Metodologie din 2009 de preluare de către direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti a contractelor privind angajamentul de plată a dobânzii încheiate de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap şi de asigurare a transferurilor financiare

M.Of. 451

În vigoare
Versiune de la: 30 Iunie 2009
Metodologie din 2009 de preluare de către direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti a contractelor privind angajamentul de plată a dobânzii încheiate de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap şi de asigurare a transferurilor financiare
Dată act: 15-iun-2009
Emitent: Autoritatea Nationala ptr. Persoanele cu Handicap
Art. 1
(1)Prezenta metodologie stabileşte modalitatea de preluare de către direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti a contractelor privind angajamentul de plată a dobânzii încheiate de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap şi de asigurare a transferurilor financiare.
(2)În sensul prezentului ordin, Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap, denumită în continuare Autoritate, predă, iar direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare DGASPC, preiau contractele privind angajamentul de plată a dobânzii, denumite în continuare contracte.
Art. 2
(1)În vederea desfăşurării în bune condiţii a activităţii de predare/preluare de la Autoritate către DGASPC a contractelor, se constituie o comisie numită prin ordin al preşedintelui Autorităţii.
(2)Predarea/preluarea contractelor încheiate de Autoritate se face eşalonat, pe judeţe, pe bază de proces-verbal de predare-primire, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, în prezenţa membrilor comisiei Autorităţii şi a directorilor generali ai DGASPC sau a persoanelor împuternicite de către aceştia, convocaţi în scris.
(3)În sensul prezentului ordin, prin contract se înţelege documentul prin care Autoritatea s-a angajat să plătească dobânda la creditele pentru achiziţionarea unui singur autovehicul şi pentru adaptarea unei locuinţe conform nevoilor individuale de acces, precum şi documentaţia care a stat la baza încheierii acestuia.
(4)Contractul şi documentaţia aferentă se constituie în dosarul beneficiarului, denumit în continuare dosar.
Art. 3
Dosarul care se predă la DGASPC are paginile numerotate şi ştampilate şi conţine, în mod obligatoriu, următoarele documente:
a)documentaţia care a stat la baza eliberării adeverinţei referitoare la acordul plăţii dobânzii, care cuprinde cerere, copie de pe documentul care atestă încadrarea în grad de handicap, copie de pe documentul de identitate, declaraţie pe propria răspundere referitoare la faptul că îndeplineşte condiţiile legii, declaraţie pe propria răspundere referitoare la faptul că va comunica Autorităţii orice modificare privind încadrarea în grad de handicap, hotărâre de punere sub interdicţie/dispoziţie de curatelă, după caz;
b)adeverinţa referitoare la acordul plăţii dobânzii conform art. 17 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 268/2007;
c)contractul de credit bancar încheiat între beneficiar şi unitatea bancară, însoţit de graficul de rambursare în baza căruia se efectuează plata;
d)factura de achiziţionare a autovehiculului sau contractul de vânzare-cumpărare a acestuia, certificat conform cu originalul sau legalizat de un notar; sau documentaţia necesară pentru adaptarea locuinţei potrivit nevoilor individuale de acces ale persoanei cu handicap, care cuprinde proiectul tehnic, devizul proiectului şi declaraţia pe propria răspundere de îndeplinire a standardelor cu privire la accesibilitate;
e)contractul privind angajamentul de plată a dobânzii încheiat între Autoritate şi beneficiar;
f)documentul care atestă că beneficiarul este posesorul autoturismului - certificat fiscal eliberat de administraţia financiară sau copie a talonului;
g)acte adiţionale încheiate între Autoritate şi beneficiar, după caz;
h)dovada plăţilor efectuate de Autoritate, până la data predării;
i)opis, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 4
(1)La data predării/preluării, Autoritatea face dovada plăţilor efectuate, pentru fiecare beneficiar în parte, în conformitate cu prevederile contractului privind angajamentul de plată a dobânzii.
(2)Dovada plăţilor efectuate o reprezintă fişa partener din sistemul contabil al Autorităţii, care va fi anexată la dosar.
Art. 5
Începând cu data preluării, DGASPC preia răspunderea continuării plăţilor, inclusiv a celor neefectuate până la data preluării, şi va înştiinţa beneficiarii contractelor în acest sens.
Art. 6
Adeverinţele referitoare la acordul plăţii dobânzii eliberate de către Autoritate începând cu anul 2008 sunt valabile în vederea încheierii unui contract privind angajamentul de plată a dobânzii.
Art. 7
(1)Sumele necesare pentru plata dobânzilor pentru anul 2009 sunt cuprinse în bugetul Autorităţii.
(2)În vederea asigurării transferului de la bugetul Autorităţii al sumelor aferente plăţii dobânzilor, DGASPC transmite Autorităţii necesarul de fonduri, până la data de 15 a lunii în curs, pentru luna următoare.
(3)Cererea pentru necesarul de fonduri cuprinde informaţiile prevăzute în anexa nr. 3.
(4)DGASPC, prin reprezentanţii desemnaţi, certifică realitatea şi legalitatea sumelor înscrise în cerere şi îşi asumă răspunderea în utilizarea creditelor, doar pentru scopul solicitat.
(5)La cerere se anexează o copie a contului de execuţie din luna anterioară cererii.
(6)Cheltuielile aferente plăţii dobânzilor se decontează din bugetul DGASPC, din transferuri de la bugetul Autorităţii.
Art. 8
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
-****-
ANEXA nr. 1:
PROCES-VERBAL de predare-primire a dosarelor privind angajamentul plăţii dobânzilor la creditele persoanelor cu handicap
Încheiat astăzi,............../............/2009, pentru a certifica predarea de către Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap, reprezentată prin ..................................................., către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului ...................................., reprezentată prin ......................................., a unui număr de .................... (.................................................) (Se completează în cifre şi litere.) dosare privind angajamentul plăţii dobânzilor la creditele persoanelor cu handicap, conform anexei.
Fiecare dintre dosare este însoţit de un opis care include următoarele informaţii: numele şi prenumele beneficiarului, CNP, judeţul, numărul de file, ultima lună plătită, numele documentelor şi pagina la care se regăseşte fiecare dintre acestea, data la care a fost întocmit opisul, numele, prenumele şi semnătura persoanei care a întocmit opisul. Procesul-verbal a fost încheiat în 2 (două) exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi conţine un număr de ................ file, inclusiv anexa.

