Art. 6. - Documentele necesare în vederea evaluării complexe sunt următoarele: - Metodologie din 2008 privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap

M.Of. 339

În vigoare
Versiune de la: 14 Decembrie 2016
Art. 6
(1)Exercitarea atribuţiilor privind informarea adultului cu handicap sau a reprezentantului legal al acestuia cu privire la măsurile de protecţie stabilite, potrivit art. 2 lit. f), se realizează prin secretariatul comisiei de evaluare. Informaţiile privind modalitatea de încadrare în grad de handicap pot fi obţinute de la secretariatul comisiei de evaluare de orice persoană fizică sau juridică interesată,
(2)Cererea-tip de evaluare complexă în vederea încadrării în grad de handicap se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4.
(3)Cererea-tip de evaluare complexă poate fi obţinută de pe site-urile direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare DGASPC, de la DGASPC, primăria de domiciliu sau din alte surse.
(4)Documentele necesare în vederea evaluării complexe sunt următoarele:
a)cerere-tip de evaluare complexă, întocmită potrivit alin, (2);
b)copie de pe documentele de identitate;
c)documente medicale;
d)ancheta socială efectuată de serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap, potrivit modelului-cadru prevăzut în anexa nr. 6.
(5)Documentele medicale menţionate la alin. (4) lit, c) sunt:
a)referat privind situaţia medicală prezentă, întocmit de medicul specialist;
b)scrisoare medicală-tip de la medicul de familie, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5, numai în situaţia primei prezentări la serviciul de evaluare complexă;
c)investigaţii paraclinice solicitate de serviciul de evaluare complexă,
(6)Cererea-tip de evaluare complexă, însoţită de documentele necesare prevăzute la alin. (4):
a)se depune de către persoana solicitantă, familia sa, reprezentantul legal, asistentul personal, asistentul personal profesionist, organizaţia neguvernamentală al cărei membru este persoana cu handicap sau, în lipsa acestora, de către orice persoană care o reprezintă, la registratura primăriei din localitatea de domiciliu/reşedinţă sau la registratura DGASPC;

b)în cazul persoanelor care solicită reevaluarea, se depune cu 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al certificatului de încadrare în grad de handicap;

c)se transmite serviciului de evaluare complexă, obligatoriu, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare, de către primărie, şi în termen de 24 de ore de la înregistrare, de către DGASPC.
(7)Serviciul de evaluare complexă verifică şi analizează dosarul persoanei solicitante, care trebuie să conţină documentele prevăzute la alin. (4), şi, în termen de 5 zile lucrătoare, comunică persoanei în cauză data planificată la care aceasta urmează a se prezenta în vederea evaluării; în cazul unui dosar incomplet, solicită completarea dosarului cu documentele necesare.
(8)Evaluarea complexă se realizează în maximum 60 de zile de ia data înregistrării cererii şi documentelor la serviciul de evaluare complexă.
(9)În cazul persoanelor nedeplasabile, în baza scrisorii medicale şi a anchetei sociale, evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reşedinţa persoanei în cauză.
(10)Cheltuielile de deplasare, în vederea asigurării evaluării complexe la domiciliu/reşedinţă, potrivit alin, (9), se suportă din bugetul DGASPC.