Art. 16. - Comisia de înscriere din unitatea de învăţământ gimnazial este alcătuită din: - Metodologie din 2008 de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat pentru anul şcolar 2009-2010
M.Of. 676
În vigoare Versiune de la: 15 Mai 2009
Art. 16
(1)Comisia de înscriere din unitatea de învăţământ gimnazial este alcătuită din:
a)preşedinte - directorul sau directorul adjunct al unităţii de învăţământ;
b)secretar - secretarul-şef sau secretarul unităţii de învăţământ;
c)membri - diriginţii claselor a VIII-a, alte cadre didactice, informaticieni, secretare etc.
(2)Comisiile de înscriere din unităţile de învăţământ gimnazial au următoarele atribuţii:
a)organizează, în tot cursul anului şcolar şi, în special, în a doua jumătate a semestrului al doilea, acţiuni de informare a elevilor de clasa a VIII-a şi a părinţilor acestora cu privire la modalitatea de înscriere în învăţământul liceal şi profesional de stat, la prevederile cuprinse în metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii, la graficul înscrierii în învăţământul liceal şi profesional de stat etc.;
b)asigură crearea bazei de date privitoare la absolvenţii clasei a VIII-a din şcoală şi transmiterea ei la comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti;
c)verifică documentele candidaţilor, calculează media generală a tezelor cu subiect unic, media de absolvire a claselor V-N/SIS şi media de admitere;
d)completează fişele de înscriere ale elevilor de clasa a VIII-a cu codul unităţii de învăţământ gimnazial, cu datele personale ale acestora, cu media generală de absolvire a claselor a V-a- a VIII-a, cu notele de la tezele cu subiect unic, cu media generală a tezelor cu subiect unic şi cu media de admitere;
e)răspund de transcrierea corectă a datelor în fişele de înscriere şi verifică împreună cu elevii, cu părinţii şi diriginţii corectitudinea datelor personale, a mediilor şi a notelor, a opţiunilor din fişa scrisă şi concordanţa acesteia cu fişa din calculator; efectuează corectarea greşelilor sesizate, înainte de transmiterea fişelor la centrul zonal de înscriere. Completarea incorectă a datelor din fişa de înscriere de către membrii comisiei de înscriere atrage sancţionarea celor vinovaţi şi a preşedintelui comisiei, care răspund disciplinar, administrativ, civil sau penal, după caz;
f)stabilesc şi anunţă din timp elevilor şi părinţilor acestora graficul desfăşurării pe clase a acţiunilor de completare a opţiunilor absolvenţilor clasei a Vlll-a. Graficul şedinţelor de instruire va fi semnat de directorul unităţii de învăţământ, aprobat de preşedintele comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti şi afişat la avizierul şcolii;
g)participă, prin reprezentanţi stabiliţi de directorul unităţii de învăţământ, la şedinţele de completare a opţiunilor elevilor;
h)asigură prezenţa permanentă, pe perioada înscrierii, a unor membri ai comisiei, care să ofere informaţii şi consiliere persoanelor care se prezintă pentru completarea fişelor de opţiuni sau pentru a solicita informaţii referitoare la admitere;
i)informează elevii şi părinţii asupra rezultatelor obţinute la tezele cu subiect unic, la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, precum şi asupra numărului de elevi corespunzător fiecărei tranşe de medii de admitere;
j)consiliază părinţii şi elevii, fără a le influenţa opţiunile, pentru a permite candidaţilor o alegere în cunoştinţă de cauză, prezentând toate informaţiile necesare cu privire la unităţile de învăţământ (filiere, profiluri, specializări, domenii de pregătire, calificări profesionale, contraindicaţii medicale pentru anumite calificări profesionale etc.), la prevederile prezentei metodologii, inclusiv cu privire la riscurile completării unui număr insuficient de opţiuni sau ale completării unor opţiuni nerealiste;
k)transmit centrului zonal de înscriere la care este arondată unitatea şcolară fişele de opţiuni completate, prin preşedintele comisiei de înscriere sau printr-un delegat desemnat de acesta. În situaţia în care resursele materiale şi umane o permit, asigură introducerea în calculator a datelor cuprinse în fişele de înscriere şi transmit baza de date, pe suport electronic, la centrul zonal de înscriere la care este arondată unitatea şcolară;
l)afişează listele de control cuprinzând candidaţii arondaţi centrului de înscriere respectiv, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi având precizat locul ocupat în ierarhia generală a judeţului;
m)organizează întâlnirile cu părinţii şi elevii, în timpul cărora aceştia verifică lista de control, verifică şi semnează fişele listate de calculator, dacă acestea sunt corecte sau semnalează erorile de introducere a datelor din fişa iniţială, precum şi erorile din listele de control;
n)transmit centrului de înscriere fişele pe care au fost operate corecturi şi observaţiile privind eventuale erori în lista de control afişată;
o)transmit părinţilor fişele corectate pentru a fi semnate;
p)afişează, în termenul stabilit de prezenta metodologie, listele primite de la centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti cuprinzând repartizarea absolvenţilor şcolii respective şi ai şcolilor arondate în unităţile de învăţământ liceal şi profesional.