Art. 15. - Comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti este numită prin decizie a inspectorului şcolar general şi este compusă din: - Metodologie din 2008 de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat pentru anul şcolar 2009-2010
M.Of. 676
În vigoare Versiune de la: 15 Mai 2009
Art. 15
(1)Comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti este numită prin decizie a inspectorului şcolar general şi este compusă din:
a)preşedinte - inspector şcolar general sau inspector şcolar general adjunct;
b)secretari - 1-3 inspectori şcolari;
c)membri - 1-5 cadre didactice, informaticieni, operatori PC, secretare.
(2)Comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti au următoarele atribuţii:
a)organizează, monitorizează şi răspund de modul de desfăşurare a admiterii în licee şi în şcoli de arte şi meserii în judeţul respectiv/municipiul Bucureşti;
b)răspund de transmiterea în şcoli a prezentei metodologii şi a tuturor reglementărilor privitoare la admiterea în licee şi în şcoli de arte şi meserii, precum şi de asigurarea cadrului pentru informarea cadrelor didactice, a elevilor şi a părinţilor în legătură cu acest subiect;
c)elaborează, până la data de 31 ianuarie a anului şcolar în care se organizează admiterea, împreună cu directorii şcolilor generale şi ai liceelor, un plan de măsuri pentru pregătirea şi organizarea admiterii absolvenţilor învăţământului gimnazial în licee şi şcoli de arte şi meserii; acest plan cuprinde în mod obligatoriu planificarea perioadei acţiunilor de consiliere şi de orientare a elevilor din clasa a VIII-a şi a părinţilor acestora, planificarea perioadei acţiunilor de informare a părinţilor cu privire la modalitatea de organizare a înscrierii, planificarea perioadei acţiunilor de prezentare a ofertei educaţionale a liceelor şi a unităţilor de învăţământ profesional, planificarea perioadei acţiunilor de dotare a centrelor zonale de înscriere cu logistica necesară înscrierii;
d)stabilesc şi anunţă unităţilor de învăţământ specializările şi numărul de locuri alocate pentru candidaţii romi şi pentru învăţământul special; primesc cererile de ocupare a locurilor alocate pentru candidaţii romi, respectiv pentru învăţământul special şi asigură repartizarea pe locurile anunţate, în perioada prevăzută de calendarul admiterii;
e)asigură crearea unei baze de date la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ gimnazial şi la nivel judeţean, care cuprinde datele personale ale elevilor din clasa a VIII-a, aşa cum sunt acestea trecute în fişa de înscriere; coordonează completarea bazei de date, pe măsură ce se încheie semestrul ai doilea, respectiv tezele cu subiect unic, cu mediile de absolvire, mediile generale de la tezele cu subiect unic şi mediile de admitere, precum şi cu notele obţinute la tezele cu subiect unic, în clasa a VII-a şi a VIII-a;
f)repartizează, pe unităţi de învăţământ, cifra de şcolarizare primită pentru clasa a IX-a; stabilesc coduri formate din 3 cifre şi le alocă pentru fiecare unitate de învăţământ liceal sau profesional de stat, pe filiere, profiluri, specializări/domenii de pregătire, limbă de predare (pentru clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale). Pentru a se evita confuziile şi greşelile de completare a fişelor de înscriere, codurile pentru specializările de la licee se vor alege dintr-un interval diferit de intervalul în care se află codurile pentru şcoli de arte şi meserii: de exemplu, codurile pentru licee vor fi între 100 şi 300, iar codurile pentru şcolile de arte şi meserii între 400 şi 500;
g)asigură tipărirea unei broşuri care să cuprindă toate informaţiile necesare candidaţilor pentru admiterea în învăţământul liceal şi profesional de stat, broşură pe care o distribuie gratuit elevilor de clasa a VIII-a;
h)organizează un centru de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti, dotat cu tehnică de calcul performantă, în care să se alcătuiască baza de date pentru înscrierea în licee şi şcoli de arte şi meserii la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Sediul acestui centru poate fi la inspectoratul şcolar, la o unitate de învăţământ, la casa corpului didactic, la o universitate din capitala de judeţ - dacă aceasta există şi este dotată corespunzător - etc., cu condiţia ca sediul acestui centru să fie conectat la internet;
i)stabilesc şi transmit unităţilor de învăţământ gimnazial, după analiza situaţiei la nivel local, numărul de centre zonale de înscriere pe judeţ, precum şi arondarea unităţilor de învăţământ gimnazial la aceste centre zonale de înscriere. La stabilirea centrelor zonale de înscriere se va avea în vedere dotarea tehnică şi cu personal de specialitate a fiecărui centru, astfel ca numărul absolvenţilor de clasa a VIII-a arondaţi la un centru să permită înscrierea acestora în timpul prevăzut de prezenta metodologie. În măsura în care dotarea cu calculatoare şi existenţa personalului de specialitate sunt asigurate, inspectoratul poate decide ca fiecare unitate de învăţământ care are clase gimnaziale să fie centru zonal de înscriere;
