rezultate din verificări, precum şi propuneri asupra oportunităţii aprobării sau respingerii cererii.
(7)Cererea de schimbare a numelui, împreună cu referatul prevăzut la alin. (6), actele prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 41/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 323/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi, dacă este cazul, cu opoziţiile, se înaintează de către S.P.C.L.E.P. către S.P.C.J.E.P/D.G.E.P.M.B.

(8)S.P.C.J.E.P./D.G.E.P.M - Bucureşti, prin structura de stare civilă/Direcţia de Stare Civilă, verifică dacă sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute de lege şi, după analizarea temeiniciei cererii, precum şi a opoziţiilor făcute, printr-un referat semnat de şeful serviciului/directorul executiv, propune, motivat, preşedintelui consiliului judeţean, respectiv primarului general al municipiului Bucureşti emiterea dispoziţiei de admitere sau de respingere a cererii de schimbare a numelui, în termen de 60 de zile de la primirea dosarului.
(9)Dosarele incomplete se restituie S.P.C.L.E.P. pentru completare, iar cele care nu fac obiectul schimbării numelui pe cale administrativă se restituie cu precizarea procedurii de urmat.