Capitolul ii - Documentele şi procedura de atestare - Metodologie din 2009 criteriile de atestare şi Comisia de atestare a persoanelor fizice şi juridice care realizează proiectarea de drumuri forestiere
M.Of. 639
În vigoare Versiune de la: 6 Septembrie 2024
CAPITOLUL II:Documentele şi procedura de atestare
Art. 6
Atestarea persoanelor fizice şi juridice este coordonată de direcţia de specialitate cu atribuţii în domeniul accesibilizării fondului forestier naţional din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
Art. 7
(1)Atestarea persoanelor fizice şi juridice se face de către o comisie de atestare a persoanelor fizice şi juridice care realizează proiectarea de drumuri forestiere, denumită în continuare comisia de atestare.
(2)Componenţa Comisiei de atestare este prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 8
Documentele necesare atestării persoanelor fizice sunt următoarele:
a)cerere pentru atestare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2;
b)actul de identitate al solicitantului, în copie;
c)curriculum vitae;
d)lista documentaţiilor tehnico-economice realizate prin forţe proprii sau în colaborare, din care să rezulte experienţa prevăzută la art. 4 lit. b);
e)diploma de licenţă cu foaia matricolă prin care se atestă că solicitantul a urmat cursul de drumuri forestiere sau drumuri, în copie;
f)extras de pe carnetul de muncă, în copie, sau un alt document din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 4 lit. b);
g)certificatul de cazier judiciar;
h)documentul care dovedeşte achitarea tarifului stabilit pentru atestare, potrivit prevederilor art. 31 alin. (1) şi (2)
Art. 9
Documentele necesare în vederea atestării persoanelor juridice sunt următoarele:
a)cerere pentru atestare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
b)actul de identitate al reprezentantului legal al persoanei juridice, în copie;
c)memoriu de activitate care să conţină: lista principalelor documentaţii executate în domeniul proiectării de drumuri forestiere, personalul tehnic şi economic angajat şi experienţa acestuia, lista mijloacelor tehnice deţinute pentru proiectarea de drumuri forestiere, în special a celor necesare pentru măsurătorile de teren, în stare de funcţionare;
d)certificatul de înregistrare la registrul comerţului sau, după caz, un document echivalent eliberat de autoritatea competentă în ţara de origine membră a Uniunii Europene, însoţit de traducerea în limba română, în copie;
e)contractul individual de muncă pe durată nedeterminată sau convenţia civilă pentru persoanele fizice atestate, conform art. 5 alin. (1) lit. c), în copie;
f)atestatul persoanei fizice care îndeplineşte condiţia de angajat/administrator/asociat la persoana juridică, în copie.
g)documentul care dovedeşte achitarea tarifului stabilit pentru atestare, potrivit prevederilor art. 31 alin. (1) şi (2)Art. 10
(1)Documentele prevăzute la art. 8 şi 9 se depun prin delegat sau se trimit prin poştă, în dosare de atestare cu menţiunea «Pentru comisia de atestare în proiectarea de drumuri forestiere», la sediul Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva, str. Petricani nr. 9A, sectorul 2, cod 023841, Bucureşti şi se înregistrează într-un registru special al Comisiei de atestare.
(4)Rezultatele analizării dosarelor se consemnează în procesul-verbal de şedinţă sub forma «admis/respins» şi se comunică în scris de către secretariatul comisiei solicitanţilor, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data analizării, cu motivarea respingerii dacă este cazul.
(1)Documentele prevăzute la art. 8 şi 9 se depun prin delegat sau se trimit prin poştă, în dosare de atestare cu menţiunea «Pentru comisia de atestare în proiectarea de drumuri forestiere», la sediul Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva, str. Petricani nr. 9A, sectorul 2, cod 023841, Bucureşti şi se înregistrează într-un registru special al Comisiei de atestare.(2)Dosarele prevăzute la alin. (1) sunt analizate de către Comisia de atestare, în şedinţe de lucru programate de preşedintele acesteia.
(3)În urma analizării dosarelor, Comisia de atestare stabileşte admiterea sau respingerea documentaţiei depuse, ca urmare a îndeplinirii sau a neîndeplinirii condiţiilor prevăzute în prezenta metodologie.
(4)Rezultatele analizării dosarelor se consemnează în procesul-verbal de şedinţă sub forma «admis/respins» şi se comunică în scris de către secretariatul comisiei solicitanţilor, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data analizării, cu motivarea respingerii dacă este cazul.
Art. 11
În termen de 30 de zile de la data şedinţei de atestare, persoanele fizice şi juridice îndreptăţite primesc certificatul de atestare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4.
Art. 12
Persoanele fizice atestate sunt obligate să îşi confecţioneze parafa având dimensiunile 7 cm/4 cm, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, şi să înainteze Comisiei de atestare specimenul acesteia în cadrul unei declaraţii pe propria răspundere al cărei model este prevăzut în anexa nr. 6.