j)organizează un centru special de înscriere pentru candidaţii proveniţi din alte judeţe, în care afişează şi listele cu liceele şi şcolile de arte şi meserii la care aceştia au fost repartizaţi;
k)asigură, în măsura în care este posibil, dotarea corespunzătoare a centrelor zonale de înscriere cu calculatoare legate în reţea şi conectate la internet, cu imprimante, copiatoare, precum şi consumabile în cantitate suficientă, cu alte mijloace necesare, inclusiv soft adecvat, pentru a realiza centralizarea rapidă a situaţiilor de la înscrierea din toate unităţile de învăţământ;
l)numesc, prin decizie a inspectorului şcolar general, în centrul special de înscriere o comisie formată din inspectori, directori, profesori, operatori PC, secretari, care să asigure buna desfăşurare a operaţiunilor legate de înscrierea candidaţilor proveniţi din alte judeţe pentru admiterea în învăţământul liceal şi în învăţământul profesional de stat;
m)numesc, prin decizie a inspectorului şcolar general, un preşedinte pentru comisia din centrul special de înscriere, care coordonează activitatea în respectivul centru şi ţine permanent legătura cu comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti;
n)numesc, prin decizie a inspectorului şcolar general, în fiecare centru zonal de înscriere o comisie formată din directori, profesori, operatori PC, secretari, care să asigure buna desfăşurare a operaţiunilor legate de crearea bazei de date pentru admiterea în învăţământul liceal şi în învăţământul profesional de stat;
o)numesc, prin decizie a inspectorului şcolar general, un preşedinte pentru comisia din fiecare centru zonal de înscriere, care coordonează activitatea în respectivul centru şi ţine permanent legătura cu comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti;
p)pot decide numirea unor vicepreşedinţi sau secretari în comisiile din centrele zonale de înscriere sau din centrul special de înscriere, în funcţie de necesităţi;
q)instruiesc persoanele care fac parte din comisiile din centrele zonale de înscriere, din centrul special de înscriere şi din comisiile de înscriere/admitere din unităţile de învăţământ şi efectuează, dacă este cazul, schimbarea acestora din comisie;
r)iau toate măsurile pentru asigurarea securităţii documentelor scrise sau informatice legate de înscrierea în învăţământul liceal şi profesional de stat, având în vedere inclusiv devirusarea dischetelor sau a CD-urilor pe care se transmit informaţiile de la centrele de înscriere la centrul de admitere judeţean/al municipiului Bucureşti;
s)transmit către fiecare unitate de învăţământ gimnazial modelul electronic al fişei de înscriere sau, după caz, asigură un număr suficient de fişe, pentru a permite înscrierea tuturor candidaţilor, respectând întocmai modelul comunicat de Comisia Naţională de Admitere; coordonează şi îndrumă operaţiile de completare a fişelor de înscriere, de verificare a fişelor listate de calculator şi de corectare a eventualelor erori;
t)numesc un reprezentant al comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, care să ţină permanent legătura cu presa, pentru a oferi informaţia corectă şi actualizată despre înscrierea la învăţământul liceal şi profesional de stat;
u)afişează în fiecare unitate de învăţământ gimnazial şi în fiecare centru de înscriere situaţia centralizată pe judeţ (municipiul Bucureşti) a numărului de absolvenţi, corespunzător fiecărei tranşe de medii de admitere (10-9,50; 9,49-9,00 etc.), precum şi ierarhia judeţeană;
v)coordonează susţinerea probelor de aptitudini, precum şi a probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă sau modernă;
w)la sfârşitul fiecărei etape de înscriere, centralizează şi difuzează în fiecare unitate gimnazială şi în fiecare centru zonal de înscriere informaţia în legătură cu locurile rămase disponibile la unităţile de învăţământ liceal şi profesional de stat din municipiul Bucureşti/judeţul respectiv;
x)validează listele cu candidaţii declaraţi admişi la licee şi la şcoli de arte şi meserii;
y)coordonează şi verifică afişarea în şcolile generale, respectiv în unităţile de învăţământ liceal şi profesional de stat a listelor cu candidaţii declaraţi admişi;
z)elaborează şi transmit Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului raportul cu privire la modul de desfăşurare a admiterii, în termen de 10 zile de la încheierea acesteia, şi propun eventuale modificări ale metodologiei de admitere în învăţământul liceal şi profesional de stat.