Am predat (Autoritate)

 

Am preluat (DGASPC)

Numele şi prenumele

Semnătura

 

Numele şi prenumele

Semnătura

     
     

Ştampila

  

Ştampila

 
- ANEXA la procesul-verbal de predare-primire nr. ................../..........................., încheiat între Autoritate şi DGASPC ...............................

Nr. crt.

Numele şi prenumele

CNP

Numărul de file la dosar

1

   

2

   

3

   

4

   

5

   

6

   
    
    
    

n

   
ANEXA nr. 2:
OPIS

Numele şi prenumele beneficiarului

 

CNP

 

Judeţul

 

Adresa

 

Nr. de file la dosar

 

Ultima lună plătită

 

Documentul

Pag.

Cerere

 

Copie de pe documentul care atestă încadrarea în grad de handicap

 

Copie de pe documentul de identitate

 

Declaraţie pe propria răspundere referitoare la faptul că îndeplineşte condiţiile legii

 

Declaraţie pe propria răspundere referitoare la faptul că va comunica Autorităţii orice modificare privind încadrarea în grad de handicap

 

Hotărâre de punere sub interdicţie/dispoziţie de curatelă, după caz

 

Adeverinţa referitoare la acordul plăţii dobânzii

 

Contractul de credit bancar încheiat între beneficiar şi unitatea bancară, însoţit de graficul de rambursare în baza căruia se efectuează plata

 

Factura de achiziţionare a autovehiculului sau contractul de vânzare-cumpărare a acestuia, certificat conform cu originalul sau legalizat de un notar

 

Documentaţia necesară pentru adaptarea locuinţei potrivit nevoilor individuale de acces ale persoanei cu handicap, care cuprinde proiectul tehnic, devizul proiectului şi declaraţia pe propria răspundere de îndeplinire a standardelor cu privire la accesibilitate

 

Contractul privind angajamentul de plată a dobânzii încheiat între Autoritate şi beneficiar

 

Documentul care atestă că beneficiarul este posesorul autoturismului - certificat fiscal eliberat de administraţia financiară sau copie a talonului

 

Acte adiţionale încheiate între Autoritate şi beneficiar, după caz

 

Dovada plăţilor efectuate de Autoritate, până la data predării - Fişa partener (centralizatorul plăţilor efectuate)

 

Numele persoanei care a întocmit opisul

 

Semnătura persoanei care a întocmit opisul

 

Data întocmirii opisului

 
ANEXA nr. 3:
CERERE pentru necesarul de fonduri privind plata dobânzii la creditele persoanelor cu handicap
Judeţul ...................... / Data ......................... / Solicitare pentru luna .................... anul ..............

Nr. crt.

Numele şi prenumele benefi-ciarului

CNP

Gradul de handicap

Valoarea creditului

Moneda creditului

Tipul contractului (autotu-rism/ adaptare)

Banca

Durata împru-mutului

Dobânda curentă conform graficului de rambursare

Nr. de luni restante

Suma restantă

Suma solicitată

1

            

2

            

...

            

...

            

...

            

n

            
 

TOTAL:

           
Semnăturile autorizate
Ştampila
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 451 din data de 30 iunie 2009